Auteur |
Bericht |
wutske
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jan 26, 2005 7:00 pm Berichten: 221 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Kapellen (Antwerpen-België)
|
Nog 1 klein vraagje en dan issie af  (alé, mits nog wat kappen  )
Dat kasje waar je bougiedop aan hangt daar hangen 4 kabels onder elkaar aan nl.:
Wit (bovenaan)
Rood
Groen <--
Groen (onderaan)
Die groene met dat pijltje, hoeveel volt/amp gaat daar (ongeveer hé) door en waar dient ie voor (ga 'k nl. gebruiken om motor 'onstartbaar' te maken als 't contact op uit staat (en ga hier nou niet over zagen ofzo, 'k weet dat 't abnormaal is, maar dat past bij m'n brom  ))
_________________ AF1 Sintesi, 50cc, uitlaat max. begrenst, doet ie nog 65 :s
|
za jul 09, 2005 10:30 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Charley
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jan 12, 2005 12:23 pm Berichten: 129 Afbeeldingen: 10 Woonplaats: Amsterdam
|
rosso rood
verde groen
bianco wit
en nog een vaak heet die de stop daar moet je het laatste kabeltje instoppen
dat kastje is overgines de bobine  misselijk kastje bij aprilia
_________________ af1, derbi GPR
|
za jul 09, 2005 10:46 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Charley
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jan 12, 2005 12:23 pm Berichten: 129 Afbeeldingen: 10 Woonplaats: Amsterdam
|
rood groen en wit hebben dezelfde plugjes maar je moet de dikste onderaandoen de stop
bij mijn bobine zijn de laatste 2 ook groen dus doe het dikste plugje ik geloof een dubbelkleurige kabel onderaan
_________________ af1, derbi GPR
|
za jul 09, 2005 10:50 pm |
Persoonlijk album
|
 |
wutske
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jan 26, 2005 7:00 pm Berichten: 221 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Kapellen (Antwerpen-België)
|
volgorde maakt ni uit, 'k wil eigenlijk alleen maar weten waar die ene groene voor dient, want 'k wil die onderbreken aan 't contact opdat ie niet meer start zonder sleutel (beetje alternatief doen met m'n autocontactslot  , maar het werkt en 'k wil daar ni over zagen  )
//edit: weetje wat, 'k doe dat gewoon, als die draad ni goed genoeg is ruiken we dat wel zekerst  en 'k kan hem nog altijd normaal uitschakelen door hem in 'start' te draaien. 
|
za jul 09, 2005 11:00 pm |
Persoonlijk album
|
 |
cebess
Administrator
Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm Berichten: 3209 Afbeeldingen: 33 Woonplaats: Uden
|
groen wordt in het contact naar de massa geschakeld als het contact Uit staat. Eigenlijk kortsluit het contact dan de generator in je blok waardoor de bobine geen stroom meer krijgt. Meestal is de draad naar je contactslot rood/wit en die zit gewoon samen met groen op de bobine (vaak 2 aparte aansluitingen maar intern zijn deze doorverbonden)
|
za jul 09, 2005 11:55 pm |
Persoonlijk album
|
 |
wutske
ApriliaForum Member
|
Wohoow. Hij is motorisch eindelijk klaar  . Ik ga nog een paar dagen zonder kuipen rijden en dan is wat fotowtjes trekken.
Nu nog iets zien te vinden om de underseat te maken (heb al tijdje ni meer gezocht  )
Rijden gaat al redelijk, misschien nog wat sneller en 'correcter' schakelen en die stomme pinkers ni vergeten. 'k Vind alleen plotse zijwinden vreed akelig  .
|
zo jul 10, 2005 7:52 pm |
Persoonlijk album
|
 |
cebess
Administrator
Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm Berichten: 3209 Afbeeldingen: 33 Woonplaats: Uden
|
Wacht maar totdat je kuip erop zit, das helemaal erg met wind. Zeker omdat de af1 kuip van onderen dicht is. Bij mijn tzr is het onder open en dat scheelt toch wel iets, wordt je iets minder snel opgetilt.
|
zo jul 10, 2005 8:26 pm |
Persoonlijk album
|
 |
wutske
ApriliaForum Member
|
cebess schreef: Wacht maar totdat je kuip erop zit, das helemaal erg met wind. Zeker omdat de af1 kuip van onderen dicht is. Bij mijn tzr is het onder open en dat scheelt toch wel iets, wordt je iets minder snel opgetilt.
hm, crap
'k Zou er trouwens nog wel een nieuwe achterband op willen leggen, diegene die er nu op ligt is echt wel crappy (heb een paar keer gehad dat m'n achterkant gewoon naar links of rechts schoot  ). Nu ja, hij heeft zijn tijd wel gehad (weinig profiel en paar krassen).
