HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu vr jan 10, 2025 11:44 pm

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 1487 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 100  Volgende
 Zundapp 448 beunen ! 

boemeltjes
jaaaa 85%  85%  [ 17 ]
Neee 15%  15%  [ 3 ]
Totaal aantal stemmen : 20

Zundapp 448 beunen ! 
Auteur Bericht
MartinW0527
ApriliaForum Member

Bericht Re: Zundapp 448 Sprinter
wauw :L:

di jan 10, 2012 10:14 pm
Profiel WWW
Gerard1793
ApriliaForum Member

Lekk0l :^^:

di jan 10, 2012 10:21 pm
Profiel
af1rs
ApriliaForum Member

Bedankt, ben ook zeer wijs met mijn uitlaat..

Ben momenteel bezig met een spruitstuk met 25mm doorlaat, ik ga rijden met een mikuni tm24 na tuner zijn zeggen + 0.8-1pk
Dus is de keuze snel gemaakt :thumright:

RSjoep schreef:
waarvoor al die half mislukte gaten in je flens van je demper? dempertje is wel netjes btw

zijn allemaal 3mm gaatjes, waren eerst gewoon recht maar heb hem nog een aantal mm afgedraaid omdat ik hem er toch op las met 2 hechies...
Het tuitje weegt nu 50gram :^^: (zo zwaar als een pakkie sjek) :<>:

Normaal gesproken zou het er zo uitzien ipv die 'flens' ochja, poetsen... wasda ? :L:
Bijlage:
SDC12888%20(Medium).JPG
SDC12888%20(Medium).JPG [ 84.01 KiB | 2195 keer bekeken ]

di jan 10, 2012 10:35 pm
Profiel
RSjoep
ApriliaForum Member

en je demperwol kun je dan niet meer vervangen zonder te slijpen/frezen. of heb ik dat fout?

di jan 10, 2012 10:44 pm
Profiel
*Vincent*
ApriliaForum Member

petertzr schreef:
*Vincent* schreef:
Maarre, Peter, rij jij ook zegmaar naar Groningen en Breda ofzo?

Al meerdere keren naar assen op en neer geweest, dat is een dikke 400 km bij mij vandaan, geeeeen probleem :)

400 KM heen en terug bedoel je... Zat al raar te kijken.

Maarja, ik vind het met zo'n hoog toerental niet echt chill. Ik zou ook liever een V-twin hebben denk ik, veel bruter geluid O:-)

di jan 10, 2012 10:50 pm
Profiel
RS 746
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 0
TM 24?
Als je Kreidler rijders moet geloven, zijn ze negatief over deze carb, en vol lof over de VM 24.

http://www.kreidler.nl/forum/viewtopic.php?f=5&t=30432

http://www.kreidler.nl/forum/viewtopic. ... &start=100

Maar jij hebt een Zundapp. :^^:

Waarschuwingen: 0 Forum bans: 0 [ Bekijk gebruikersnotities] | [Waarschuw gebruiker]

di jan 10, 2012 10:53 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
RSjoep
ApriliaForum Member

graham bell heeft mooi stukje geschreven over die mikuni's. kwam ook op een model uit, de rest wervelde teveel onder de gasschuif. hoewel hier inserts voor te krijgen zijn bij een of andere amerikaanse site. hielp op een 500 iig heel veel met zo'n insert onder de gasschuif kan ik uit ervaring vertellen

di jan 10, 2012 10:57 pm
Profiel
af1rs
ApriliaForum Member

RS 746 schreef:
TM 24?

Tsja ieder wat wils, en sommige mensen die kunnen gewoon niet afstellen..
daar zijn ze lovend over de 21mm dellortho black edition, 2 nieuwe gekocht 150 euro aan afstel spullen. nooit wat geworden....
1 vm20 erachter paar sproeiers, perfect lopen....

Een vm24 kan ook.. ik kijk wel heb ik als het goed is nog wel liggen envenals een oko 24/28mm d-slide en keihin d-slide heb alles hier liggen tot zelfs 34mm keihin aan toe (oud grijs honda verleden) :^^:

Laatst bijgewerkt door af1rs op di jan 10, 2012 11:03 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

di jan 10, 2012 10:59 pm
Profiel
af1rs
ApriliaForum Member

RSjoep schreef:
en je demperwol kun je dan niet meer vervangen zonder te slijpen/frezen. of heb ik dat fout?

