Auteur |
Bericht |
knibbo
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 18, 2008 8:19 pm Berichten: 435 Woonplaats: wieringerwerf
|
Re: Project X
hehe oke ach ze zien het vanzelf idd nu maar weer on
_________________
|
di okt 13, 2009 12:12 pm |
|
|
MBgek
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo nov 07, 2007 10:43 pm Berichten: 2268 Woonplaats: Baarn
|
Re: Project X
Ik denk dat je het spul zo moeilijk synchroon krijgt met bijv. kart carbs. Dus met 2 stelschroeven i.p.v sproeiers, omdat ze nogal gevoelig zijn, kan beter sproeier carbs zoeken met evt. vlinderklep, kwestie van sproeiers draaien, en zo weet je tenminste zeker dat ze goed blijven, en zo sluit je veel afstel problemen uit imo
_________________ bier is lekker
|
di okt 13, 2009 1:18 pm |
|
|
P.O.C. Tom
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma apr 02, 2007 8:38 am Berichten: 1094 Woonplaats: veldhoven
|
Re: Project X
Als je hem afstelt op de testbank dan is het slim om sproeiers te gebruiken. Bij de sprints mag je dan warm rijden? Want dan is er tijd om het blok's afstelling te verfijnen. Maar anders zou idd sproeiers beter zijn. Maar synchroon laten loopen moet wel lukken. Al helemaal als je het met sproeiers gaat doen. En de ontsteking zal ook netjes op 180 graden van elkaar gebeuren. Maar ik overweeg het serieus om eentje met afstel schroeven te nemen want die kunnen fijner afgesteld worden en kosten bijna niks.
Ik kan altijd nog overstappen van het een naar het ander.
_________________ Wat zet jouw brommer apart? Beunhaas Brouwer
|
di okt 13, 2009 5:48 pm |
|
|
razor
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jun 22, 2006 2:02 pm Berichten: 378
|
Re: Project X
he ik denk dat het wel moet gaan lukken met de friesche sprints. De 2 cilinder van ABT mocht ook. En ruud mocht zelfs meedoen met een compleet geCNC'ed carter gedeelte voor een scooter. Echter gebruikte hij alleen het lange gedeelte van het blok waar de vario en v-snaar e.d. in zat.
Hij mocht echter met jubbega niet meedoen maar dat kwam omdat hij geen verende achterkant had (staaf alleen...)
Dus maak je niet teveel zorgen om je am6 blok icm graasmaaier cilinderblokken
|
di okt 13, 2009 7:05 pm |
|
|
P.O.C. Tom
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma apr 02, 2007 8:38 am Berichten: 1094 Woonplaats: veldhoven
|
Re: Project X
Doe ik ook niet Maak me meer zorgen over of het allemaal wel gaat werken zoals ik wil, maar dat moet wel lukken.
_________________ Wat zet jouw brommer apart? Beunhaas Brouwer
|
di okt 13, 2009 8:11 pm |
|
|
BKD
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr feb 02, 2007 4:42 pm Berichten: 783
|
Re: Project X
hier de poortmap.
timingen: 192 / 132 blowdown: 30 Deckhoogte: 0.55 poortbreedte uitlaatpoort: 90 % van de boring
cilinderkop moet er niet invallen of iets bovenuit steken. nu heb je een squish van 0,55mm ik heb alle radiussen 1 gedaan, met het erin frezen zal het toch wel iets anders worden.
Bijlagen:
poortmap.JPG [ 24.55 KiB | 4460 keer bekeken ]
_________________ BKD 70cc sprinter
|
za okt 17, 2009 5:19 pm |
|
|
P.O.C. Tom
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma apr 02, 2007 8:38 am Berichten: 1094 Woonplaats: veldhoven
|
Re: Project X
dankje je wel. Ik zal vanavond de zuigersbestellen kan ik meteen het kopje bereken met behulp van solidworks. Is een compressie van zn 1:14 goed? Daaarna kan ik dan de laatste onderdeeltjes laten draaien, busjes en kopjes. Dan is de rest alleen nog onderdelen samen zoeken en samenstellen.
