Auteur |
Bericht |
P.O.C. Tom
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma apr 02, 2007 8:38 am Berichten: 1094 Woonplaats: veldhoven
|
 Re: Project X
Had ik het geld er maar voor. Maar het komt zeker een keertje af.
_________________ Wat zet jouw brommer apart? Beunhaas Brouwer
|
ma jul 26, 2010 11:27 pm |
|
 |
jos vd bel
ApriliaForum Member
|
foto's van het frame zijn dood  (@ p22)
_________________ mijn brum: http://apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=14800
|
wo aug 25, 2010 12:46 pm |
|
 |
petertzr
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jun 20, 2006 3:38 pm Berichten: 2931 Woonplaats: Nederhemert
|
MBgek schreef: mischien kan jij wat uitleggen over die analyses?
Misschien is het een beetje offtopic maar voor wat ik in die analyses zie zijn het wat leuke kleurtjes maar niet reeel.. Werken met de programma's kan iedereen maar ken je ook de achterliggende gedachten en breng je je loads + constraints op de juiste manier aan? Doe je verder bijv. nog met de hand de zwakste (of een andere makkelijke) doorsnede doorrekenen of hoe of wat? Nogmaals sorry dat het misschien offtopic is maar niet dat je dalijk denkt dat klopt maar lokale effecten vergeet mee waardoor er weleens iets gruwelijk fout kan gaan.. P.s. bekijk ook gelijk de eigenfrequentie van delen als een swing-arm / frame, dit zal ook interessant zijn voor je 
_________________ Thom'z BeunBaas
|
wo aug 25, 2010 7:35 pm |
|
 |
P.O.C. Tom
ApriliaForum Member
|
Nee, het was een test je. De kleurtjes zijn altijd overdreven je moet uiteraard zelf inzicht hebben in wat verschillende drukken doen op het materiaal. En met de hand door rekenen kan nooit kwaad. Eigenfrequentie ga ik pas bekijken als ik mooie waardes vindt waarmee ik kan werken. Het zelfde geld eigenlijk voor het frame, en uiteraard snap ik hoe ik de loads en constraints moet aanbrengen. Neem de voor vork, die druk nooit direct op het frame dus zal de kracht onder een hoek staan in het hoofd. Vanwege het kegel lager, Dus je ontbindt de kracht een aantal keer. En bij het bovenste lager speelt na genoegen geen kracht, die invloed heeft op het heleframe. Maar je moet niet vergeten dat er wel krachten zijn die werken op je balhoofd. Als ik nou toch alleen wat mooie composieten gegevens had, voor in mn stress test. 
|
wo aug 25, 2010 10:00 pm |
|
 |
petertzr
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jun 20, 2006 3:38 pm Berichten: 2931 Woonplaats: Nederhemert
|
nouja, ik zou sowieso een veiligheidsfactor overal overheen rekenen en inderdaad je kegel lager de axiale krachten op laten nemen en je kogellager een deel van de radiale.. Voor wat betreft eigen frequentie van je frame zou ik proberen hem dermate stijf te maken zodat je onder de 4000 rpm / 4000/60 Hz komt.. Wat voor opleiding doe je overigens? Ik heb namelijk geen idee in hoevere jij verstand hebt van zaken (niet negatief bedoelt  )
_________________ Thom'z BeunBaas
|
do aug 26, 2010 12:18 am |
|
 |
P.O.C. Tom
ApriliaForum Member
|
Ik doe HTS auto techniek. Zit nu in mn tweede jaar, en ik doe de constructie en testing richting.
En ja veiligheids factor gaat er sowieso over heen vooral voor de delen waar ik waardes aan neem.
|
do aug 26, 2010 8:08 am |
|
 |
MartinW0527
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo dec 30, 2009 10:42 pm Berichten: 10527 Woonplaats: 0527
|
Harde schop! Ben je hier al verder mee gegaan? 
zo dec 05, 2010 12:35 am |
|
 |
P.O.C. Tom
ApriliaForum Member
|
Nope, gaat later pas komen. Er zitten ontwerp fouten in de cilinders. 
|
zo dec 05, 2010 1:25 pm |
|
 |
MartinW0527
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo dec 30, 2009 10:42 pm Berichten: 10527 Woonplaats: 0527
|
Oh jammer man.
zo dec 05, 2010 2:09 pm |
|
 |
No fear
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr feb 02, 2007 10:45 pm Berichten: 2269 Woonplaats: China
|
Whats wrong tom?
_________________ Power is useless without control!
|
di dec 14, 2010 6:48 pm |
|
 |
P.O.C. Tom
ApriliaForum Member
|
Heb die cilinders getekend aan de begin van mn opleiding. Ben er nu achter dat hier en daar te weinig vlees zit. Heb sowieso al 1 bank die ik kan afschrijven. Maar ik geef het niet op ben nu gewoon rustig aant zoeken naar oplossingen. 
|
di dec 14, 2010 7:33 pm |
|
 |
vincenthermes
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di feb 09, 2010 7:17 pm Berichten: 112 Woonplaats: St.Willebrord
|
Hoe staat het op het moment met dit project, vond het altijd wel interessant maar hoor er lang niks over.
di maart 01, 2011 7:39 pm |
|
 |
P.O.C. Tom
ApriliaForum Member
|
Ben momenteel bezich met andere zaken. En ben ter inzagen gekomen dat ik de cilinderbanken die ik nu heb kan weg gooien. Is een mooi leer projectje geweest maar er zitten te veel ontwerp fouten in omdat ik toen nog geen correcte maten had van onderdelen dus past allees niet zoals ik wil of er is te weinig vlees. Maar er is een 2.0 versie onderweg, als je goed oplet op het forum zijn er genoeg hints van te vinden. 
|
di maart 01, 2011 7:45 pm |
|
 |
frishh
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 13, 2010 11:06 am Berichten: 3714 Woonplaats: Delft
|
Viel me wel op zo nu en dan ja...  Maar een concreet plan valt er niet uit af te leiden. 
di maart 01, 2011 8:28 pm |
|
 |
Washandje
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do maart 04, 2010 11:15 pm Berichten: 5500 Woonplaats: Zeeuwenland
|
Zeg Tom. Mag ik ze als souvenirs? 
|
di maart 01, 2011 8:37 pm |
|
 |
|