Aangezien standaard demperwol (steen,glas of demperwol) relatief snel nat word wanneer je de brommer eens wast of gewoon door de vettigheid die je krijgt als je rustig rijd... vervolgend brand je hem weer schoon door een tijdje volgas te rijden en blijft de kool lekker in je wol zitten... dit hoopt zich op en al snel word de demping minder wat resulteerd in nog meer herrie dit stoorde mij nogal want na 1500 a 2000km begon je al te merken dat het geluid gewoon harder werd en dat is tijdens rijdend toch heel erg storend.. ik gebruik tegenwoordig grof staalwol als demperwol ik kreeg dit als tip van mijn baas die dit vroeger al gebruikte in zijn snelle kreidlers. De demping is nog geen 10% minder als bij normaal demperwol.. weet ik nu uit ervaring echter een aantal grote voordelen

Voordelen :

-Door het dunne metaal wat warm word zal het schoon branden door de grote hitte en dus niet vergaan of dicht gaan zitten als standaard demperwol kortom, nooit tot bijna nooit meer vervangen en toch een goede demping die behouden blijft
-Het pikt geen vocht op zoals normale demperwol, dus ook bij een vet afgestelde 2 takt geen last van natte demperwol omdat het al snel weer verband

Nadelen:
-Pak geen te dun staalwol, dit zal roodgloeiend worden en verbranden je uitlaat temperatuur zal dus ook veel hoger worden, dit willen we niet
-Moeilijk te verwijderen omdat het er vast rond je dempertail gaat zitten

De komende 15 000km hoef ik dus helemaal niks te vervangen, en 2 hechtlasjes heb je zo weg zonder beschadegingen hoor, en later las je hem gewoon op dezelfde plek weer vast :L:

di jan 10, 2012 11:01 pm
Profiel
RSjoep
ApriliaForum Member

staalwol zit wat in. ik gebruik holle glasvezel, ideale demping en trekt eveneens geen vocht aan, wordt op een gegeven moment wel vet maar durt al veel langer. en je hebt er het minste vermogensverlies door. niet dat wat je daar verliest veel is maar dan nog. staalwol is wel het handigst voor een straatbrommer vanwee onderhoud idd. maar ik vind het wel grappig om zelfgemaakte spulletjes te optimaliseren :^^:

di jan 10, 2012 11:15 pm
Profiel
af1rs
ApriliaForum Member

RSjoep schreef:
staalwol zit wat in. ik gebruik holle glasvezel, ideale demping en trekt eveneens geen vocht aan, wordt op een gegeven moment wel vet maar durt al veel langer. en je hebt er het minste vermogensverlies door. niet dat wat je daar verliest veel is maar dan nog. staalwol is wel het handigst voor een straatbrommer vanwee onderhoud idd. maar ik vind het wel grappig om zelfgemaakte spulletjes te optimaliseren :^^:

Vermogensverlies zul je door een demper nooit hebben, altijd 2-3mm dikkere geperforeerde tailpipe gebruiken
Mijn tail is inwendig 15.3mm en de geperforeerde demper tail is 18mm :^^:

di jan 10, 2012 11:24 pm
Profiel
*Vincent*
ApriliaForum Member

Hoezo "je zal door een demper nooit verlies hebben". Je zal óf een marge hebben met optimaal, óf aankoeksel hebben in je demper waardoor je doorgang wordt vernauwt....

di jan 10, 2012 11:35 pm
Profiel
af1rs
ApriliaForum Member

*Vincent* schreef:
Hoezo "je zal door een demper nooit verlies hebben". Je zal óf een marge hebben met optimaal, óf aankoeksel hebben in je demper waardoor je doorgang wordt vernauwt....

Zucht,ik zal het nog even citeren

Citaat:
altijd 2-3mm dikkere geperforeerde tailpipe gebruiken

di jan 10, 2012 11:42 pm
Profiel
MartinW0527
ApriliaForum Member

*Vincent* schreef:

di jan 10, 2012 11:46 pm
Profiel WWW
RSjoep
ApriliaForum Member

ben ik het niet mee eens af1rs, gebruik gaas dat 8mm groter is in diameter dan de tailpipe, gebruik 6mm gaten met een dicht stuk ertussen van ik meen 3mm. behuizing van demper alu vanwege de mindere resonantie. hierbij holle glasvezel gebruiken en je zult je meeste vermogen behouden. met deze glasvezel is hij ook gelijk veeeel stiller. zal niet veel winst geven maar dit is optimaal

di jan 10, 2012 11:49 pm
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 1487 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 100  Volgende