Auteur |
Bericht |
rs joost
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 10, 2006 5:21 pm Berichten: 2477 Woonplaats: bantcity
|
 Re: Koen zijn RS50 om rossi laguna seca replica
lagertje moet je er inpersen onder een pers dat wil perfect
|
di sep 16, 2008 7:05 pm |
|
 |
blackmamba
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do feb 28, 2008 5:45 pm Berichten: 187 Woonplaats: Lier
|
oké zal het even op school doen  , doe toch automechanica dus dat moet lukken 
_________________ Trasforma il meglio in massimo!
|
di sep 16, 2008 7:56 pm |
|
 |
Lc_next
ApriliaForum Member
|
Zie ik daar over enkele weken weer een bling bling update? 
|
za nov 22, 2008 12:04 am |
|
 |
blackmamba
ApriliaForum Member
|
idd, voorvork zal bovenaan gepolierd worden door men beste maatje yves (lc_next) de onderkant van de poten wordt natuurlijk zwart. Dit omdat het goud van de poten niet erg goed past bij derest van de sprinter. Verder zijn de velgen zopas gecoat en liggen de nieuwe bandjes er op. het frame is zopas nog helemaal herlast en weegt 11 kg 250 gram. en is nu bij de coater en zal in de loop van het einde van volgende week klaar zijn. Dan kan alles eindelijk in mekaar! Mijn bedoeling is om alles een beetje niet opvallend te maken van kleuren enkel het blokje moet in het oog springen! Verder heb ik het blok al uitvoerig getest op een andere am6 brommer, enkel moet ik een nieuwe koppeling plaatsen omdat de deze (metrakit mrd carbon) slipt. het zal dus een 5 plaats koppeling worden.  Verder zal ik achteraan een zeer kleine veer gebruiken zodat de achterkant zeer laag komt te staan en dus perfect is voor de sprint! Verder ben ik nog opzoek naar een 4 zuiger voorremklauw met een boutafstand van 75mm. Iemand die me hiermee kan helpen is zeker welkom! Het is voor derbi gpr en cagiva mito/prima voorvork! Ik zal zo snel mogelijk wat picjes nemen 
|
za nov 22, 2008 1:11 am |
|
 |
petertzr
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jun 20, 2006 3:38 pm Berichten: 2931 Woonplaats: Nederhemert
|
Achterkant zeer laag brengt de brommer juist heel snel omhoog Je wilt achter normale lengte en voor zo weinig mogelijk 
_________________ Thom'z BeunBaas
|
za nov 22, 2008 1:53 pm |
|
 |
blackmamba
ApriliaForum Member
|
peter achterveer heel laag juist niet  achterkant heel laag is juist beter (denk aan grotere wielbasis) grotere wielbasis en dit zorgt ervoor dat hij dus niet omhoog komt. 
|
za nov 22, 2008 5:17 pm |
|
 |
RS 666
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 12, 2007 2:04 am Berichten: 6134 Afbeeldingen: 25 Woonplaats: Alphen a/d Rijn
|
waarom rijden sprinters dan met een langere acherveer? 
za nov 22, 2008 7:56 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Racekees
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma nov 07, 2005 5:17 pm Berichten: 6379 Afbeeldingen: 16 Woonplaats: Hoogkerk
|
Sprinters rijden niet veel met een langere achterveer hoor, dat valt wel mee.. zijn maar enkelen!. @ blackmamba, je achterkant verlagen vergroot de wielbasis niet, achterkant verlagen zorgt voor een andere gewichtsverdeling, er komt nu meer gewicht op het achterwiel te staan dan op het voorwiel, resultaat is dat de voorkant sneller omhoog komt!, voorkant verlagen, zoals de meesten doen.. resulteert in het tegenovergestelde. Face down, Ass up! 
|
za nov 22, 2008 8:08 pm |
|
 |
RS 666
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 12, 2007 2:04 am Berichten: 6134 Afbeeldingen: 25 Woonplaats: Alphen a/d Rijn
|
neej okeej maar voor zover ze met een andere achterveer rijden is die wel langer bijna altijd lool @ je face down ass up 
za nov 22, 2008 8:41 pm |
Persoonlijk album
|
 |
blackmamba
ApriliaForum Member
|
kortere achterveer resulteerd wel in langere wielbasis, met andere veer (grotere) staat mijn brug verticaler dan met de kortere veer wat dus resulteerd dat met de kortere men brug perfect horizontaal staat en dus men wielbasis op zijn langst is. de voorvork zal zoiezo nog een paar cm doorgestoken worden. Het blokje zit ookal goed en draait perfect. Enkel toch maar voor 5 plaats koppelingetje gaan want mijn 4 plaats metrakit mrd carbon koppeling heeft het al begeven. En RS 666 Wat zijn je ervaringen met de pata negra? en heb je soms foto's van de afwerking van de poortjes of heb je een poortmapje of dergelijke? 
