HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu di dec 24, 2024 3:17 pm

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 886 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 60  Volgende
 GPR opknappen 
Auteur Bericht
2SLOW4ME
ApriliaForum Member

Bericht Re: GPR opknappen
Het onderste deel van die vork, waar je wiel zeg maar in zit.

http://www.easyparts.nl/showdrawing/335 ... _assy.html

Nr 12 en 32.

Overigens heb ik vandaag mn examen uitslag gekregen.. en aangezien ik moet herren volgende week gaat t weer ff rustig aan :@: . Moet verdomme een 8.2 hale!!

vr jun 19, 2009 12:34 am
Profiel
Sanno
ApriliaForum Member

een 8.2 :OO: das best wel hoog, begin maar alvast met leren dan :X: voor welk vak?

vr jun 19, 2009 1:02 am
Profiel
Valerie
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 0
Wiskunde A ;)

vr jun 19, 2009 1:05 am
Profiel
2SLOW4ME
ApriliaForum Member

Dan nog ;) . Voor mij is dat niet bepaald appeltje eitje...

vr jun 19, 2009 10:52 am
Profiel
2SLOW4ME
ApriliaForum Member

Ik heb zowaar mn digi camera die ik op wintersport had vermoord door kei hard te crashen weer kunnen reanimeren.
Ondertussen ook bij de nieuwe camera wat uitgevogeld. Er passen nu namelijk maarliefst 30 foto's op waarvan 25 op de bijgeleverde geheugen kaart..
Moet dus ff een kaartje worden bijgekocht.. kunnen dr mooi wat filmpjes worden gemaakt :DD: .

Kwam nog ene leuke oude foto tegen:

Afbeelding

Afbeelding

Leuk om ff te zien :^^:

vr jun 19, 2009 3:10 pm
Profiel
2SLOW4ME
ApriliaForum Member

Vandaag ondanks dat ik hard moest leren toch weer wat kunnen doen.
Mn moeder en broertje zijn een weekend weg naar het oerol festival op terschelling. Dat houdt voor mij en mn pa in dat we eindelijk eens lekker kunnen eten (wat mn moeder kookt smaakt altijd het zelfde) en gewoon lekker kunnen zuipen.. Ojah, en ik natuurlijk ook nog een beetje leren.

Afbeelding
Eerst mar eens mn brommer op de paddoc gezet. Maar een zak schelpen dr op omdat hij anders kantelt :^^: .

Afbeelding
Biertje dr bij. schuren schuren schuren.. later zag ik ook opeens de staalborstel.. maar dat zien jullie zo.

Afbeelding
Op keiji's advies met Cif en een schuursponsje mn remschijf gedaan. Mooi resultaat, bedankt voor de tip!!

Afbeelding
Roterende staalborstel dr overheen en klaar zal waarsch nooit helemaal prachtig mooi worden, maar beter dan dat t was :^^: .

Afbeelding
Mn moeder had nieuwe olie meegenomen. Was de goedkoopste.. Ondertussen heeft mijnes het ook al best gedaan met 15w40 dus who cares wat er in gaat :D

za jun 20, 2009 1:11 am
Profiel
2SLOW4ME
ApriliaForum Member

Daar ben ik weer, met goed nieuws deze keer. Plannen zijn wat gewijzigd nadat ik voor de 3e avond achter elkaar met mn lasser zat te brainstormen hebben we er maar voor gekozen om de kap ophanging in het zicht te zetten.

Het bleek onmogelijk om de kap nog te kunnen scharnieren terwijl het scharnier uit het zicht was...

Genoeg gelult...

Afbeelding
eerst het scharnier opgelast. We hebben het natuurlijk ook ff bijgeslepen want dit is wel erg grof... Dit was omdat je als je het scharnier uit het zicht zou plaatsen op het stukje frame boven de accu het scharnier en de kap niet goed op elkaar aansloten. er zat teveel ruimte tussen.

Afbeelding

Ook kwam ik er achter dat mn dashboard gewoon los zat... Weer zo'n fijn doordacht iets van Derbi met dit model (net zoals die 16" velgen, de scheuren in de tankkap, die balk boven de carb, het achterwiel spatbord etc...)
Weer wat te doen...

Afbeelding

Definitief vast! Alleen aan de voorkant overigens...

Afbeelding

Zo dus. Moet even mooiere boutjes halen. die wat minder opvallen dan deze...

Afbeelding

Het betere las en slijpwerk. Alleen we hebben de accu niet los gekoppeld.. Weet iemand of dit schade op kan leveren?! (mn pa beweerde van wel namelijk..)
Wel hebben we even een natte doek boven de accu gelegd voor het geval dat...

Afbeelding

Dit is tot hoever de kap open kan. Ver genoeg om de moertjes van binnenuit los te draaien.

Afbeelding

Ojah, mn rem ontluchtings setje! Met mn geile handschoenen. Dit omdat ik het een keer zonder had gedaan en om 3 uur wakker werd van de brandende handen!!

Morgen eerst weer ff blokken voor mn Her. en dan 's avonds nog ff een paar uur hobbyen.

ma jun 22, 2009 12:18 am
Profiel
Sanno
ApriliaForum Member

ja dat met die cockpit had ik ook met m'n rs2, echt dom is gewoon een rubbertje met een boutje erin gelijmd en dat rubber dan aan de cockpit gelijmt :D: vorkpoten zou ik vanonder gewoon spuiten metallic zilver ofzo :Y: dit vind ik er niet uit zien

ma jun 22, 2009 12:25 am
Profiel
2SLOW4ME
ApriliaForum Member

Ben nog lange niet klaar met die poten geaaakkk :DD: . Schuren als de mofo :00/: .

Ja.. ik bedoel.. gooi dan wat schroefdraad in die cockpit houder.. :||: . Snap niet dat als zelfs IK als snugger jochie van 17 dat kan verzinnen zij dat niet kunnen :0o:

ma jun 22, 2009 12:27 am
Profiel
Sanno
ApriliaForum Member

:!: :!: snelle reactie :D: ja maar het mag ook niet superstrak vastzitten dan kunnen er scheuren ontstaan na een tijdje, bij een gpr nieuw model heb je dat neit omdat die cockpitsteun niet van metaal is. en ik raad het je toch echt af om die shit te polijsten :Y: is een beetje als het gegoten deel van een gpr nieuw model frame krijg je ook bijna niet helemaal netjes. wat ga je nou nog meer polijsten dan?

ma jun 22, 2009 12:30 am
Profiel
2SLOW4ME
ApriliaForum Member

Sanno schreef:
:!: :!: snelle reactie :D: ja maar het mag ook niet superstrak vastzitten dan kunnen er scheuren ontstaan na een tijdje, bij een gpr nieuw model heb je dat neit omdat die cockpitsteun niet van metaal is. en ik raad het je toch echt af om die shit te polijsten :Y: is een beetje als het gegoten deel van een gpr nieuw model frame krijg je ook bijna niet helemaal netjes. wat ga je nou nog meer polijsten dan?

Ja, ff voordat ik mn bed in duik nog ff BF en AF vol spammen :DD:

Ach, ik ben er nu mee bezig.. ga ik het afmaken ook.. Al moet ik er nog een volle week op lopen schuren voordat het mooi wordt :P .

Als ik dit af heb ben ik momenteel een beetje uitgepolijst. Ik heb die voorvork poten niet goed ingeschat voordat ik er aan begon :X:

*uiteraard ga ik die gietnaden er wel proberen uit te schuren. Geen half werk natuurlijk :P

ma jun 22, 2009 12:34 am
Profiel
Sanno
ApriliaForum Member

veel plezier nog met schuren dan :P ga je nog wel ff mee bezig zijn denk ik :<>:

ma jun 22, 2009 2:52 am
Profiel
2SLOW4ME
ApriliaForum Member

Sanno schreef:
veel plezier nog met schuren dan :P ga je nog wel ff mee bezig zijn denk ik :<>:

ik ga voor de lol wel proberen bij te houden hoelang het duurt O:-)

ma jun 22, 2009 11:36 am
Profiel
2SLOW4ME
ApriliaForum Member

Hoppa, vandaag weer wat spul besteld en meteen maar ff betaald :^^: .

@easyparts:
-2x remlicht schakelaar.
-bekabeling achter remlicht. (was bij mij dood geoxideerd..)
-Motorolie Adin Scooter Synthetic Oil 2t (spul kost geen kut,, nu maar kijken of alles heel blijft...)
-Sproeier setje.
-Achterlicht set universeel, zowel achter als remlicht.
-Tapeindsetje Derbi.
-benzine slang.
-benzine filter.

@ Josdijkman:
-Achtertandwiel 52 tands.
-Voortandwiel 12 tands.
-Keerring voortandwiel.
-Afdekplaat oliepomp derbi/am6 zilver.
-2x gaskabel (alvast voor als hij de volgende keer afbreekt :D )
-Maatbeker stage 6. (TNT is troep en deze heeft als het goed is een dop zodat ik hem thuis kan vullen).

Dus na mn Her heb ik weer flink wat te doen :DD: .

Zal zo nog ff wat foto's maken van de tankophanging voor de belangstellende..

Foto's ff gemaakt.. helaas was mn camera vol.. (zat geen geheugen bij toen ik t ding kocht :| )

Afbeelding
De kap komt NIET tegen de kroonplaat aan zoals ik gister beweerde.

Afbeelding
Zo ziet het er van binnen uit.

Afbeelding
Die kier loopt zo door op de achterkap dat het niet opvalt als je er naast staat.

Afbeelding
Zo zit dat scharnier dus. Net zoals bij de ophanging van een deur.

Afbeelding

Afbeelding
Zelfborgend, handiigg

Afbeelding
Als je goed kijkt zie je dat de kuip zelf door de dikte niet verder open kan. en als ik de kuip hoger had geplaatst op het scharnier was het lelijk geweest met de enorme kier die er dan zou lopen.

ma jun 22, 2009 4:22 pm
Profiel
2SLOW4ME
ApriliaForum Member

ff updatje. Her. vandaag gemaakt. ik hoop er maar het beste van :D .

Afbeelding
Spul van Jos Dijkman binnen.

Afbeelding
nogsteeds korrel 120, duurt een eeuwigheid :||:

Afbeelding

Afbeelding

helm past er helaas net niet in :X:

wo jun 24, 2009 11:35 pm
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 886 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 60  Volgende