HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu ma apr 07, 2025 10:40 am

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 886 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49 ... 60  Volgende
 GPR opknappen 
Auteur Bericht
apriliars2000
ApriliaForum Member

Bericht Re: GPR opknappen
KG wat nou weer? haha moet jij opletten is een grapje omdat hij zegt als je niet kan lassen. En dan zegt i dat maar ik ben niet achterlijk. Stelletje stakkers

wo jan 13, 2010 6:18 pm
Profiel
Royal Club
ApriliaForum Member

ga je nou ook huilie huilie doen?

wo jan 13, 2010 6:22 pm
Profiel
2SLOW4ME
ApriliaForum Member

SM_Ritske schreef:
Wat voor zwarte kit heb je bebruikt bij je achterlicht?

gewoon zo'n bus vloeibare pakking, heb ik bij een autogarage gehaald koste me 3 tientjes... maar werkt wel beter en makkelijker dan die meuk uit zo'n tube.

en Robin kan best goed lassen hor, we hebben gewoon alleen de beschikking over mig. En voor de rest niets te klagen, want op een tig apparaat na is al het denkbare gereedschap aanwezig (behalve de frituur :D: )

wo jan 13, 2010 6:23 pm
Profiel
2SLOW4ME
ApriliaForum Member

Jaja, ik leef nog..
nadat heet beest ergens rond november kapot was gegaan had ik er ff geen zin meer in. het was winter, koud, glad, er lag sneeuw. kortom... winterstopje.

Had zelfs geen zin om te kijken wat er mis was.. achteraf beter wel kunnen doen.

Wél heb ik tussendoor wat lopen beunen. wat geholpen met ene opmaat pijp voor een roze top, en er staat al een tijdje een 4takt baotian gamma geval met lekke inlaat klep en lekke kop.. zit nu ook nog half in elkaar..

Afbeelding
Afbeelding
alles er in 1x goed in.. niet mis voor ene eerste keer beunene aan een 4t :D . Moet alleen nog even de kleppen gesteld worden en dan kijken of die lekke inlaat klep nog veel compressie verlies geeft..

Maar.. back to the point..

ontsteking kapot, ik dat ding vanavond uit elkaar, blijken er van zowel de grondplaat als de spoelen boutjes te zijn losgetrild. hadden beide ene halve cm speling zowat. hele grondplaat zwart, ook de andere boutjes zaten nogal los.. :@:

Afbeelding
Links nieuw, rechts oud. weet alleen niet waar die inham voor is bij die nieuwe..

Afbeelding
Vliegwieltrekker, binnenkort iets dikkers op lassen. want dit gaat breken..

Afbeelding
Dikke strepen aan de binnenkant v/h vliegwiel.

Het hok rijdt nu wel. alleen gaat af en toe mn licht uit, dit is wanneer ik naar links of naar rechts leun :|. Iemand enig idee? accu is vol, heeft de hele winter aan de lader gestaan op de "winter stand" .

Morgen het blokkie weer goed warm laten worden, alles mooi door smeren, volle tank goede benzine er in en miss de blokolie zelf nog vervangen.

vr feb 26, 2010 1:26 am
Profiel
RS 666
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 25
die inham in die grondplaat is voor balans-as, mr heeft flink aangelopen, misschien gewoon ff af laten draaien?

vr feb 26, 2010 1:54 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
MBgek
ApriliaForum Member

Zou sowieso niet je balansas af draaien, dat ding is zo groot met een reden, gewoon een beetje van je grondplaat afvijlen ;)

vr feb 26, 2010 10:17 am
Profiel
*Vincent*
ApriliaForum Member

dude, jouw gele draad zit los op je ontsteking. Moet je opnieuw derop solderen. Goed erop letten dat je het rode draadje dat van de spoelen afkomt niet eraf haalt, want dan zijn je spoelen nutteloos.

vr feb 26, 2010 7:39 pm
Profiel
2SLOW4ME
ApriliaForum Member

RS 666 schreef:
die inham in die grondplaat is voor balans-as, mr heeft flink aangelopen, misschien gewoon ff af laten draaien?

Ja, maar das dus voor nieuw model derbi blok. mijn balans as steekt niet uit bij de ontsteking.. (oud model blok)

MBgek schreef:
nadat heet beest ergens rond november kapot was gegaan had ik er ff geen zin meer in. het was winter, koud, glad, er lag sneeuw. kortom... winterstopje.

