Auteur |
Bericht |
JoriRS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr dec 26, 2008 7:53 pm Berichten: 392
|
Re: ~White Team80~~ Blokje inmekaar foto's pagina 3
oooooohwjah is ok zo!!! daar hep ik lange niet aan gedagt oh maar daar kan ik ook nog wel met de brommer heen rijden jah
|
wo mei 13, 2009 12:18 pm |
|
|
11martijn11
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jun 10, 2008 6:26 pm Berichten: 485
|
Re: ~White Team80~~ Blokje inmekaar foto's pagina 3
Goeie vraag hé,
waarom zou je in godsnaam met een rechte vertanding rijden, heeft dus echt bijna geen zin ong. 0,05 pk
|
wo mei 13, 2009 1:23 pm |
|
|
Royal Club
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do nov 22, 2007 3:56 pm Berichten: 4705 Woonplaats: Vinkeveen
|
Re: ~White Team80~~ Blokje inmekaar foto's pagina 3
heb je het zelf wel ns geprobeerd?
_________________ “When life gives you lemons ask for salt and tequila”
|
wo mei 13, 2009 1:24 pm |
|
|
JoriRS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr dec 26, 2008 7:53 pm Berichten: 392
|
Re: ~White Team80~~ Blokje inmekaar foto's pagina 3
ik hep het van mijn broer over kunnen nemen dus waarom niet.... En dan nog alle kleine betje helpen 'Het is uiteindelijk tog de bedoeling om hem zo snelmogelijk te maken geld maakt niet uit. En nu gaan jullie natuurlijk zegggen maak dan een 2f4r set pas en de rechte vertanding scheelt wel een hoop weerstand dus wordt hij wel weer wat veller op het gas.
|
wo mei 13, 2009 2:21 pm |
|
|
11martijn11
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jun 10, 2008 6:26 pm Berichten: 485
|
Re: ~White Team80~~ Blokje inmekaar foto's pagina 3
Royal Club schreef: heb je het zelf wel ns geprobeerd? leg jij mij eens het voordeel uit dan, afgezien van minder weerstand ( dat maar uhm miss 2 % is ) en zet daartegen over de nadelen, kijken of jij dan nog een rechte vertanding wil
|
wo mei 13, 2009 2:42 pm |
|
|
JoriRS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr dec 26, 2008 7:53 pm Berichten: 392
|
Re: ~White Team80~~ Blokje inmekaar foto's pagina 3
vertel mij is een nadeel dan het klakkert msichien wat meer DIKKE schijt aan maar ga jij nou maar lekker een ander topic vol zeuren... Die vertanding helpt egt wel wat anders zouden ze het heus niet op de markt brengen. Hij trekt makkelijker in toeren door en hij krijgt een fellere gasreactie en het blok heeft minder weerstand.
|
wo mei 13, 2009 2:44 pm |
|
|
11martijn11
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jun 10, 2008 6:26 pm Berichten: 485
|
Re: ~White Team80~~ Blokje inmekaar foto's pagina 3
JoriRS schreef: vertel mij is een nadeel dan het klakkert msichien wat meer DIKKE schijt aan maar ga jij nou maar lekker een ander topic vol zeuren... Die vertanding helpt egt wel wat anders zouden ze het heus niet op de markt brengen. Hij trekt makkelijker in toeren door en hij krijgt een fellere gasreactie en het blok heeft minder weerstand. Gelukkig hebben ze er in de fabriek natuurlijk niet bij nagedacht toen ze dit blok gingen bouwen.. rechte vertanding is zo slap als wat, die gasreactie zal jij ook echt niet merken, en makkelijker door de toeren al helemaal niet, zeker niet dat je hier wat van merkt omdat je toch al genoeg vermogen hebt! Verder ook geen discussie nodig, maar vind het onzinnig als mensen zo'n setje gaan kopen van.. 2/300 euro ofzo?
