Rs goed wild again, second strike.
Auteur |
Bericht |
Royal Club
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do nov 22, 2007 3:56 pm Berichten: 4705 Woonplaats: Vinkeveen
|
Re: KHU #2 TZR
is gewoon losse flens, je kan een derbi PR voor am6 gebruiken
_________________ “When life gives you lemons ask for salt and tequila”
|
ma mei 04, 2009 11:52 am |
|
|
knibbo
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 18, 2008 8:19 pm Berichten: 435 Woonplaats: wieringerwerf
|
Re: KHU #2 TZR
hoe ga je het nou doen met deze cilinder? tunnen of toch een andere? je had toch ook al een andere besteld?
_________________
|
ma mei 04, 2009 12:29 pm |
|
|
Royal Club
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do nov 22, 2007 3:56 pm Berichten: 4705 Woonplaats: Vinkeveen
|
Re: KHU #2 TZR
staat toch dat ie m gaat bewerken.
_________________ “When life gives you lemons ask for salt and tequila”
|
ma mei 04, 2009 12:36 pm |
|
|
sbk replica
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za maart 10, 2007 2:04 pm Berichten: 2602 Afbeeldingen: 9 Woonplaats: schagen
|
Re: KHU #2 TZR
zo, even voor de duidelijkheid, tis gewoon een derbi PR met yasuni R3 flesn voor een TZR. zo paste hij dr zo op. derbi pro race heeft ook een flens op de cilinder gebout, netzoals AM6 PR. past gewoon dus en die bidalot weet ik nog niet precies wak dr mee ga doen. want eigenlijk moet dr ff een nieuwe wand in. dus als ik er mee wil rijden ben ik zowiezo weer wat geld achter de wagen... ik kijk wel even wat ik doe
_________________ RS50 rossi, honda cbr400rr en cb350f!
|
ma mei 04, 2009 4:42 pm |
Persoonlijk album
|
|
Racekees
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma nov 07, 2005 5:17 pm Berichten: 6379 Afbeeldingen: 16 Woonplaats: Hoogkerk
|
Re: KHU #2 TZR
André, het is geen 20mm maar 20.7 Daarmee kom je gewoon op 186 graden uit
Bijlagen:
Steven.JPG [ 18.99 KiB | 1437 keer bekeken ]
|
ma mei 04, 2009 6:50 pm |
|
|
BKD
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr feb 02, 2007 4:42 pm Berichten: 783
|
Re: KHU #2 TZR
met een 2d tekening pak je de hoogte van de poort, en die is 20mm. de 20,7 is de maat van bovenkant poort tot deck. jij vult in het programma in dat de deck 0 is. teken het nou ma is volgens de 2d tekening.
ma maakt mij ook nie uit, ma dan rijd je straks met 208 graden
_________________ BKD 70cc sprinter
|
ma mei 04, 2009 7:05 pm |
|
|
Racekees
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma nov 07, 2005 5:17 pm Berichten: 6379 Afbeeldingen: 16 Woonplaats: Hoogkerk
|
Re: KHU #2 TZR
De uitlaatpoorttiming reken je niet uit met de hoogte van een poort, maar met afstand tussen deck en bovenkant uitlaatpoort. Dat is mijn visie tenminste?
|
ma mei 04, 2009 7:12 pm |
|
|
BKD
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr feb 02, 2007 4:42 pm Berichten: 783
|
Re: KHU #2 TZR
dat is juist de 2d manier. zo kun je het ook uitrekenen. zo kun je controleren of je het goed hebt.
_________________ BKD 70cc sprinter
|
ma mei 04, 2009 8:11 pm |
|
|
razor
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jun 22, 2006 2:02 pm Berichten: 378
|
Re: KHU #2 TZR
jongens andre heeft in bepaalde opzichten wel gelijk !
Hij gaat er vanuit dat (zelfs met 1mm originele pakking eronder) dat de zuiger in ODP precies onderaan de poort staat. Zo zou het wel moeten zijn want anders benut je de poort niet goed genoeg.
