Auteur |
Bericht |
Rudi-vg30dett
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jul 22, 2007 7:36 pm Berichten: 65
|
Foto met een slechte camera was het niet goed te zien, ik probeer morgen wel met een betere camera
|
vr jul 27, 2007 11:16 pm |
|
|
Rudi-vg30dett
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jul 22, 2007 7:36 pm Berichten: 65
|
Hier de foto's vd rare plekken in de cylinder, lijken wel sproeten
Bijlagen:
metra2.JPG [ 50.93 KiB | 7594 keer bekeken ]
metra1.JPG [ 46.6 KiB | 7594 keer bekeken ]
|
za jul 28, 2007 11:52 pm |
|
|
RS 746
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jul 16, 2007 8:29 pm Berichten: 1650 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Zuid-Limburg
|
Ik zou me er niet teveel zorgen over maken . Gewoon monteren en rijden met die hap...
Knallen met dat ding
_________________
Racekees schreef: forum statistics, user RS 746, since 2007; Waarschuwingen: 0 Forum bans: 0 [ Bekijk gebruikersnotities] | [Waarschuw gebruiker]
Laatst bijgewerkt door RS 746 op zo jul 29, 2007 3:21 am, in totaal 1 keer bewerkt.
|
zo jul 29, 2007 12:21 am |
Persoonlijk album
|
|
Racekees
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma nov 07, 2005 5:17 pm Berichten: 6379 Afbeeldingen: 16 Woonplaats: Hoogkerk
|
dat heet nieuwigheid
|
zo jul 29, 2007 12:54 am |
|
|
Rudi-vg30dett
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jul 22, 2007 7:36 pm Berichten: 65
|
Verkoper garandeerde me dat de plekjes normaal zijn, en ik geloof hem wel. Het hoonbeeld is zowieso gewoon goed, maar ja voor de zekerheid altijd ff vragen. Ik zal maar net toevallig een neukfoutje van Metrakit hebben gehad en na montage geen garantie meer hebben gehad.
Ik moet nog wel de uitlaatflens vd uitlaat aanpassen voordat ie op het blokkie gaat want die is verschillend (bij m'n huidige pro race pijp zit een schuif en deze cylinder werkt met een flens met daarop de schuif maar de flens zit niet bij de cylinder )
|
zo jul 29, 2007 6:38 pm |
|
|
RS 746
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jul 16, 2007 8:29 pm Berichten: 1650 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Zuid-Limburg
|
da's klote. Had je erbij moeten vragen. Of kijken dat je die flens ergens los krijgt.
_________________
Racekees schreef: forum statistics, user RS 746, since 2007; Waarschuwingen: 0 Forum bans: 0 [ Bekijk gebruikersnotities] | [Waarschuw gebruiker]
|
zo jul 29, 2007 6:46 pm |
Persoonlijk album
|
|
Rudi-vg30dett
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jul 22, 2007 7:36 pm Berichten: 65
|
Ik heb nog niet veel tijd gehad de cylinder te monteren, maar inmiddels al wel bijna alles compleet. Alleen de kleine dingen nog, een luchtfilter, membraamplaatjes en een flens op de in-en uitlaat.
De carb is een 24mm vlakschijf van Mikuni
Is inrijden trouwens nog nodig? Metrakit vermeld er niks over in de gebruiksaanwijzing
Bijlagen:
mikmetra.JPG [ 64.84 KiB | 7447 keer bekeken ]
|
wo aug 15, 2007 10:31 am |
|
|
rs joost
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 10, 2006 5:21 pm Berichten: 2477 Woonplaats: bantcity
|
goeie carb rijd een vriend van mij ook mee in de sobw , 20 mm dan
trouwens www.dam-sport.net kan volgens mij wel een flens voor de uitlaat leveren , en vraag anders eens aan speed parts of die hem kunnen leveren
gewoon voor een pro race cilinder en uitlaat dan weten hun denk ik wel genoeg
owh ja ove rhet inrijden
ik zou de eerste 100 km rustig aan doen , en daarna gewoon goed warm draaien moet genoeg zijn , ik deed bij me sprinter bij nieuwe zuiger gewoon warm rijden , en dan gang is alles
|
wo aug 15, 2007 10:45 am |
|
|
Rudi-vg30dett
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jul 22, 2007 7:36 pm Berichten: 65
|
De flens voor de uitlaat kan ik nu zelf maken, de nieuwe standaard uitlaat die ik gekocht heb heeft hem niet nodig dus kan ik de oude verloopbus omlassen met een flens
Ik heb wat nieuwe spullen gekocht, een tandwielafscherm kapje en een nieuwe uitlaat met ophangrubber (ff 160 euro lichter ). Deze pastte perfect onder de AF1 terwijl ie eigenlijk voor een rs50 oud model bedoelt is. Enige wat niet helemaal goed uitkwam is de einddemper, het ophangpunt aan het frame staat te ver naar buiten dus moet ik de demper aanpassen of de beugel iets meer naar het frame toebuigen
Ik moet maandag over 2 weken al bij de keuring zijn, dus moet de metrakit setup ff wachten. Eerst moet de verlichting in orde gemaakt worden, en de voorvelg gecoat en voorzien worden van een nieuwe band. Ik had de RDW gebeld omdat somige dingen niet helemaal duidelijk waren. Ik wou weten of ik spiegels moest hebben en knipperlichten, maar dat hoefde niet Ook hoefden de kappen niet gespoten te zijn en was het geen probleem dat er een AM5 blokkie onder hing.