Had zelfs geen zin om te kijken wat er mis was.. achteraf beter wel kunnen doen.

Hij doelde denk ik op het vliegwiel. balans as ga ik niks aan afdraaien :D: .

Maar als je het vliegwiel afdraait, dan heb je toch al die stukjes magneet aan je draai ding zitten (ben ff de naam kwijt ><)

*Vincent* schreef:
dude, jouw gele draad zit los op je ontsteking. Moet je opnieuw derop solderen. Goed erop letten dat je het rode draadje dat van de spoelen afkomt niet eraf haalt, want dan zijn je spoelen nutteloos.

Huh? Hoe zie jij vanaf jouw pc dat mijn gele draad los zit?? en dele draad op mijn ontsteking? nieuwe? oude?
Ik vat hem ff nie, is al bedtijd geweest. krijg je dat :00/:

vr feb 26, 2010 11:28 pm
Profiel
RS 666
ApriliaForum Member

ik bedoelde idd vliegwiel afdraaien, die grondplaat is idd voor nieuw type, ik kan m´n ontsteking ook weer aanpassen op die balans-as :@:
steven heeft het gelukkig vorige keer bij m'n polini gedaan, mr toen stond m'n brommer al daar :Y: maar zit jouw balans-as dan écht in je carter zeg maar?
of zit ie gewoon op andere plek? verder bij ontsteking vandaan ofzo?
ff geen zin om foto's te gaan zoeken :Y:

za feb 27, 2010 12:55 am
2SLOW4ME
ApriliaForum Member

Haha, ja.. zit er echt in.
ff zoeken naar een goede foto...

Afbeelding

Zo zit het bij het oude model...
binnenkant:
Afbeelding
Rechts boven zie je gewoon een holte die NIET door het carter heen gaat.. :^^:

za feb 27, 2010 2:04 am
Profiel
RS 666
ApriliaForum Member

jah dat wist ik wel, mr jij hebt ook een normaal lager zie ik, ik een naaldlager..

Afbeelding

za feb 27, 2010 2:37 am
2SLOW4ME
ApriliaForum Member

Die kun je er teminste nog uit tikken.. ik moet geloof ik nog ergens een lagertrekker vandaan toveren om dat lager van de balans as, en die 2 van de vbak er uit te krijgen :00/: . Binnenkort ff doen, want die zitten er al zowat 25kdm in.. net zoals die van de vbak...
Eigelijk dus een keertje een weekend vrij maken en ff aalle lagers dr uit meppen en vervangen :D: .

za feb 27, 2010 1:50 pm
Profiel
RS 666
ApriliaForum Member

bij mij zit er zand in die naaldlagers, mr die kan je er niet gewoon zomaar uittikken zoals lijkt :X:

za feb 27, 2010 1:58 pm
2SLOW4ME
ApriliaForum Member

Je kunt er idd niet "ff" een dop op zetten ofzo nee :X: .
Dat betreft vind ik derbi weer niet zo praktisch in elkaar gezet..

Ik zie wel dat het nieuwe blok koeling in het carter heeft, net zoals am6. dat heeft het oude model ook nie.

za feb 27, 2010 2:00 pm
Profiel
2SLOW4ME
ApriliaForum Member

Had de ontsteking er nog wel even af van het weekend. bleek ik de draden verkeerd te hebben gelegd, zaten ze tussen de spoelen en het vliegwiel :@: .

Gelukkig niets van het koperdraad beschadigd, alleen het rubber er omheen. dat even goed ingetapet, draden goed gelegd en hij loopt weer zoals nooit tevoren.

Moet alleen nog ene keertje als ik tijd heb in een weekend naast mn werk en al die scooters van andere mensen die langs komen even nieuwe lagers in mn blok douwen :D: . in het speciaal de vbak.. en die lagers in het blok die je er met een lager trekker uit moet halen.. :^^:

Het probleem met verlichting is nu zo goed als opgelost.. hij viel nog wle even ene split second uit toen ik over een gierige drempel heen vloog.. maar voor de rest is dr niks aan de hand :^^:

ma maart 01, 2010 10:35 pm
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 886 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49 ... 60  Volgende