HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu vr jan 03, 2025 3:10 pm

Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
 Aprilia RS-T (TimoO) 
Auteur Bericht
Racekees
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 16
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia RS-T (TimoO)
Ik ga puur uit van mijn ervaringen in de praktijk, theorie sucks in feite.

Ik sprint al 4 jaar, dus heb redelijk wat ervaring in het aanpassen van uitlaten, heb een lange koppel uitlaat eens hoogtoeriger gemaakt door de eindconus in de korten en daarbij de header moeten verlengen (om geen piekerig vermogen te krijgen)

Nu doe je in feite andersom, nu verleng je de eindconus, en zul je de header in moeten korten, wat ik in m'n vorige post zei was een beetje fout.

Hoeft niet met dezelfde maten, maar is puur een kwestie van testen, alleen door de eindconus te verlengen word de uitlaat in totaal veel langer; dus laagtoeriger, maar wellicht niet helemaal naar wens, dan kun je de header in kleine stapjes gaan inkorten tot het naar wens is. (met de header bepaal je dan het beginpunt van je powerband)

do jan 28, 2010 3:05 am
Profiel
TimoO
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Ja als je het zo bekijkt heb je inderdaad gelijk, maar ik was me er wel van bewust dat mn powerband ook lager kwam te liggen. Ik vind m'n powerband nu eigelijk wat te hoog liggen dus dat komt dan ook mooi van pas. Ik ga het gewoon eens proberen, als hij dan te laag komt te liggen kan ik nog altijd wat inkorten :D

Wel bedankt voor de tip :thumleft:

do jan 28, 2010 12:49 pm
Profiel
kabouter plop
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
leuk rsje, k volg hemm !(A)

wo feb 10, 2010 2:11 pm
Profiel
TimoO
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Zo, ik ga weer eens aan de slag met dit brommertje. Nadat ik m'n ciao gemaakt heb en die direct 1 dag daarna is vastgelopen door een productiefout.

Afbeelding

Eeuwig zonde aangezien deze cilinder helemaal uit Italie komt omdat deze nergens meer te krijgen zijn (Polini 43mm kit racing).

In ieder geval, nu wil ik voor vervoer naar mijn stage komend blok m'n RS weer in orde maken. Begin met het vernieuwen van de ontsteking (waarom leg ik even niet uit, vertrouw de ontsteking die ik nu heb gwn niet). Als hij daarna niet weer goed loopt gaat het hele blok uit elkaar.

wo maart 17, 2010 7:51 pm
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3