|
wo mei 13, 2009 2:50 pm |
|
|
JoriRS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr dec 26, 2008 7:53 pm Berichten: 392
|
Re: ~White Team80~~ Blokje inmekaar foto's pagina 3
220 euro voor een complete koppelings set En nou is het gewoon mooi meegenomen dat daar toevallig rechte vertanding op zit. http://josdijkman.nl/shop/index.php?act ... uctId=3676
|
wo mei 13, 2009 2:54 pm |
|
|
Racekees
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma nov 07, 2005 5:17 pm Berichten: 6379 Afbeeldingen: 16 Woonplaats: Hoogkerk
|
Re: ~White Team80~~ Blokje inmekaar foto's pagina 3
Hihi.. martijn, ik benoem je tot dwaas van de dag Schuine vertanding brengt de krachten beter over van tand op tand, slijtage is daardoor minimaal en je hoort het ook amper. Rechte vertanding heeft minder wrijving, de krachten op de tanden zijn directer (geen last van axiale krachten) dus je hebt daar een vermogenwinst, het geluid word wel harder.
|
wo mei 13, 2009 3:26 pm |
|
|
af1special
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do dec 02, 2004 2:43 pm Berichten: 4328 Woonplaats: Moerkapelle
|
Re: ~White Team80~~ Blokje inmekaar foto's pagina 3
inderdaad ik ook JoriRS schreef: iEn nu gaan jullie natuurlijk zegggen maak dan een 2f4r set pas nee hoor, bouw er dan een bb op
_________________ ben z`n sprinter Nederlands Record 50 cc sprint: 7.738 & Nederlands Record 70 cc sprint: 7.117 1ste SBO Lisse 2010 1ste 50 cc Jubbega 2011 1ste SBO Lisse 2010 1ste 50 cc Damwoude 2010 1ste 50 cc Jubbega 2010 1ste 70cc Genemuiden 2012 1ste 70 cc Genemuiden 2013
|
wo mei 13, 2009 3:50 pm |
|
|
JoriRS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr dec 26, 2008 7:53 pm Berichten: 392
|
Re: ~White Team80~~ Blokje inmekaar foto's pagina 3
WHAHA
|
wo mei 13, 2009 3:54 pm |
|
|
11martijn11
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jun 10, 2008 6:26 pm Berichten: 485
|
Re: ~White Team80~~ Blokje inmekaar foto's pagina 3
Racekees schreef: Hihi.. martijn, ik benoem je tot dwaas van de dag Schuine vertanding brengt de krachten beter over van tand op tand, slijtage is daardoor minimaal en je hoort het ook amper. Rechte vertanding heeft minder wrijving, de krachten op de tanden zijn directer (geen last van axiale krachten) dus je hebt daar een vermogenwinst, het geluid word wel harder. Studeer jij toevallig werktuig bouwkunde?
|
wo mei 13, 2009 4:44 pm |
|
|
Racekees
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma nov 07, 2005 5:17 pm Berichten: 6379 Afbeeldingen: 16 Woonplaats: Hoogkerk
|
Re: ~White Team80~~ Blokje inmekaar foto's pagina 3
Ja en afgerond. maar ontopic verder
|
wo mei 13, 2009 4:49 pm |
|
|
kevinrs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jul 19, 2007 1:45 pm Berichten: 460 Woonplaats: hoogeveen/ermelo
|
Re: ~White Team80~~ Blokje inmekaar foto's pagina 3
11martijn11 schreef: Racekees schreef: Hihi.. martijn, ik benoem je tot dwaas van de dag Schuine vertanding brengt de krachten beter over van tand op tand, slijtage is daardoor minimaal en je hoort het ook amper. Rechte vertanding heeft minder wrijving, de krachten op de tanden zijn directer (geen last van axiale krachten) dus je hebt daar een vermogenwinst, het geluid word wel harder. Studeer jij toevallig werktuig bouwkunde? je kunt ook gewoon een disscussie voeren hier. het grootste verschil tussen de rechte vertanding is dat er minder tanden op zitten, daardoor gaat je koppelingshuis meer toeren draaien als orgineel. en dat is gunstig.
_________________ viewtopic.php?f=14&t=11802
|
wo mei 13, 2009 4:52 pm |
|
|
jeRoenS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jul 17, 2007 8:31 pm Berichten: 600 Woonplaats: schagen
|
Re: ~White Team80~~ Blokje inmekaar foto's pagina 3
en je hembt minder last van axiale krachten omdat met schuine vertandin zich zelf asl het ware van elkaar af wil druken, en rechte niet.
_________________ Verstand????..dat ben ik al jaren geleden verloren. 87ér vw jetta 1,3 If you mess wiht the best, you get swaffeld like the rest
|
wo mei 13, 2009 6:05 pm |
|
|
|