Manston fighter van MBgek
Auteur |
Bericht |
BIET
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr maart 24, 2006 4:24 pm Berichten: 11 Woonplaats: Soest
|
Re: Manston fighter van MBgek
Ik heb geen idee hoe groot die poorten exact zijn. Het is ook appels met peren vergelijken, vandaar dat ik er ook weinig waarde aan hecht.
_________________ ...
|
do sep 03, 2009 10:52 am |
|
|
rain man
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma nov 01, 2004 6:53 pm Berichten: 1747
|
Re: Manston fighter van MBgek
BIET schreef: Als je de poortmap gezien hebt, of gewoon gemaakt heb, zoals ik. Dan kan je zien dat de poortvorm neer komt op een originele Manston vorm, er is geen sprake van een zgn punt. Al geef ik toe dat het op de foto wel zo lijkt en snap ik jullie verwarring. Binnenkant is egaal btw :). Reden waarom dat er op de foto anders uit ziet is dat geschuurde delen die bewerkt zijn een andere kleur krijgen dan onbewerkte delen. Of het gaat lopen is niet zo zeer de vraag. Ik weet uit ervaring dat het wel loopt en hard ook. Mensen die zeggen dat het niet loopt hebben waarschijnlijk wat teveel met de neus in de boeken gezeten. Als je een cilinder goed kon tunen na wat theorie was het leven makkelijker geweest . is er met deze setup gebankt? zoja dan kun je nu verschil zien. anders is het namelijk alleen maar gissen. maar wat ik heb ervaren is dat deze vorm niet echt veel verbeterd aan een originele manston. omdat hij alleen bij de wand breed is en richting uitlaat gelijk weer smal word. dit kan ook niet anders omdat je anders in je tapeind zit. maar voor poort oppervlakte zou ik het toch meer onderin zoeken.
|
do sep 03, 2009 11:09 am |
|
|
BIET
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr maart 24, 2006 4:24 pm Berichten: 11 Woonplaats: Soest
|
Re: Manston fighter van MBgek
Helaas niet mee gebankt :(. Maar gissen is het niet, het is niet mijn eerste cilinder ofzo . Maar hij word niet gelijk weer smal, hele vorm van de schacht is veranderd. Zit minder snel in de tapeinden dan je zou denken :). Meer poortoppervlak onderin de poort is niet zo heel interessant. Als je de huidige poortvorm aanhoud, dus met de schuine onderkant, dan spaar je de zuigerveer ook wat meer omdat de druk geleidelijker veranderd.
_________________ ...
|
do sep 03, 2009 11:29 am |
|
|
BKD
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr feb 02, 2007 4:42 pm Berichten: 783
|
Re: Manston fighter van MBgek
ben wel benieuwd wat het cilindertje gaat doen hij gaat neem ik aan nog op de bank?? maar op hoeveel procent liggen de uitlaatpoorten nu dan?
_________________ BKD 70cc sprinter
|
do sep 03, 2009 11:38 am |
|
|
Royal Club
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do nov 22, 2007 3:56 pm Berichten: 4705 Woonplaats: Vinkeveen
|
Re: Manston fighter van MBgek
tis allemaal van daniel. dus ooit gaat het op de bank ja
_________________ “When life gives you lemons ask for salt and tequila”
|
do sep 03, 2009 11:39 am |
|
|
BIET
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr maart 24, 2006 4:24 pm Berichten: 11 Woonplaats: Soest
|
Re: Manston fighter van MBgek
Over een half jaartje oid . @BKD: Weet ik zo niet uit mijn hoofd, zit nu op een andere computer. Iig een maat waarmee ik eerder heb gereden (,op straat).
_________________ ...
|
do sep 03, 2009 11:42 am |
|
|
Racekees
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma nov 07, 2005 5:17 pm Berichten: 6379 Afbeeldingen: 16 Woonplaats: Hoogkerk
|
Re: Manston fighter van MBgek
BIET schreef: Helaas niet mee gebankt :(. Maar gissen is het niet, het is niet mijn eerste cilinder ofzo . Maar hij word niet gelijk weer smal, hele vorm van de schacht is veranderd. Zit minder snel in de tapeinden dan je zou denken :). Meer poortoppervlak onderin de poort is niet zo heel interessant. Als je de huidige poortvorm aanhoud, dus met de schuine onderkant, dan spaar je de zuigerveer ook wat meer omdat de druk geleidelijker veranderd. Maar wel het meest effectief, en het minst schadelijk op langere duur. Ik zie dat je ook de poort nog omhoog hebt gelegd, waar ligt de blowdown nu op? die lag al wat hoog namelijk
|
do sep 03, 2009 3:30 pm |
|
|
BIET
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr maart 24, 2006 4:24 pm Berichten: 11 Woonplaats: Soest
|
Re: Manston fighter van MBgek
De uitlaatpoort is niet omhooggehaald, alleen de poortvorm is wat aangepast en de schacht zelf ook en uiteraard weer netjes afgebeveld, bd is dus gelijk gebleven :). Onderin de poort groter maken heeft qua poortvorm een negatieve invloed op de levensduur en qua vermogen niet het meest interessant. Dan heb ik het wel eens waar over piekvermogen.
