thomasrs50 schreef:
dacht toch dat dit blokje best vooruit wilde en vrij hoogtoerig was :)
Jep, dat is zo, wat wel redelijk bijzonder is voor een SOHC oud miniviertaktblok.
die blokken zijn er eigenlijk niet opgebouwd, maar honda wist meteen toen ze met dit blok werkten dat het een legendarisch motorblok werd. en kijk, na een 50jaar, maken ze het nog na in vele fabrieken. en ze worden nog steeds door honda gebruikt. ik heb een alu cilinder 50cc wat je niet vaak vind voor dit blok in die boring. ook niet namaak, maar dit is dan nog een echte honda.
er zit ook een 2plaats koppeling op ipv 1plaats, wat het dus nog zwaarder maakt, en ook het vliegwiel is een gewoon vol. en toch zit er een snelle (race) nokkenas in. deze zou nog meer tot zijn recht komen met een binnenrotor en de koppeling verplaatsen naar de bak ipv op de kruk. maar aangezien dit alles nogal prijzig was/is. heb ik daar nog niet over gedacht.
en ook omdat het blok nogal trilde (vermoedelijk kruklagers) en comfort ben ik toch maar met de RS gaan rijden. en staat de AF1 al een tijdje stil, moet er nog eens naar kijken want verkopen doe ik nooit
en jep, net het hele replica concept vind ik zo mooi en daarom wilde ik het ook zo goed mogelijk namaken kwa vormen. en er had idd nog wat relief kunnen in de voorkap kunnen zitten, maar de originele heeft ook geen verlichting en het zou dan nog moeilijker geworden zijn met de bestickering.
iedereen bedankt voor de aangename reacties