_________________ Wat zet jouw brommer apart? Beunhaas Brouwer
|
za okt 17, 2009 6:55 pm |
|
|
2SLOW4ME
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di aug 26, 2008 6:34 pm Berichten: 887
|
Re: Project X
BKD schreef: hier de poortmap.
timingen: 192 / 132 blowdown: 30 Deckhoogte: 0.55 poortbreedte uitlaatpoort: 90 % van de boring
cilinderkop moet er niet invallen of iets bovenuit steken. nu heb je een squish van 0,55mm ik heb alle radiussen 1 gedaan, met het erin frezen zal het toch wel iets anders worden. Doe je netjes! wat voor programma gebruik je hiervoor?
|
za okt 17, 2009 7:11 pm |
|
|
BKD
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr feb 02, 2007 4:42 pm Berichten: 783
|
Re: Project X
2SLOW4ME schreef: BKD schreef: hier de poortmap.
timingen: 192 / 132 blowdown: 30 Deckhoogte: 0.55 poortbreedte uitlaatpoort: 90 % van de boring
cilinderkop moet er niet invallen of iets bovenuit steken. nu heb je een squish van 0,55mm ik heb alle radiussen 1 gedaan, met het erin frezen zal het toch wel iets anders worden. Doe je netjes! wat voor programma gebruik je hiervoor? ik heb dit met autocad getekend
_________________ BKD 70cc sprinter
|
za okt 17, 2009 8:00 pm |
|
|
BKD
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr feb 02, 2007 4:42 pm Berichten: 783
|
Re: Project X
P.O.C. Tom schreef: dankje je wel. Ik zal vanavond de zuigersbestellen kan ik meteen het kopje bereken met behulp van solidworks. Is een compressie van zn 1:14 goed? Daaarna kan ik dan de laatste onderdeeltjes laten draaien, busjes en kopjes. Dan is de rest alleen nog onderdelen samen zoeken en samenstellen. 1:14 is goed om mee te beginnen. op welk toerental ga je de kop berekenen? en hoeveel % word de squishband?
_________________ BKD 70cc sprinter
|
za okt 17, 2009 8:04 pm |
|
|
P.O.C. Tom
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma apr 02, 2007 8:38 am Berichten: 1094 Woonplaats: veldhoven
|
Re: Project X
Dat moet ik nog bedeneken. Ik heb zittten lezen over de invloed van de verbandingskamer maar ben er nog niet achter wat voor verschil de % van de squishband uitmaakt.
_________________ Wat zet jouw brommer apart? Beunhaas Brouwer
|
za okt 17, 2009 8:07 pm |
|
|
BKD
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr feb 02, 2007 4:42 pm Berichten: 783
|
Re: Project X
je kiest een compressie, dat is in jouw geval 1:14. dan kiest je een toerental. en dan ga je kijken hoe zown brede squishband je wil hebben. want hoe breder de squishband, hoe hoger je MSV waarde word. met een lage MSV waarde heb je een bredere powerband als met een met een hogere MSV waarde. maar met een hogere MSV waarde heb je een hoger piekvermogen. ik zou dan gewoon een paar koppjes maken met verschillende MSV waardes. ik wil ze opzich ook wel voor je tekenen
_________________ BKD 70cc sprinter
|
za okt 17, 2009 8:38 pm |
|
|
P.O.C. Tom
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma apr 02, 2007 8:38 am Berichten: 1094 Woonplaats: veldhoven
|
Re: Project X
Zou ook wel mooi zijn. Maar ik moet eerst mn zuigers binnen hebben zodat ik de bolling exact weet, en de zuigerring slots.
_________________ Wat zet jouw brommer apart? Beunhaas Brouwer
|
za okt 17, 2009 8:43 pm |
|
|
Racekees
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma nov 07, 2005 5:17 pm Berichten: 6379 Afbeeldingen: 16 Woonplaats: Hoogkerk
|
Re: Project X
move> projecten
|
zo okt 18, 2009 8:20 pm |
|
|
P.O.C. Tom
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma apr 02, 2007 8:38 am Berichten: 1094 Woonplaats: veldhoven
|
Re: Project X
Omdat ik niet echt verder kan met de cilinder en kopjes omdat ik nog geen zuigers heb, ben ik nu de rest van het blok aan het uitwerken. Zo komt het ongeveer er uit te zien. Alleen ben ik nu opzoek naar een duidelijke foto van een am6 blok's koppelings kant met een paar maten er bij zodat ik het in 3d kan na tekenen. Weet iemand waar ik de maten voor het tandwiel die op de krukas zit en de koppeling aandrijft? En de diameter van het koppelings tandwiel?
_________________ Wat zet jouw brommer apart? Beunhaas Brouwer
|
wo okt 21, 2009 3:48 pm |
|
|
|