Iemand nog een tip voor een goede band? Ik vond op motorbandenmarkt.nl een Michelin Pilot sporty voor 60 euro, is dat wat?
Bijlagen:
uitlaatnieuw.JPG [ 46.87 KiB | 7394 keer bekeken ]
kap1.JPG [ 72.14 KiB | 7398 keer bekeken ]
|
za sep 01, 2007 10:20 pm |
|
|
Rudi-vg30dett
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jul 22, 2007 7:36 pm Berichten: 65
|
Net terug vd keuring, en hij is helaas afgekeurd. Maar niet om de reden dat ik verwacht had dat ie op zou afgekeurd worden (slecht lopen).
Toen de monteur het framenummer in de computer invoerde kwam er een vreemde geschiedenis naar boven, het frame bleek ooit total loss verklaard te zijn geweest ( ) en hij bleek eens gestolen te zijn en deel1 vh kenteken is nooit ingeleverd (heeft met mekaar te maken die 3 punten). Zeer raar verhaal. Ze hebben het hele stuk kaalgeschuurd en met 2 mannen bekeken of er niet geknoeid was met het framenummer, rond lopen bellen maar uiteindelijk vonden ze het best en waren wel bereid hem zo te keuren, hoewel ik er later nog wel wat over kan gaan horen want ik moest contact info achterlaten.
Probleem was dat het AM5 blok niet onder de AF1 hoort, en omdat de motorcode/nummer bij de keuring ingevoerd moet worden kon hij hier niet mee knoeien omdat de gegevens nu ook door anderen (justieele figuren ofzo) worden bekeken. Verder miste een reflector en een spiegel, en er stond geen rood streepje bij 45km/u maar bij 50km/u. M'n remmen, verlichting en kappen enzo waren allemaal perfect dus als ik weer terugkom hoef ik alleen een RV4 blokkie eronder te zetten met een spiegel en reflector
Als ik weer terug wil komen hoef ik ook niet meer zoveel te betalen, 25 euro ofzo en is de wachttijd minimaal (kwestie van dagen niet maanden).
Iemand toevallig nog een RV4 blokkie liggen voor een zacht prijsje of te leen
|
ma sep 17, 2007 11:26 am |
|
|
rataplan
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jul 24, 2006 3:26 pm Berichten: 46 Woonplaats: nijmegen
|
je kunt niet zomaar weer even een rv4 blokje eronder hangen...
je ophangpunten van het rv4 blok zijn waarschijnlijk weggeslepen en er zijn nieuwe ophangpunten gemaakt voor je am5 blok.
Wel vreemd dat ze je eerst zeggen dat het geen probleem is dat er een am5 onder hangt en daarna bij de keuring iets anders zeggen.
dat streepje bij de 45 km geeft dat geen probleem bij de herkeuring? anders moet je ook nog eens je tellers uit elkaar halen...
wat een hoop gedoe die keuring, ben blij dat ik toen met mijn europa met 2 lege carters even naar de garage ben geweest, 12,5 euro en geen enkel probleem.
niet eens bloknummer genoteerd dus er komt zo een am6 blokje onder
veel succes in ieder geval, hij is heel mooi
|
ma sep 17, 2007 3:58 pm |
|
|
Rudi-vg30dett
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jul 22, 2007 7:36 pm Berichten: 65
|
Dat 45km streepje laat ik zitten, is een klein puntje waar ze hem niet zomaar op af zullen keuren .
Het AM5 blok hangt wel netjes onder m'n frame, ik zie geen lassen die er handmatig uitzien, en hij lijnt goed op met alle andere onderdelen (uitlaat, ketting). Zal wel een hoop geklooi worden om de RV4 er weer onder te krijgen. Stomme is, om hem met dit blokkie goedgekeurd te krijgen moet ie weer naar een andere afdeling vd RDW Wel lullig van ze om me dan eerst verkeerd voor te lichten. Want ik hoefde er ook geen spiegels op te zetten, terwijl nu bleek dat er zowieso een linkerspiegel op moet.... ambtenaren
Ik overweeg nu om hem toch met dit blokkie goedgekeurd te krijgen, mss dat het alleen wat papierwerk is en valt het verder wel mee. Want mocht ik ooit aangehouden worden en een technische inspectie op het bureau aan de brommer moet laten ondergaan kunnen ze me hier al op pakken
|
ma sep 17, 2007 4:35 pm |
|
|
Lizped
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jun 05, 2007 3:56 pm Berichten: 23 Woonplaats: Londerzeel (België)
|
ey,
onder jouw futura hoort een am3 blokje, dat is hetzelfde als am5, maar dan met 3 versnellingen, de ophanguntjes en de uitlijning van de ketting komt gewoon overeen
_________________ Life... is a cookie
|
ma sep 17, 2007 6:31 pm |
|
|
rs joost
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 10, 2006 5:21 pm Berichten: 2477 Woonplaats: bantcity
|
volgens mij hoord er een rv4 blok onder
voor de rest jammer dat die is afgekeurd , en total loss ? weet wel dat jeroen toen keer giga ongeluk heeft gehad met nsr , maar met deze af1 geen idee
|
ma sep 17, 2007 6:58 pm |
|
|
Cypher
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo mei 27, 2007 5:46 pm Berichten: 1534 Afbeeldingen: 11 Woonplaats: Winterswijk
|
futura was oorspronkelijk rv4 dacht ik
_________________
|
ma sep 17, 2007 7:05 pm |
Persoonlijk album
|
|
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|