Auteur |
Bericht |
RS 746
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jul 16, 2007 8:29 pm Berichten: 1650 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Zuid-Limburg
|
Ik denk dat als je het mooi glad polijsten doet, dat je dan een betere flow krijgt. Daar doe je het tenslotte voor.
_________________
Racekees schreef: forum statistics, user RS 746, since 2007; Waarschuwingen: 0 Forum bans: 0 [ Bekijk gebruikersnotities] | [Waarschuw gebruiker]
|
ma aug 11, 2008 5:04 pm |
Persoonlijk album
|
|
petertzr
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jun 20, 2006 3:38 pm Berichten: 2931 Woonplaats: Nederhemert
|
Mijn vorige carters zijn geparelstraalt zodat alles een gelijke afwerking had (die ik zelf pas heb gemaakt)
Mijn huidige carters zijn geen eens meer geparelstraalt en op de punten waartie bewerkt is dus nog "glad / weg gefreesd" alu..
Mijn ervaringen hieruit zijn, doe wat je mooi vind want het boeit geen ruk, het zit em vooral in de vorm van je frezen en de flow die je ermee maakt
_________________ Thom'z BeunBaas
|
ma aug 11, 2008 5:43 pm |
|
|
Racekees
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma nov 07, 2005 5:17 pm Berichten: 6379 Afbeeldingen: 16 Woonplaats: Hoogkerk
|
RS 746 schreef: Ik denk dat als je het mooi glad polijsten doet, dat je dan een betere flow krijgt. Daar doe je het tenslotte voor.
nee, het resoneert dan niet, ruw oppervlak is juist goed, voorkomt druppelvorming
|
ma aug 11, 2008 7:40 pm |
|
|
Bassiemeer
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr maart 21, 2008 10:20 pm Berichten: 80
|
blackmamba schreef: maar welke bewijzen hebben deze meningen dat. Wat is er van waar enz.? dus polijsten of ruw laten?
een olie laagje geleid beter dan een gepolijst oppervlak dus het zou in theorie beter werken, maar duidelijke resultaten zijn hier niet over,
wel als het veel te ruw is, dat scheelt wel veel, heb er geen uitdraai van maar meer dan 2pk op een scooter van een kennis.
|
ma aug 11, 2008 8:26 pm |
|
|
blackmamba
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do feb 28, 2008 5:45 pm Berichten: 187 Woonplaats: Lier
|
Dus gewoon kijken dat alles vlak en perfecte flow heeft en een licht ruw oppervlak heeft zodat er geen druppelvorming ontstaat. Oké dat wordt dus carters tunen en even terug parelstralen Dankjewel voor de leuke reacties!
Verder graag nog tips ofzo voor verdere setup enz. en looks van het blok. Het blok moet er zo goed uitzien als dat het presteerd!
_________________ Trasforma il meglio in massimo!
|
ma aug 11, 2008 8:39 pm |
|
|
arnemuiden-rs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jul 08, 2008 1:39 pm Berichten: 2856 Woonplaats: Arnemuiden
|
wouw wat een mooi kleurenschema
|
ma aug 11, 2008 8:40 pm |
|
|
blackmamba
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do feb 28, 2008 5:45 pm Berichten: 187 Woonplaats: Lier
|
Mijn plan is om het rood te laten terugkomen in het blok maar in kleine details, dus bv rode luchtfilter, rood waterpompdekseltje, Verder rode benzineslangetjes. Maar eigenlijk gaat natuurlijk eerst komt het mechanische gedeelte aan het bod bij dit project, Al gaat het wat traag enz. Als hij er uiteindelijk staat zoals ik hem in mijn gedachten heb. En voor degene die het nog niet hadden gezien cilinder is tuned door VT (enkel de uitlaatpoort, was keuze van vorige eigenaar van cilinder). De uitlaatpoort is mooi afgewerkt. Leuk zo een mega vlinderpoortje!
