HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu di jan 07, 2025 7:28 am

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 139 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Volgende
 Aprilia AF1 europa met AM5 
Auteur Bericht
rs joost
ApriliaForum Member

Bericht 
wat een apart spruitstuk :^^: ff andere halen , staat je carb ook meteen goed :D

za aug 19, 2006 7:55 pm
Profiel
PulseDriver
ApriliaForum Member

Bericht 
er staat polini op, wat voor iets moet ik hebben? kan ik hem ook gewoon omdraaien?

za aug 19, 2006 8:19 pm
Profiel
cebess
Administrator

Afbeeldingen: 33
Bericht 
gewoon een spruitstuk voor am3,4,5,6 die past op je carburateur. Dus die neem je gewoon mee als je een spruitstuk gaat halen.

Ik weet niet hoeveel km je zonder olie gereden hebt maar ik hoop echt voor je dat je blok geen schade heeft alleen betwijfel ik dat. Controleer eventuele speling op je krukas en koppelingshuis nu je toch alles open hebt.

za aug 19, 2006 11:09 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
PulseDriver
ApriliaForum Member

Bericht 
blok heeft 40km zonder olie gelopen.

blok is al dicht dus heb dat nog niet gecontroleerd.

Racekees is hier net even geweest, ik heb hem dat geluid even laten horen en hij denkt ook dat er gewoon nieuwe koppelings platen in moeten want die zouden helemaal aan schijt zijn.

verder kon er eigenlijk niet veel kapot aan.

wat is het koppelings huis precies?..De ring die om de koppelingsplaten heen zat (en naar buiten gaat als je je koppeling in drukt) zat namelijk wel een beetje los...is dat wat jij bedoelde?
krukas weet ik niet, dat hoop ik eigenlijk echt niet want een goede blijkt duur te zijn.

er zit een 12mm dellorto carb. op, spruitstuk van polini.

za aug 19, 2006 11:33 pm
Profiel
rs joost
ApriliaForum Member

Bericht 
gewoon ff een am 3 4 5 spruitstuk halen kosten 20 euro ofzo

zo aug 20, 2006 3:20 pm
Profiel
Derbi-driver
ApriliaForum Member

Bericht 
lijkt wel scooterspruit

zo aug 20, 2006 4:21 pm
Profiel
Racekees
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 16
Bericht 
is gewoon am6 spruit... of 1 van een peugeot scooterblok :00/:

maar voorderest ziet dat ding er wel netjes uit hoor! :^^:

edit: koppelingshuis is het deel waar de koppelingsplaten in rusten :^^:

zo aug 20, 2006 9:10 pm
Profiel
rs joost
ApriliaForum Member

Bericht 
geen am6 spruit , is dan van scooterblok

zo aug 20, 2006 9:50 pm
Profiel
Racekees
ApriliaForum Member

Bericht 
gehehehe Vulpes.. je word wel gezien op dat ding... ik heb nu al 6 x gehoord dat ze je hebben zien rijden :P

zo aug 20, 2006 9:55 pm
Profiel
PulseDriver
ApriliaForum Member

Bericht 
whahaha :D

ik zag jou vandaag ook nog rijden ofniet? in leek, om half 5 stond jij op de nieuwe rotonde samen met een scooter :P

ik ben vanplan de hele brommer uit elkaar te halen, alles na laten kijken, coaten en spuiten en goed in elkaar te zetten.

Ik zit alleen even te denken of ik dat gewoon hier in de garage zal doen...

is poedercoaten trouwens hitte bestendig?

ma aug 21, 2006 4:39 pm
Profiel
PulseDriver
ApriliaForum Member

Bericht 
ik heb net de koppeling maar weer even opgemaakt...alleen kan ik met mijn niet ervaren kop nog niet zien of het goed of slecht is, ik heb alleen wel zo'n vermoeden :(( . Ik heb veel foto's gemaakt, zouden jullie per vraag antwoord kunnen geven?

koppeling open gedraaid:
Afbeelding

Drukgroep en enkele koppelings platen er af:
Afbeelding

alle koppelings platen er af:
Afbeelding

1. Is dit de koppelings huis? Hier zat al speling op toen ik het blok open had
Afbeelding

2. wat is dit? hier zat heel klein beetje speling op, kan ook te maken hebben met de as (of wat het ook is) waar hij omheen zit.
Afbeelding

op de volgende zoveel foto's is het de bedoeling dat je de koppelings platen ziet ;) :P
3. zijn deze nog goed of niet?

