Hallo allemoal
,
Ik ben Brandon en ik kom uit een klein kutstadje genaamd Terneuzen (zeeland)
Eerst was ik van plan géén brommer aan te schaffen voor m'n 16e, maar je kent da wel, je word binnenkort 16 (23 april, 24 april op voor rijbewijs), een paar gasten uit je klas zijn ook met brommers/scooters bezig en dan heb je het al snel te pakken
. Dus zodoende via mijn broer Sanno een Yamha tzr silver uit 2004 weten te bemachtigen voor een zeer schappelijk prijsje. Stond al een half jaar stil, dit omdat er een DR80 opgelegen heeft een tijdje en het bigend eruit lag, hierdoor maakte hij een soort van ratelend geluid
, maar liep nog wel. De brommer stond in Kats, dat ligt nog net in Zeeland. Ik moest helaas gaan werken maar m'n broer en een maat van hem zijn erom gereden in een Ford busje van Stefans werk (thnx Stefan
)
Helaas in alle haast vergeten fotos te maken hoe hij erbij stond met de kappen er nog op
maar heb er nog wel een paar van de vorige eigenaar die hem 2.5 jaar lang heeft gehad:
Oke, dit is een oude foto. Er was dus het 1 en ander mis aan de brommert; bigend speling, koppelingsplaten slippen als een malle, beungespoten kuipruitje, voorspatbord half afgezaagd (vorige eigenaar had een autobumper aangetikt omdat die opeens op z'n rem ging staan, hierdoor zat er een barst in en is dus maar afgezaagd
, pijpje van de demper is eraf gezaagd, beunbrommerboer had geprobeert de katalysator door te prikken omdat deze verstopt zat, maakt niet uit komt nog een andere uitlaat op. gladde achterband. en nog wat kleine dingetjes zoals afgebroken remhevel mist een achterbrugdop)
Oké, de plannen.
Motorisch:-krukas vervangen (top racing asje van Keiji (Royal Club, gebanned
) gekocht)
-uiteraard verse lagers/keeringen
-koppelingsplaten vervangen, deze zijn erg dun
(originele denk ik?)
-nieuwe bougie
deze is nogal roestig
-ori carb. ori cilinder. ori luchtfilter
-als de tijd rijp is een nieuwe uitlaat kopen, leovinci v6 vind ik mooi maar schijnen slecht te presteren en veel herrie. misschien gianelli ofzo. eerst maar wat rijervaring op doen.
Optisch:-Gsx750R kleuren (zwart/oranje uitvoering
).
het idee is dat m'n tzr het kleine broertje van dit machtige ding gaat worden
blauw zie je al veel te veel. en alleen zwart is ook weer zo saai (heb er wel over getwijfeld hem helemaal zwart te doen
, wou eerst ook nog helemaal antraciet!)
-frame, achterbrug, voorvork opnieuw zwart spuiten.
-voorvork reviseren.
-velglint oranje (word gespoten geen sticker).
-R6 of R1 achterlicht inwerken, moet nog even kijken, wss word het R6.
-kapjes onder de tank carboniseren, misschien voorkap ook en het spatbord.
-originele yamaha emblemen terug op de plekken waar ze horen
.
-remklauwen rood.
-achterveer ook rood, is een paoli
wel beetje verkleurd dus dan maar opnieuw.
-underseat.
-komt geen monoseat op, wil nog iemand achterop kunnen nemen
.
-bandenletters misschien wit maken.
-tankdop polijsten.
-clipons polijsten.
-schetsplaten polijsten.
Dus is hij gelijk helemaal gestript tot het frame om weer netjes op te bouwen. Hier een paar fotos daarvan:
de
koffiebruine bougie dus met de afstelling zit het wel goed
kappen deraf, waarom heb ik 2 toeters
beetje schoongemaakt
Morgen meer
! En dan maak ik ook de plannen bekend ook al verraad de titel dit al een beetje
Zo weer wat gedemonteerd, kijk nou toch naar die kettingspanner
bij de kentekenpapieren zat ook nog een rekening twv 950 euro
de jongen die hem 2.5 jaar heeft gehad had er een paoli veer twv 220 euro op laten zetten, omdat de standaard tzr veren nogal slecht zijn. helaas heeft hij altijd zonder achterspatbord gereden dus is hij wat verkleurd en een beetje beschadigd maar deze zal samen met de remklauwen opnieuw rood gespoten worden
clipons losgehaald en bezig met de kabelboom, op deze foto zie je ook het achterspatbord in de primer liggen, deze van de oranje tzr van Sanno gejat
hier zie je hoeveel roest er eigenlijk op zit
en achterbrug en veer eruit gehaald
het stuk carter onder de carb waar ik niet bij kon met m'n tandenborstel
Motorblok auf de werkbank
gedeelte van de bestelling bij jos dijkman, binnen 2 dagen binnen echt topservice
Ok, hijs nu helemaal gestript:
hier zie je nog wat roest en ongein
Frame geschuurd, 2 lagen primer, 2 lagen matzwart. Komende tijd zal ik dus geen last hebben van roest. mocht het in de herfst oid gaan roesten, danword het gecoat. maar eerst maar eens lekker rijden van de zomer
ziezo
nu nog wachten op achtervelg en de voorvork reviceren, dan kan hij weer terug op z'n pootjes