_________________ ...
|
do sep 03, 2009 4:08 pm |
|
|
sbk replica
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za maart 10, 2007 2:04 pm Berichten: 2602 Afbeeldingen: 9 Woonplaats: schagen
|
Re: Manston fighter van MBgek
tzal zich allemaal nog moeten bewzijzen ben ik bang. afw8en dus
_________________ RS50 rossi, honda cbr400rr en cb350f!
|
do sep 03, 2009 6:01 pm |
Persoonlijk album
|
|
Racekees
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma nov 07, 2005 5:17 pm Berichten: 6379 Afbeeldingen: 16 Woonplaats: Hoogkerk
|
Re: Manston fighter van MBgek
BIET schreef: De uitlaatpoort is niet omhooggehaald, alleen de poortvorm is wat aangepast en de schacht zelf ook en uiteraard weer netjes afgebeveld, bd is dus gelijk gebleven :). Onderin de poort groter maken heeft qua poortvorm een negatieve invloed op de levensduur en qua vermogen niet het meest interessant. Dan heb ik het wel eens waar over piekvermogen. Maar piekvermogen, wat is daar interresant aan dan? De poort bovenin verbreden is schadelijker dan onderin verbreden, omdat het alsnog breder uitloopt richting deck hebben die zuigerveertjes ook niets te lijden, ik zie daar de negatieve invloed niet van in. Je wint ook stuk meer poortopppervlak dan alleen die zijkanten over de spoelers te laten lopen, het is zo schuin dat het eigenlijk niet eens meer effectief te noemen is. Ja, of wel? maar dan had je voor en na de tunebeurt moeten banken. Als je het echt effectief wil krijgen zul je de poort daar een stuk steiler moeten maken, wel opassen met de tapeindgaten.
|
do sep 03, 2009 7:03 pm |
|
|
sbk replica
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za maart 10, 2007 2:04 pm Berichten: 2602 Afbeeldingen: 9 Woonplaats: schagen
|
Re: Manston fighter van MBgek
crossmotor stijl alles gaan monteren om dat soort capriolen uit te halen!
_________________ RS50 rossi, honda cbr400rr en cb350f!
|
do sep 03, 2009 7:30 pm |
Persoonlijk album
|
|
BIET
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr maart 24, 2006 4:24 pm Berichten: 11 Woonplaats: Soest
|
Re: Manston fighter van MBgek
Richard, ik heb het zojuist al eens uitgelegd, op de foto ziet de poortvorm er wat anders uit dan ie werkelijk is, de werkelijke vorm komt neer op die van een ori manston poort, er is helemaal niets te schuin. Je zou zelf ook beter moeten weten dan dat je dit soort conclusies kan trekken door op een foto te kijken die sowieso vertekend. Over dat poortoppervlak onder de poort zijn de meningen verdeeld. XSH doet het bijvoorbeeld wel vaak (valt tegen btw ) en andere tuners doen het weer niet. Als je op zo'n niveau over tuning wilt praten dan zou je ook moeten weten dat in dit wereldje niet iedereen alles op de zelfde manier doet en er meer wegen zijn die naar Rome leiden. Ik heb je nu uitgelegd wat mijn kijk op zaken is, mijn uitleg is naar mijn idee helder. En jij hebt jou kijk op zaken, wat prima is. Je kaart in je laatste reply zaken aan die ik helder heb gemaakt in een eerdere reply van mij, welke mij duidelijk lijkt. Ik zit verder niet zo vaak op AF, was ook niet van plan dat wel te gaan doen, niet om het een of ander, maar BF alleen heb ik altijd prima gevonden :). Mocht jij of iemand anders behoefte hebben aan wat meer opheldering van zaken, voeg me gerust toe op msn :): adrien1989@hotmail.com
_________________ ...
|
do sep 03, 2009 11:17 pm |
|
|
Quintus
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za feb 09, 2008 6:33 pm Berichten: 999
|
Re: Manston fighter van MBgek
jeujtje... adrien is uit 89.... pfoe.. wanneer ga je met pensioen?
|
do sep 03, 2009 11:49 pm |
|
|
af1special
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do dec 02, 2004 2:43 pm Berichten: 4328 Woonplaats: Moerkapelle
|
Re: Manston fighter van MBgek
BIET schreef: Richard, ik heb het zojuist al eens uitgelegd, op de foto ziet de poortvorm er wat anders uit dan ie werkelijk is, de werkelijke vorm komt neer op die van een ori manston poort, er is helemaal niets te schuin. Je zou zelf ook beter moeten weten dan dat je dit soort conclusies kan trekken door op een foto te kijken die sowieso vertekend. ja sorry adrien, maar wij zien alleen een foto. Weten wij veel dat juist die foto vertekend..?
_________________ ben z`n sprinter Nederlands Record 50 cc sprint: 7.738 & Nederlands Record 70 cc sprint: 7.117 1ste SBO Lisse 2010 1ste 50 cc Jubbega 2011 1ste SBO Lisse 2010 1ste 50 cc Damwoude 2010 1ste 50 cc Jubbega 2010 1ste 70cc Genemuiden 2012 1ste 70 cc Genemuiden 2013
|
vr sep 04, 2009 9:57 am |
|
|
BIET
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr maart 24, 2006 4:24 pm Berichten: 11 Woonplaats: Soest
|
Re: Manston fighter van MBgek
Dat heb ik in een eerdere reply vermeld . Maar ik dacht sowieso dat de meeste mensen van dergelijk niveau wel weten dat je een poortvorm nooit correct kan bekijken op een dergelijke foto, maar die inschatting heb ik fout gemaakt, maar dat is verder geen probleem. @Q Hoe oud dacht je dan dat ik was . Maar zodra ik de loterij win ga ik met pensioen whewhe. gvd, zit ik hier weer te posten .
_________________ ...
|
vr sep 04, 2009 11:40 am |
|
|
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|