HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu zo jan 05, 2025 2:04 pm

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 122 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
 * UPDATE @ pagina 7 * Blackmamba's Aprilia RS OM 
Auteur Bericht
RS 746
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 0
Bericht 
Ik denk dat als je het mooi glad polijsten doet, dat je dan een betere flow krijgt. Daar doe je het tenslotte voor.

Waarschuwingen: 0 Forum bans: 0 [ Bekijk gebruikersnotities] | [Waarschuw gebruiker]

ma aug 11, 2008 5:04 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
petertzr
ApriliaForum Member

Bericht 
Mijn vorige carters zijn geparelstraalt zodat alles een gelijke afwerking had (die ik zelf pas heb gemaakt)

Mijn huidige carters zijn geen eens meer geparelstraalt en op de punten waartie bewerkt is dus nog "glad / weg gefreesd" alu..

Mijn ervaringen hieruit zijn, doe wat je mooi vind want het boeit geen ruk, het zit em vooral in de vorm van je frezen en de flow die je ermee maakt :^^:

ma aug 11, 2008 5:43 pm
Profiel
Racekees
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 16
Bericht 
RS 746 schreef:
Ik denk dat als je het mooi glad polijsten doet, dat je dan een betere flow krijgt. Daar doe je het tenslotte voor.

nee, het resoneert dan niet, ruw oppervlak is juist goed, voorkomt druppelvorming :^^:

ma aug 11, 2008 7:40 pm
Profiel
Bassiemeer
ApriliaForum Member

Bericht 
blackmamba schreef:
maar welke bewijzen hebben deze meningen dat. Wat is er van waar enz.? dus polijsten of ruw laten?

een olie laagje geleid beter dan een gepolijst oppervlak dus het zou in theorie beter werken, maar duidelijke resultaten zijn hier niet over,
wel als het veel te ruw is, dat scheelt wel veel, heb er geen uitdraai van maar meer dan 2pk op een scooter van een kennis.

ma aug 11, 2008 8:26 pm
Profiel
blackmamba
ApriliaForum Member

Bericht 
Dus gewoon kijken dat alles vlak en perfecte flow heeft en een licht ruw oppervlak heeft zodat er geen druppelvorming ontstaat. :D Oké dat wordt dus carters tunen en even terug parelstralen :D Dankjewel voor de leuke reacties!
Verder graag nog tips ofzo voor verdere setup enz. en looks van het blok. Het blok moet er zo goed uitzien als dat het presteerd! :D:

ma aug 11, 2008 8:39 pm
Profiel
arnemuiden-rs
ApriliaForum Member

Bericht 
wouw wat een mooi kleurenschema :thumright:

ma aug 11, 2008 8:40 pm
Profiel
blackmamba
ApriliaForum Member

Bericht 
Mijn plan is om het rood te laten terugkomen in het blok maar in kleine details, dus bv rode luchtfilter, rood waterpompdekseltje, Verder rode benzineslangetjes. Maar eigenlijk gaat natuurlijk eerst komt het mechanische gedeelte aan het bod bij dit project, Al gaat het wat traag enz. Als hij er uiteindelijk staat zoals ik hem in mijn gedachten heb. :D: En voor degene die het nog niet hadden gezien cilinder is tuned door VT (enkel de uitlaatpoort, was keuze van vorige eigenaar van cilinder). De uitlaatpoort is mooi afgewerkt. Leuk zo een mega vlinderpoortje!

ma aug 11, 2008 8:46 pm
Profiel
blackmamba
ApriliaForum Member

Bericht 
Verder ben ik nu bezig met carterjes te bewerken, ik ga zorgen dat er een perfect flow is zodat alles zo de poortjes komt binnengestroomt. Verder ga ik heel de inlaat van grof naar een korrel 600 schuren zodat alle oneffenheden er uitzien (dus ook de onzichtbare kleintjes). Dan gewoon om alles terug mooi te maken carters even terug parelstralen :D
Nog even een vraagje voor hebo manston revolution rijders:
- De boosterpoort heb je die bewerkt zodat deze perfect overloopt op het carter want deze is eigenlijk te kort gemaakt heb ik gemerkt?

- En het spijltje tussen de poort erin houden of eruit fresen?

wo aug 13, 2008 5:05 pm
Profiel
Itakura
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 19
Bericht 
is het niet zo dat de inlaat juist oneffen hoort te zijn voor meer werveling van de lucht??

edit; dit werd eerder ook al gezegd, ik denk zelf (je hoeft dit niet te geloven) dat als je de grofheid gewoon laat zoals het is dat je dan eenzelfde of misschien beter effect krijgt als dat je de boel gaat schuren of polijsten...

wo aug 13, 2008 5:07 pm
blackmamba
ApriliaForum Member

Bericht 
de theorie van het olielaagje, wordt in wedstrijdmotoren toegepast. Verder schuur ik alle standaard oneffeheden weg en dan terug glasparelstralen. overal zitten dan microscopisch kleine putjes in het metaal hierop gaat een olielaagje liggen. De brandstof glijd het beste over een olielaagje. De theorie van polijsten is zelfs in sommige gevallen negatief en kan zorgen voor druppelvorming.

wo aug 13, 2008 6:19 pm
Profiel
blackmamba
ApriliaForum Member

Bericht Re: Koen zijn RS50 om rossi laguna seca replica
Hier dus eindelijk nog eens een update. De laatste onderdelen zijn binnengekomen van jos dijkman. Dus krukas, alle bloklagers en keerringen, tapeindes en alle blokbouten en moertjes en natuurlijk ook ergal schakelwalsje. Ook nog carbon ontstekingsdekseltje en carbon vtw deksel en een nieuw koppelingshefboompje. Verder zal het blokje binnekort in mekaar worden gestoken. Het moet enkel nog stofvrij gemaakt worden van het stralen en er moet bij het linkse carterdeel nog één naaldlager verwijderd worden. Enkel moeten den cilinderpakkingen en zilverkooilager nog aankomen om de cilinder te monteren. Verder ga ik men eerste testrun moeten maken met een bidalot hmr/2. Ook zal ik gebruik maken van men nieuwe binnenrotor een hpi 2006. Verder nog geen foto's van omdat deze nog moet uitgemeten worden.
Hier na al dat geleuter eindelijk de foto's :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

wo sep 10, 2008 10:39 pm
Profiel
RS 666
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 25
erg mooi gedaan alleen jammer dat er echt yamaha op staat :00/:

leuk carbje trouwens :Y:
ik heb de iets grotere versie ervan :^^:

do sep 11, 2008 1:05 am
StReS KiP
ApriliaForum Member

Je had iets moeten doen wat ik heb gezien, stond op Assen een R1 als SBK replica van Haga toen die nog bij Aprilia reed. Toen stond erop:
Design by Aprilia
Powered bij Yamaha
:OO:

za sep 13, 2008 1:11 pm
Profiel
RS 666
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 25
haha das wel leip idd :D:

za sep 13, 2008 3:55 pm
blackmamba
ApriliaForum Member

Ik denk dat ik de kapjes toch nog anders ga aanpakken, vandaag overal verse lagertjes gestoken enkel heb ik twee lagertjes (de versnellingsbaknaaldlagertjes) kappot gekregen deze zijn er langs geen kanten in te krijgen (carter was super hard verhit en lagers lagen al een nachtje in de diepvriezer) heeft iemand hier nog tips over en ook graag even een how to versnnelingsbak plaatsen :D Verder gaat alles super volgens plan en heb ik net men hpi binnengekregen, zal er vandaag nog even foto's van maken :D

zo sep 14, 2008 11:44 am
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 122 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende