Auteur |
Bericht |
af1rs
ApriliaForum Member
|
Re: Zundapp 448 Sprinter
zal hem morgen eens wassen en poetsen en wat plaatjes schieten
_________________ No shit !?
|
zo jan 01, 2012 6:56 pm |
|
|
RSjoep
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 07, 2011 9:12 pm Berichten: 2298 Woonplaats: 0418
|
zal ie leuk vinden zo zonder ventilator op de testbank. of die ventilator moet heel ver terug staan, maar dan kun je er net zo goed geen neer zetten.
zo jan 01, 2012 10:12 pm |
|
|
Venlonaer
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za feb 19, 2011 12:35 am Berichten: 6119 Woonplaats: Limbabwe
|
af1rs schreef: ik snap het ook wel, en heb me spullen netjes voor elkaar maar het uitleggen op forum's vind ik maar lastig... ontsteking op 0.65mm vbdp gezet toenstraks, trekt toch net wat leuker weer, scheelt nagenoeg niks maar je merkt het wel..0.60mm vbdp was toch echt iets te laat Denk dat ik binnenkort aan deze ontsteking ga : http://www.zundapp-parts.nl/contents/nl/d20.html 6e vanaf boven Alleen eigenlijk wil ik ook wel heeeeel erg graag koso klokjes jezus grrrrrristus het geld puilt uit je broekzakken ?
zo jan 01, 2012 11:00 pm |
|
|
af1rs
ApriliaForum Member
|
RSjoep schreef: zal ie leuk vinden zo zonder ventilator op de testbank. of die ventilator moet heel ver terug staan, maar dan kun je er net zo goed geen neer zetten. Maakt niks uit hoor, goed spul loopt niet kapot heb pas bijna 20km volgas in de 5 zitten janken vanaf zweelo naar Assen en dan geeft hij geen krimp
|
ma jan 02, 2012 12:04 am |
|
|
af1rs
ApriliaForum Member
|
Kristian-M schreef: af1rs schreef: ik snap het ook wel, en heb me spullen netjes voor elkaar maar het uitleggen op forum's vind ik maar lastig... ontsteking op 0.65mm vbdp gezet toenstraks, trekt toch net wat leuker weer, scheelt nagenoeg niks maar je merkt het wel..0.60mm vbdp was toch echt iets te laat Denk dat ik binnenkort aan deze ontsteking ga : http://www.zundapp-parts.nl/contents/nl/d20.html 6e vanaf boven Alleen eigenlijk wil ik ook wel heeeeel erg graag koso klokjes jezus grrrrrristus het geld puilt uit je broekzakken ? Valt wel mee, ik heb deze kokusan ontsteking ook nog niet zolang maandje of 5 gok. ik moet eerst nog een boete betalen van een leuk bedrag en dan ga ik even kijken of die mvt ontsteking eruit kan... word hem toch niet voor april heb eerst nog andere plannen -Dubbel disc voorvork klaar maken (inmiddels, Gereviseerde marzochi vork, nieuwe dubbelzuiger remklauwen,nieuwe rvs remleidingen,nieuwe rempomp,verlaagte voorpoten en stijvere binnenveren (progressief uiteraard) etc etc.. Wiel aan laten passen voor 2e schijf 2 alu rem adapters laten cnc frezen etc... Moet me frame nog wel aanpassen want anders rem ik me balhoofdje krom -Wielen laten poedercoaten Denk Mat zwart sandcoating -voorpoten laten poleisten of gewoon weer in kleur (even kijken hoe het lijkt) -Nieuwe wiel lagers 2rs 2zz slijt te snel -Nieuwe bandjes conti go's -Tank en voorspatbord opnieuw laten spuiten (Profesioneel uiteraard !) -Mvt ontsteking ? Ach kijk het bedrag loopt dan al snel weer over de 1000 euro maar het is leuk om te doen als dat klaar is bouw ik achter ook nog een remschijf erop... en dan laat ik direct me frame in chrome coating zetten (soort gepoleist rvs look) Ik werk net zo hard als ieder ander voor mijn centen en schraap overal wat weg en geef gewoon (te) veel geld aan die brommer uit.... dagwaarde nog geen 1000 euro en alleen mijn blokkie kost al het dubbele hahah had beter een 517 kunnen kiezen die zijn tenminste waarde vast.. en weet niet hoe ik goedkoop, en goed kan bouwen !