|
zo nov 23, 2008 1:35 pm |
|
 |
Itakura
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 04, 2007 11:08 pm Berichten: 6447 Afbeeldingen: 19 Woonplaats: Raalte
|
blackmamba schreef: kortere achterveer resulteerd wel in langere wielbasis, met andere veer (grotere) staat mijn brug verticaler dan met de kortere veer wat dus resulteerd dat met de kortere men brug perfect horizontaal staat en dus men wielbasis op zijn langst is. de voorvork zal zoiezo nog een paar cm doorgestoken worden. Het blokje zit ookal goed en draait perfect. Enkel toch maar voor 5 plaats koppelingetje gaan want mijn 4 plaats metrakit mrd carbon koppeling heeft het al begeven. En RS 666 Wat zijn je ervaringen met de pata negra? en heb je soms foto's van de afwerking van de poortjes of heb je een poortmapje of dergelijke?  mag je er ook wel een langere achterbrug in doen want zo heeft het geen functie. Racekees heeft gelijk 
zo nov 23, 2008 3:17 pm |
Persoonlijk album
|
 |
RS 666
ApriliaForum Member
|
blackmamba schreef: kortere achterveer resulteerd wel in langere wielbasis, met andere veer (grotere) staat mijn brug verticaler dan met de kortere veer wat dus resulteerd dat met de kortere men brug perfect horizontaal staat en dus men wielbasis op zijn langst is. de voorvork zal zoiezo nog een paar cm doorgestoken worden. Het blokje zit ookal goed en draait perfect. Enkel toch maar voor 5 plaats koppelingetje gaan want mijn 4 plaats metrakit mrd carbon koppeling heeft het al begeven. En RS 666 Wat zijn je ervaringen met de pata negra? en heb je soms foto's van de afwerking van de poortjes of heb je een poortmapje of dergelijke?  heb er net nieuwe zuiger in zitten maarjah verder niet echt veel ervaringen ofzo, heb niet echt gelijkwaardig gesprint enzo, en verder sjah, ik zou het niet weten maar am6 is hele andere dan derbi, maar hier foto van hoe mij platte negert eruit ziet van binnen  is trouwens wel foto van toen ik het blokje nog los had liggen op me werkbank, dus nog met ouwe zuigert etc. maar binnenkant ziet er hetzelfde uit nog steeds  
zo nov 23, 2008 3:55 pm |
Persoonlijk album
|
 |
blackmamba
ApriliaForum Member
|
ahzo, ik ging er natuurlijk van uit dat je am6 had  Verder ga ik men cilinder nog verder laten tunen bij mario verkaik, voor anderen beter bekend al VT (verkaik tuning). Nu is enkel de uitlaatpoort gedaan dus ervalt nog veel te doen. In de toekomst mss ook rechte vertanding. koppeling wordt gewoon een polini setje. kadertje komt eind volgende week binne, en als het goed is zijn men usd pootjes ook hoogglans gepolijst 
|
zo nov 23, 2008 4:18 pm |
|
 |
Mikeeee
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za sep 06, 2008 12:17 pm Berichten: 3317 Woonplaats: lichtenvoorde
|
ga je dat kontje nog veranderen vind het niet echt mooi lijken zo verder is de rest van de brommer fantastisch 
ma nov 24, 2008 11:00 pm |
|
 |
blackmamba
ApriliaForum Member
|
de plannen zijn gewijzigd, replica versie gaat niet door, kader is gewoon helemaal verlast en gedaan en elk stukje dat eraf kon is eraf, achteraan ga ik gewoon nog een honda rs125cc achterkuipje steken en voorraan special streetfighterkapje, onder het blok zou ik liefst ook nog een kuipje willen. Dus het wordt een streetfightertje, niet overdreven maar ook neit lelijk. Later wil ik mss nog honda rs125 voorkuipen proberen pas te maken maarja zien we later wel zeker, eerst zien dat hij zo in mekaar zit! 
|
di nov 25, 2008 12:11 am |
|
 |
|