Aprilia AF1 europa met AM5
Auteur |
Bericht |
PulseDriver
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jul 22, 2006 2:40 pm Berichten: 133 Woonplaats: zevenhuizen
|
hoe bedoel je?, stuurt goed zo ja...
|
ma aug 28, 2006 12:52 pm |
|
|
Dr.2Takt
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma feb 07, 2005 8:38 pm Berichten: 1559 Afbeeldingen: 2 Woonplaats: winterswijk
|
zown crosstuur erop maken.. meer zo streetfighter style.. echt wel mooi op een europa
maar tis jou brommert ..doe wat je mooi vind
_________________ De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen de meeste weerstand bieden....
|
ma aug 28, 2006 1:00 pm |
Persoonlijk album
|
|
PulseDriver
ApriliaForum Member
|
haha, of zo, nee ik heb dat gezien bij iemand anders maar dat vond ik er echt voor geen meter uitzien, bovendien stuurd dit best dus hoeft er ook niet veel aan te gebeuren.
Ben net even bezig geweest de brommer uit elkaar te halen, ik had verwacht dat het moeilijker was. Eigenlijk vrijwel alles ligt uitelkaar.
blok ligt er onderuit, alle kappen zijn er af, meerendeel veel de electro is ook al verwijderd. Alleen de wielen, het stuur en wat overige dingetjes zitten er nog op. Ik heb nog een week vakantie, tijd zat dus.
Ik zal zo even kijken of die ene man ergens deze week tijd heeft om te helpen met het blok, en dan zien we wel weer even verder.
|
ma aug 28, 2006 3:26 pm |
|
|
*Thomas*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm Berichten: 5743 Afbeeldingen: 32
|
je koppeling zag er nog goed uit hoor en die ene geplooide ring hoort zo
alleen kan je eventueel je platen eens vervangen, zo een am setje kost je 15 € voor een imi en voor een gewone standaard iets van een 50 (maar die imi is even goed)
je spruit is een ori am5 spruit voor sha carbu's en zit er gewoon omgekeerd op
dat piepende geluid, lijkt dat op het geluid van een versleten autodistributieriem? vriend van le had dat ook en in de garage zeiden ze dat het niet erg was, is nu ook ineens gestopt met piepen
aangezien er nogal veel gebeund is blijkbaar, zou ik je oliepomp eens nakijken en anders gewoon zelf in de tank mengen (250 ml/10 liter 95) want anders riskeer je een vastloper en dat zou zonde zijn
je tellers zijn van en af1 sintesi of replica, niet van een europa
je voorkap van iets anders
de leidingen zijn bij aprilia sinds hun 2de af1 model hydraulisch en dat is nog steeds zo
maar verder nette brommer
suc6 ermee
ma aug 28, 2006 3:45 pm |
Persoonlijk album
|
|
PulseDriver
ApriliaForum Member
|
Haha, okee bedankt.
Dat piepende geluid kwam uit de koppeling weg, dus er zal daar wel iets verkeerd zitten.
de oliepomp werkt al niet meer, ik gebruik deze ook niet, ik meng idd zelf.
Racekees en ik kwamen er achter dat de tellers wel gewoon orgineel waren, maar dat de losgehaald waren op een ander voetje gezet waren zodat ze dichter naast elkaar staan want anders zou dat niet passen met het voorkapje.
|
ma aug 28, 2006 4:22 pm |
|
|
PulseDriver
ApriliaForum Member
|
ik vandaag achterwiel er proberen uit te halen, blijkt het dat een van die een van de bouten om die 2 moeren die door de achterbrug zitten doorgedraaid is, oftewel...ik krijg die moeren er niet uit en dan krijg je die achteras dus ook nooit van zen leven er uit...
iemand een idee hoe ik deze er uit ga krijgen?
met een flex die moer door flexen wil denk ik niet aangezien die moer voor de helft in de as zit... even kijken of ik ergens een flex vandaan kan halen en dan maar proberen of die bout door te flexen is...
|
di aug 29, 2006 1:59 pm |
|
|
rs joost
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 10, 2006 5:21 pm Berichten: 2477 Woonplaats: bantcity
|
zitten toch gewoon bouten in , die kan je er zo uit halen toch ?
|
di aug 29, 2006 2:49 pm |
|
|
PulseDriver
ApriliaForum Member
|
ehh... ik heb mono achterbrug he, daar zitten idd 2 bouten in, maar aan de onderkant daarvan zitten 2 moeren, 1 van die moeren is doorgedraaid dus die is niet meer af te draaien...
ben net even langs autospuiter geweest...ik even kijken voor een schappelijk prijsje..."dat wordt dan 200 euro voor alleen de kappen wit, moet je zelf schuren...ow, moet er ook nog een grondverf op?" dat wordt dus een beetje heel erg aan de te dure kant
opzoek naar alternatieven
|
di aug 29, 2006 4:37 pm |
|
|
rs joost
ApriliaForum Member
|
ja heb ook mono brug , maar nou weet ik welke je bedoelt , die waar je je achteras mee vast zet ? die kan je wel doorslijpen
|
di aug 29, 2006 6:01 pm |
|
|
PulseDriver
ApriliaForum Member
|
uiteindelijk heb ik het voor elkaar gekregen om een ruimte te maken tussen de achterbrug en de bout door een schroevendraaier er tussen te klemmen en er in te slaan met een hamer. Hierdoor ging de bout steeds iets verder naar beneden en toen heb ik in de ene hand met een schroevendraaier en een steeksleuten de bout vast gehouden en met de andere hand de moer los gedraaid.
De achteras is er nu dus uit, nu even kijken hoe het achterwiel van de as af ga halen want natuurlijk hebben wij de goede ringsleutel weer niet.
En het zelfde geld voor de achterbrug zelf.
langzaam maar zeker blijft er weinig over van het frame
|
di aug 29, 2006 7:09 pm |
|
|
rs joost
ApriliaForum Member
|
dopsleutel
21 oid ist volgens mij of 19
|
di aug 29, 2006 7:11 pm |
|
|
PulseDriver
ApriliaForum Member
|
jah klopt,
17 voor de wielen, 21 volgens mij voor de complete achterbbrug ..maar wij missen het handvat er van, dus losdraaien gaat een beetje moeilijk
|
di aug 29, 2006 8:18 pm |
|
|
rs joost
ApriliaForum Member
|
ratel ? vorige week ook me achterbrug er uit gehad , is wel kut werk hoor
|
di aug 29, 2006 8:48 pm |
|
|
PulseDriver
ApriliaForum Member
|
jah die ratel, en je hebt ook nog een vast handvat maar die mist hier ook, wel voor de hele kleine koppen en wel voor de hele grote maar niet voor die ik nodig heb
|
di aug 29, 2006 9:18 pm |
|
|
PulseDriver
ApriliaForum Member
|
En toen was er alleen nog maar een frame met een achterbrug over.
achterbrug heb ik nog steeds niet los gekregen. het grootste deel van de voorvork heb ik er al wel af, alleen krijg ik die pin in het balhoofd en de onderste kroonplaat niet uit het frame, hoe doe ik dit?
|
wo aug 30, 2006 2:58 pm |
|
|
|