_________________ Trasforma il meglio in massimo!
|
ma aug 11, 2008 8:46 pm |
|
|
blackmamba
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do feb 28, 2008 5:45 pm Berichten: 187 Woonplaats: Lier
|
Verder ben ik nu bezig met carterjes te bewerken, ik ga zorgen dat er een perfect flow is zodat alles zo de poortjes komt binnengestroomt. Verder ga ik heel de inlaat van grof naar een korrel 600 schuren zodat alle oneffenheden er uitzien (dus ook de onzichtbare kleintjes). Dan gewoon om alles terug mooi te maken carters even terug parelstralen
Nog even een vraagje voor hebo manston revolution rijders:
- De boosterpoort heb je die bewerkt zodat deze perfect overloopt op het carter want deze is eigenlijk te kort gemaakt heb ik gemerkt?
- En het spijltje tussen de poort erin houden of eruit fresen?
_________________ Trasforma il meglio in massimo!
|
wo aug 13, 2008 5:05 pm |
|
|
Itakura
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 04, 2007 11:08 pm Berichten: 6447 Afbeeldingen: 19 Woonplaats: Raalte
|
is het niet zo dat de inlaat juist oneffen hoort te zijn voor meer werveling van de lucht??
edit; dit werd eerder ook al gezegd, ik denk zelf (je hoeft dit niet te geloven) dat als je de grofheid gewoon laat zoals het is dat je dan eenzelfde of misschien beter effect krijgt als dat je de boel gaat schuren of polijsten...
_________________
|
wo aug 13, 2008 5:07 pm |
Persoonlijk album
|
|
blackmamba
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do feb 28, 2008 5:45 pm Berichten: 187 Woonplaats: Lier
|
de theorie van het olielaagje, wordt in wedstrijdmotoren toegepast. Verder schuur ik alle standaard oneffeheden weg en dan terug glasparelstralen. overal zitten dan microscopisch kleine putjes in het metaal hierop gaat een olielaagje liggen. De brandstof glijd het beste over een olielaagje. De theorie van polijsten is zelfs in sommige gevallen negatief en kan zorgen voor druppelvorming.
_________________ Trasforma il meglio in massimo!
|
wo aug 13, 2008 6:19 pm |
|
|
blackmamba
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do feb 28, 2008 5:45 pm Berichten: 187 Woonplaats: Lier
|
Re: Koen zijn RS50 om rossi laguna seca replica
_________________ Trasforma il meglio in massimo!
|
wo sep 10, 2008 10:39 pm |
|
|
RS 666
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 12, 2007 2:04 am Berichten: 6134 Afbeeldingen: 25 Woonplaats: Alphen a/d Rijn
|
Re: Koen zijn RS50 om rossi laguna seca replica
erg mooi gedaan alleen jammer dat er echt yamaha op staat leuk carbje trouwens ik heb de iets grotere versie ervan
_________________
|
do sep 11, 2008 1:05 am |
Persoonlijk album
|
|
StReS KiP
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo apr 30, 2006 2:42 pm Berichten: 1532 Woonplaats: Spijkenisse
|
Re: Koen zijn RS50 om rossi laguna seca replica
Je had iets moeten doen wat ik heb gezien, stond op Assen een R1 als SBK replica van Haga toen die nog bij Aprilia reed. Toen stond erop: Design by Aprilia Powered bij Yamaha
|
za sep 13, 2008 1:11 pm |
|
|
RS 666
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 12, 2007 2:04 am Berichten: 6134 Afbeeldingen: 25 Woonplaats: Alphen a/d Rijn
|
Re: Koen zijn RS50 om rossi laguna seca replica
haha das wel leip idd
_________________
|
za sep 13, 2008 3:55 pm |
Persoonlijk album
|
|
blackmamba
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do feb 28, 2008 5:45 pm Berichten: 187 Woonplaats: Lier
|
Re: Koen zijn RS50 om rossi laguna seca replica
Ik denk dat ik de kapjes toch nog anders ga aanpakken, vandaag overal verse lagertjes gestoken enkel heb ik twee lagertjes (de versnellingsbaknaaldlagertjes) kappot gekregen deze zijn er langs geen kanten in te krijgen (carter was super hard verhit en lagers lagen al een nachtje in de diepvriezer) heeft iemand hier nog tips over en ook graag even een how to versnnelingsbak plaatsen Verder gaat alles super volgens plan en heb ik net men hpi binnengekregen, zal er vandaag nog even foto's van maken
_________________ Trasforma il meglio in massimo!
|
zo sep 14, 2008 11:44 am |
|
|
|