Auteur |
Bericht |
Washandje
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do maart 04, 2010 11:15 pm Berichten: 5500 Woonplaats: Zeeuwenland
|
Re: fx259b's tzr project (velgen kaal / polijsten)
fx259b schreef:
iemand een idee wat een liter (spuitklaar) 2k blanke lak kost?
Afhankelijk van het merk, mengbasis en producten die gebruikt worden. Dus je basis Clearcoat, een verdunner en een verharder kan je rekenen op een bedrag tussen de € 50-80 euro. Afhankelijk van de handlingkosten en bovengenoemde factoren. Dan heb je dus 1 liter blanke lak, een halve liter verdunner en een x aantal CC verharder. Maakt bij elkaar zo rond de 1.55 liter.
|
vr jun 22, 2012 1:10 am |
|
|
fx259b
ApriliaForum Member
|
JB1 schreef: Ducati op een Yamaha :')
Hoezo kankeren in de kerk. Verkracht je direct de priester erbij en kom je klaar op het jezusbeeld na maria in je hol te hebben gestoken. zo is er op elke replica wel wat aan te merken ... er zijn zat repsol , kawasaki etc replica's op elke soort brommer, kijk als je nou je zx6r om gaat bouwen tot 50th anniversary R6 ofzo dat is triest maar op een brommertje vind ik het weinig maken. in kwaliteit en degenlijkheid is het ook in geen 1 opzicht te vergelijken brommers blijven brommers , zwak en "licht / klein" uitgevoerd. in princiepe een bouwpakket met een merk plaatje erop geplakt, hoeveel brommer hebben bijvoorbeeld exact dezelfde paioli voorvork(niet dat paioli slecht is ofzo maar dat ze simpelweg exact hetzelfde zijn op een groot aantal brommers) en precies hetzelfde am6 blok , onsteking en brommers zoals peugeot en motorhispania of aprilia en derbi zelfs dezelfde kappen "misschien kan dit te maken hebben met fusie van bedrijven of gemaakt in zelfde fabriek" vind het maar een beetje slap. ik ben van mening dat je zoiets niet moet doen als het bijv een ras echte yamaha is net als bijvoorbeeld de motoren. helemaal zelf door yamaha gemaakt tot op elk klein dingetje aan toe. ipv een samengesteld bouwpakket met een logo erop. OT zoiets bijvoorbeeld?:
|
vr jun 22, 2012 1:13 am |
|
|
fx259b
ApriliaForum Member
|
Washandje schreef: fx259b schreef:
iemand een idee wat een liter (spuitklaar) 2k blanke lak kost?
Afhankelijk van het merk, mengbasis en producten die gebruikt worden. Dus je basis Clearcoat, een verdunner en een verharder kan je rekenen op een bedrag tussen de € 50-80 euro. Afhankelijk van de handlingkosten en bovengenoemde factoren. Dan heb je dus 1 liter blanke lak, een halve liter verdunner en een x aantal CC verharder. Maakt bij elkaar zo rond de 1.55 liter. dat is wel wat te veel van het goede, was meer spuitklaar bedoeld. 30 tot 50 euro vind ik wel haalbaar maar 50/80 is vrij prijzig. ik zal eens rondzoeken bij autoschade bedrijven als het idd tussen de 30 en 50 ligt neem ik het mee.
|
vr jun 22, 2012 1:17 am |
|
|
Washandje
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do maart 04, 2010 11:15 pm Berichten: 5500 Woonplaats: Zeeuwenland
|
Spuitklare 2k lak bestaat niet, je zal altijd thuis moeten afmengen in de juiste doseringen. Uit ervaring weet ik dat des te kleiner de hoeveelheid lak is die je bij een bedrijf koopt, des te duurder de prijs/hoeveelheid verhouding is. Ik ken een bedrijfje in Tholen die misschien wel voor 50 euro 1.5 liter 2K blanke lak kan mengen.