Nu ligt er een 110/80-17 op. Nu, zoek ik dus een goedkope band, misschien breder als dat kan want dat ziet er wel vet uit. Welke is er aan te raden/af te raden (sava's blijkbaar). Alleen maar de achterband.
En kent er misschien iemand goede winkels in Antwerpen, waar je goedkoop aan brommerbanden kan geraken ????
Ow, en een AF1 band is toch niet tubeless ofzow ?
|
zo jul 10, 2005 11:23 pm |
Persoonlijk album
|
 |
cebess
Administrator
|
volgensmij is af1 standaard tubeless maar meestal is de velg van een brommer van 12+ jaar oud niet meer zo perfect en ligt er vaak een binnenband in. Kan je zien aan je ventiel. Veel breeder dan 110 gaat volgensmij echt niet op een af1 passen dus dat kan je ook wel vergeten. Verder zou ik voor een goede band gaan, pirelli, michelin oid. Een pirelli mt75 is bijv. een goede betaalbare band. Op me tzr heb ik pirelli sport demon, erg goede band wel aan de dure kant.
|
zo jul 10, 2005 11:29 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Eamonn
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jun 15, 2005 9:18 pm Berichten: 649 Woonplaats: Koekange
|
wat is aan de dure kant?
_________________ (\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste Bunny into
(")_(") your signature to help him gain world domination.
|
ma jul 11, 2005 11:52 am |
|
 |
Koen
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za apr 02, 2005 6:09 pm Berichten: 141 Afbeeldingen: 9 Woonplaats: Oosthuizen
|
 Ik heb 120/80 - 17 als Achterband onder mijn af1 liggen dus ik denk dat 120 nog net kan  En ik heb er ook een binnenband in zitten.
_________________ AF1 powerrrrrrrr.........
|
ma jul 11, 2005 12:31 pm |
Persoonlijk album
|
 |
wutske
ApriliaForum Member
|
Ben vandaag is naar de flikken gegaan. Hij deed 63/u  .
Nu ja, 'k wil geen gekloot, dus maar ff snel een begrenzertje gemaakt en nu doet ie nog 50/u (op de weg, met veel wind). Morgen nog maar eens gaan. Maar 'k wil er een ander tandwiel op zetten, want nu rijd dat toch wel vreselijk (moet zo snel na elkaar schakelen omdat ie zoweinig toeren kan doen  ).
Strax is ff zien wat er nu op zit.
13/40 atm dus. Misschien 13/44 ? of 12/40 (is praktisch hetzelfde, het 2e is wrsch goedkoper). Het hoeft ni persé 50 te lopen onbegrenst, 'k wil hem sowieso begrenzen omdat ik eerder een laagtoerig mens ben. Maar niet te laag, want dat schakelt kut.
|
ma jul 11, 2005 6:40 pm |
Persoonlijk album
|
 |
DeEnigeEchte
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jun 25, 2005 2:09 pm Berichten: 435 Woonplaats: Boven-Leeuwen
|
ga je em begrenze omdat ie anders 63 loopt? die flikke zijn echt nie makkelijk in vlaandere of wel?
_________________ The artist formaly known as Thomas
|
ma jul 11, 2005 7:14 pm |
|
 |
wutske
ApriliaForum Member
|
Ben al eens wat aan 't rondkijken op het net naar banden. Nu ik weet daar niet zoveel van, dus. Bij een 110/80 - 17 is de band 110mm breed, 80mm dik en past ie op een 17" velg.
Nu, op 50cc hebben ze al banden vanaf E15, vind ik persoonlijk nogal weinig (maar ik weet er ook niet veel van).
Bovendien smijten ze met allerlei getallen naar m'n kop. Op easyparts beginnen ze vanaf 17" met getallen zoals 2,25; 2,50 en op 50cc.nl zijn er banden omschreven als 17x225, 17x250.
Kan iemand mij helpen want 'k snap er gewoonweg nx van 
|
ma jul 11, 2005 7:17 pm |
Persoonlijk album
|
 |
DeEnigeEchte
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jun 25, 2005 2:09 pm Berichten: 435 Woonplaats: Boven-Leeuwen
|
ik denk dat 225 = 225 mm = 22,5 cm breed.... en 2,25 is dan 2,25 dm = 22,5 cm... en 17'', nja, 17 inch he...
_________________ The artist formaly known as Thomas
|
ma jul 11, 2005 7:20 pm |
|
 |
|