Je hebt een slag van 39mm vanaf ODP dus... Je gaat 20mm omhoog en dan is de uitlaatpoortdicht. Vervolgens heeft hij dus nog maar 39 - 20 = 19mm omhoog te gaan. En aangezien hoogte van uitlaatpoort tot de top 20,7 is krijg je: 20,7 - 19 = 1,7 mm deckheigt. In dat opzicht heeft hij gelijk...
Maarrrr... dat is niet helemaal een juiste redenatie want waarschijnlijk heeft steven gemeten met cilinder op het blok en heeft hij gezien dat er geen deckheight was. Dan kan je dus stellen dat je een timing van 186 graden krijgt... maar dat de uitlaatpoort niet volledig is geopend in ODP...
Wat ik dan even niet snap Andre, is jouw redenatie bij jouw geposte poortmap. Als je daar uitgaat van poorthoogte + resterende slag krijg je 19 + 20resterend = 39 slag, en = 0 mm deckheigt (ipv 0,93 wat je waarschijnlijk gemeten hebt..). Bij jouw zal dus ongetwijfeld het ook onderin de poort met ODP niet helemaal goed geweest zijn...?
|
di mei 05, 2009 11:55 pm |
|
|
BKD
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr feb 02, 2007 4:42 pm Berichten: 783
|
Re: KHU #2 TZR
wat razor zegt klopt, het zou dus kunnen zijn dat je de cilinder er verkeerd op had zitten. ik heb een paar posts geleden ook gezegt dat ik er vanuit ga dat de zuiger mooi aansluit met onderkant poorten in ODP. maar als je de cilinder er nu goed op gaat zetten krijg je helemaal een grote squish. dan zou ik de kop er nog iets verder in laten zakken tot je een mooie compressie hebt.
en de maten die op mijn poortmap staan zijn onnauwkeurig. de maten die ik met een tekenprogramma heb gedaan zijn wel goed. de uitlaatpoort is in ODP ook niet gelijk aan de spoelpoorten, dus inwezen is de uitlaatpoort hoger als die 19mm.
wat ik zou doen is, zet de cilinder erop en kijk of de zuiger mooi aansluit met onderkant spoelers. dan cilinderkop erop en kijken wat voor squish je krijgt. en daar een nieuwe maken of deze aanpassen
_________________ BKD 70cc sprinter
|
wo mei 06, 2009 1:05 pm |
|
|
sbk replica
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za maart 10, 2007 2:04 pm Berichten: 2602 Afbeeldingen: 9 Woonplaats: schagen
|
Re: KHU #2 TZR
nou genoeg discuccies etc gevoerd, die bidalot vandaag laten honen, maar helaas, helaas, die gaat et niet meer doen, misschien dat hij in de toekomst een keer gaat, voor een tjoen beurtje met nieuwe wand, maar dan moet wel alles in 1 keer goed. voor nu heb ik wat nieuws geroggeld, maar dat is voor morgen
_________________ RS50 rossi, honda cbr400rr en cb350f!
|
do mei 07, 2009 10:18 pm |
Persoonlijk album
|
|
MBgek
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo nov 07, 2007 10:43 pm Berichten: 2268 Woonplaats: Baarn
|
Re: KHU #2 TZR
T is iig errug snel
_________________ bier is lekker
|
do mei 07, 2009 10:30 pm |
|
|
sbk replica
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za maart 10, 2007 2:04 pm Berichten: 2602 Afbeeldingen: 9 Woonplaats: schagen
|
Re: KHU #2 TZR
zo, update'tje dan maar.
ding is redelijk afgesteld, gaat pittig hard, moet men uitlaat flens nog ff verbouwen, dan de bank op, om men ontsteking aan te passen.
piccies dan maar.
_________________ RS50 rossi, honda cbr400rr en cb350f!
|
ma mei 11, 2009 5:14 pm |
Persoonlijk album
|
|
arnemuiden-rs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jul 08, 2008 1:39 pm Berichten: 2856 Woonplaats: Arnemuiden
|
Re: KHU #2 TZR
kom de aprilia rs125 voorvork ook nog of niet meer?
|
ma mei 11, 2009 5:17 pm |
|
|
knibbo
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 18, 2008 8:19 pm Berichten: 435 Woonplaats: wieringerwerf
|
Re: KHU #2 TZR
FILMPHU
_________________
|
ma mei 11, 2009 10:35 pm |
|
|
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|