|
vr jun 22, 2012 2:11 am |
|
|
fx259b
ApriliaForum Member
|
Washandje schreef: Spuitklare 2k lak bestaat niet, je zal altijd thuis moeten afmengen in de juiste doseringen. Uit ervaring weet ik dat des te kleiner de hoeveelheid lak is die je bij een bedrijf koopt, des te duurder de prijs/hoeveelheid verhouding is. Ik ken een bedrijfje in Tholen die misschien wel voor 50 euro 1.5 liter 2K blanke lak kan mengen. met spuit klaar bedoel ik dat het in totaal 1 liter is ( incl verharder en verdunner)
|
vr jun 22, 2012 2:44 am |
|
|
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm Berichten: 1705 Woonplaats: Regio Antwerpen
|
fx259b schreef: helemaal zelf door yamaha gemaakt tot op elk klein dingetje aan toe
Noem mij is één motor, eenders welk merk die enkel onderdelen gebruikt door de fabrikant zelf ontworpen en geplaatst!
_________________ Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts * * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *
|
vr jun 22, 2012 6:58 am |
|
|
fx259b
ApriliaForum Member
|
RonnyRacingTeam schreef: fx259b schreef: helemaal zelf door yamaha gemaakt tot op elk klein dingetje aan toe
Noem mij is één motor, eenders welk merk die enkel onderdelen gebruikt door de fabrikant zelf ontworpen en geplaatst! het is meer bedoeld van uit het opzicht dat zeg geen copycat gaan spelen van elkaar maar gaan concureren, en zo allemaal hun eigen technieken hebben kwa blok opbouw, het verfijnde uiterlijk ,en het feit dat er tijd en zorg in word gestopt. en dit telkens verbeteren, niet als bij bijvoordbeeld een yamaha tzr welke al bijna 10 jaar het exacte zelfde model is.
|
vr jun 22, 2012 8:18 am |
|
|
fx259b
ApriliaForum Member
|
voorproefje van de achtervelg,de velg randen zijn nog niet gedaan puur de binnenkant van de velg ( helaas is het op de foto lang niet zo mooi als in het echt) rest van de velg word maandag opnieuw gespoten Edit: brommer is uiterlijk komende donderdag af ga alles afmaken de komende week en dan gaat de brommer de verkoop in heb al een nieuw leuk project gevonden!
|
za jun 23, 2012 4:38 pm |
|
|
fx259b
ApriliaForum Member
|
ik zit weer met een dilema... naaf en spaken welke kleur, metallic rood, opnieuw goud of zwart doen? edit: in 5 min tijd even snel 3 photoshops gemaakt om te zien hoe de velgen eruit gaan zien, dus welke moet het worden? kan zelf niet kiezen mn vriendin zegt rood goud: rood: zwart:
|
ma jun 25, 2012 5:31 pm |
|
|
Venlonaer
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za feb 19, 2011 12:35 am Berichten: 6119 Woonplaats: Limbabwe
|
zwart
ma jun 25, 2012 9:13 pm |
|
|
moneybuy
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo mei 01, 2011 9:07 am Berichten: 896 Woonplaats: beilen
|
zwart
_________________ Een auto is net een vrouw. Tegen de tijd dat je de asbak vol hebt moet je hem in ruilen op een andere...
Rieju RS2 Matrix Pro 70cc MK Pro Race 2 Tuned
|
ma jun 25, 2012 9:16 pm |
|
|
Apriliaaah
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za nov 13, 2010 10:32 am Berichten: 3543 Woonplaats: Meppel
|
rood, es een keer wat gedurft
ma jun 25, 2012 9:22 pm |
|
|
fx259b
ApriliaForum Member
|
goud valt dus zowiezo af, heb 3 keer zwart en 3 keer rood gehoord de eerst die bij de 8 komt ga ik doen
|
ma jun 25, 2012 9:26 pm |
|
|
Yv.S
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo mei 15, 2011 9:43 pm Berichten: 982 Woonplaats: Deest
|
rood
_________________ No one is able to discribe the feeling. Some call it freedom or explain it as their passion. Others call it madness and reckless.
|
ma jun 25, 2012 9:36 pm |
|
|
fx259b
ApriliaForum Member
|
4-4 nu... als het zwart word, dan glans of mat?
|
ma jun 25, 2012 9:54 pm |
|
|
|