alles wat ik er af gehaald heb:
Afbeelding

plaat:
Afbeelding

Afbeelding

Anders om :
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit ringetje vond ik los in het blok, misschien lag het er al toen ik het blok openmaakte, misschien kan het ergens van af gevallen zijn uit het blok.
4. iemand die weet wat dit is?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit zag er ook beetje raar uit.
5. hoort dit zo? wat is dit? is dit door de persoon zelf gedaan of door het rijden?
Afbeelding

de kap, ziet er volgens mij nog gewoon uit zoals het hoort:
Afbeelding

nog zoiets waarvan ik denk dat het niet erg goed kan zijn.
Dit is de pin waaraan het draar van de koppeling zit...deze komt gewoon zo'n 2 cm omhoog als je de koppelings hendel een paar keer ingedrukt hebt, je kan hem ook zo weer met je vingers naar beneden drukken, het zit gewoon los dus..
6. HOE KAN DIT???
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit was het blok open van een afstandje:
Afbeelding

iets minder raar een drastisch maar toch:
Ik neem aan dat dit voor de electrische start is, bij een maat van mij met een AM6 zat hier een dop voor, bij mij is het open.
7. kan dit veel kwaad?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook dit leek mij niet helemaal goed:
Ik neem aan dat dit de versnellingen zijn...
Op dit voor mij het voorste tandwiel niet een paar mm speling.
8. Hoort dit zo of niet?
Afbeelding

nog een keer het blok:
Afbeelding

Alvast heel erg bedankt !!!, ik hoop dat de schade mee valt, maar ik vrees het ergste :(( :(( :{}:

owja, lijkt me ook wel belangrijk voordat ik over een tijdje het blok weer goed in elkaar zet, wat houden al die pijltjes is op de koppelings platen enzo :P:P

ma aug 21, 2006 7:21 pm
Profiel
Racekees
ApriliaForum Member

Bericht 
Vulpes schreef:
whahaha :D

ik zag jou vandaag ook nog rijden ofniet? in leek, om half 5 stond jij op de nieuwe rotonde samen met een scooter :P

ik ben vanplan de hele brommer uit elkaar te halen, alles na laten kijken, coaten en spuiten en goed in elkaar te zetten.

Ik zit alleen even te denken of ik dat gewoon hier in de garage zal doen...

is poedercoaten trouwens hitte bestendig?

jupz da was ik.. :^^: stond ik op een rotonde? wat ben ik dan gek of ben jij dan blind? ik reed als het goed is over de weg :P
nja zal dan wel :P

spuiten kun je wel in je garage doen.. zou dan wel uit de buurt van het kippenhok doen aangezien die nogal stoffig willen zijn :00: gewoon een kleine spuitcabine maken van afdekplastic... en spuiten maar :^^:

poedercoaten is vrij hittebestindig ja.. maar niet boven de 500graden (werd mij ooit verteld)

ff kijken naar die foto's :^^:

edit: kan niet veel zien of het kapot is ofzow.. ziet er eigenlijk nog wel goed uit.. maar dat ene ringetje.. kan best door de vorige eigenaar gedaan zijn.. heb je trouwens je cilinder er al afgehad? dat het piepen enzo daar niet aan lag? misschien vreemd maar beter dat je nu alles controleerd, dan dat je later voor verassingen staat :_:

di aug 22, 2006 1:47 am
Profiel
PulseDriver
ApriliaForum Member

Bericht 
jah okee, naast de rotonde dan :P

Dit kreeg ik gemaild van die man hier uit het dorp:

#1:aan je platen (kleur) te zien is je koppeling ook een beetje verbrand, maar dat kan je beter ruiken,
#2: dat losse asje komt niet meer omhoog als je koppeling geheel gemonteerd is (normaal)
#3: is het niet zo dat zonder start motor je hele blok leegloopt?, Kan ik zo niet zien maar ben bang van wel, startmotor kopen of plaatje maken.
#4: Dat losse ringetje is zo te zien een shim, hoort niet los in het blok tenzij hij achter de koppeling drukpen zat,
#5: die omgeslagen ring is om de moer te locken, dat kan je doen, je kan ook locktite gebruiken.

voorlopig denk ik dat ik eerst de hele brommer ga demonteren, het zou mooi zijn als ik met deze man aan mijn blok kan gaan werken, mijn frame gaat mee naar men werk en daar laat ik de slechte lassen opnieuw doen en dan even kijken waar ik het beste de dingen kan gaan laten spuiten

di aug 22, 2006 4:44 pm
Profiel
PulseDriver
ApriliaForum Member

Bericht 
niemand die mij verder helpen kan?

maargoed, heb net mijn brommer laten schouwen :D :D , alles is in orde, nu nog even kenteken ophalen en dan zijn we daar ook weer vanaf :D.

Nu hij eindelijk geschouwen is kan hij ook helemaal uit elkaar, dat zel deze week wel gebeuren. aankomende zaterdag ga ik dus met het frame bezig. En de rest zien we in de loop van de week wel.

Ik heb even wat voorbeelden gemaakt van kleurcombinaties die ik wel mooi vind:

dit was eerst de bedoeling, De kappen dorkerblauw metalic, het frame en de velgen Wit.
Hier ben ik vanaf gestapt, het moet iets speciaals worden, en dit was nog redelijk normaal.

Afbeelding

Ik zit nu te twijvelen tussen Deze en de volgende, Bij beide zijn het frame en de velgen Mat zwart, bij de eerste worden de kappen Wit (metalic) en bij de 2e Lamborghini oranje/geel. Het is nu alleen de vraag wat de locale auto spuiter heeft.

Afbeelding

Afbeelding

ma aug 28, 2006 11:33 am
Profiel
Dr.2Takt
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 2
Bericht 
:^^: wel ff rechtstuurtje erop fixen :D :^^:

ma aug 28, 2006 11:49 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 139 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Volgende