Laatst bijgewerkt door af1rs op ma jan 02, 2012 12:18 am, in totaal 1 keer bewerkt.
|
ma jan 02, 2012 12:11 am |
|
|
MartinW0527
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo dec 30, 2009 10:42 pm Berichten: 10527 Woonplaats: 0527
|
sowieso gaat de temperatuur niet ineens heel hard omhoog bij wat minder koeling
ma jan 02, 2012 12:12 am |
|
|
af1rs
ApriliaForum Member
|
MartinW schreef: sowieso gaat de temperatuur niet ineens heel hard omhoog bij wat minder koeling Mwah, hij word zo een 90 graden max, als ik hem op constant 53 graden zou hebben scheelt het al 1pk wat ik extra heb maar je kan niet alles willen... En een waterkoeling staat hier ook niet op, het moet een sprinter zijn met een cilinder welke er net onder past, die 5bak is nog groter als de hele brommer man hahah
|
ma jan 02, 2012 12:19 am |
|
|
RSjoep
ApriliaForum Member
|
noiu ja, bij zo'n luchtgekoeld blokje scheelt het toch een hoop, hij zal niet meteen vast lopen maar zo een kwartier staan gaat hij toch echt niet leuk vinden. ik wil dat ik met een blokje van die prijsklasse zeker zou willen zijn. maar ik moet toegeven dat hij er verders heel netjes uit ziet
ma jan 02, 2012 12:31 am |
|
|
af1rs
ApriliaForum Member
|
Dankje zoals ik al zij ik ga hem morgen even poetsen en foto's maken dan pas is hij weer netjes Of het goed is, nee maar hij moet er maar tegen kunnen hoor
|
ma jan 02, 2012 12:58 am |
|
|
af1rs
ApriliaForum Member
|
Vandaag is me de hoop in de schoenen gezakt, de prijslijst van de voorvork -marzochi voorvork + revisie €150 -Adapters + wiel aanpassen €300 -Remsysteem €300 -Poedercoating €80 -Klein grut €50 -voorspatbord €25 -Wiel lagers €12 -Voorband €40 -Steekas + verzinken €25 Mhoa een goede €950 euro... ben er effe klaar mee en ga even kijken hoe of wat verder nu want die centen is geen klein bedrag
|
di jan 03, 2012 8:59 pm |
|
|
Venlonaer
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za feb 19, 2011 12:35 am Berichten: 6119 Woonplaats: Limbabwe
|
steel m dan
di jan 03, 2012 9:19 pm |
|
|
RSjoep
ApriliaForum Member
|
300 voor een remsysteem? en hetzelfde voor wat adapters en shit vind het nogal veel, zou je zelf dan niet wat kunnen draaien, frezen etc?
di jan 03, 2012 9:20 pm |
|
|
frishh
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 13, 2010 11:06 am Berichten: 3714 Woonplaats: Delft
|
RSjoep schreef: 300 voor een remsysteem? en hetzelfde voor wat adapters en shit vind het nogal veel, zou je zelf dan niet wat kunnen draaien, frezen etc? ^ dit.
di jan 03, 2012 10:47 pm |
|
|
af1rs
ApriliaForum Member
|
RSjoep schreef: 300 voor een remsysteem? en hetzelfde voor wat adapters en shit vind het nogal veel, zou je zelf dan niet wat kunnen draaien, frezen etc? 2 Remschijven €100 2 Remklauwen €110 1 Rempot €60 2 RVS remleidingen opmaat €30 stuk Ik zou het eerst zelf doen, Materiaal kosten zouden 100 euro zijn (speciaal alu) en €50 voor het uitdraaien en uitvrezen van het wiel Maar mijn kennis (tevens blokken reviseur) had mij beloofd dat hij het onzichtbaar kon doen dat het net lijkt of het orgineel zo hoort... dus cnc draai en freeswerk, remklauwadapters met laserjet super nette tig lassen etc Steekas Remschijven Verzinken etc Ik zou alleen het afwerken moeten doen dus heb me geen moment bedacht en direct alles weg gestuurd zie deze foto en let op de afschuining van de adapter exact gelijk aan de orginele rechterkant (of zit hij orgineel nu links)dat lukt je conventioneel niet.. De las laat ik denk ik zichtbaar na het poedercoaten zie je hier straks haast niks meer van Bijlage:
P1030303%20(Medium).JPG [ 83.02 KiB | 2502 keer bekeken ]
Maar ach, kost wat heb je ook wat schrok effe dat ik alles op een rijtje zette
|
wo jan 04, 2012 12:50 am |
|
|
*Vincent*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm Berichten: 5000 Woonplaats: Oegstgeest
|
ik heb hier nog een zundapp 517 staan.
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
|
wo jan 04, 2012 11:19 am |
|
|
|