
Re: Roestkanon KTMRX [eerste start nieuwe blok en rijden P11
Vandaag 152 en 150 geprobeerd maar helaas, moet ff sproeierkitje met de maten daaronder bestellen. Daarnaast ging mijn accu leeg, echt fijn gezien het net donker was en ik licht nodig had
Ook al in't elektro vragen topic;
Paar vraagjes;
1.
Vandaag naar de elektronica winkel hier geweest, en ik zei dat ik een gelijkrichter wou zodat ik hem tussen de spanningsregelaar en de accu kon doen zodat de accu opgeladen kon worden met gelijkstroom. Vervolgens zegt die knaap dat dat niet zomaar kan....? Eh.. wat? Dat kan toch gewoon???? Hij vraag ook welke diode ik nodig heb op basis van ampère ofzo.. en ik ''moet ff met een schema komen''..
2.
Mijn relais spacet hem keihard soms... dan gaat ie echt 10 keer aan en uit per seconde als ik de knipperlichten aan wil zetten maar die doen 't dan niet.
Vervolgens rammel ik een beetje met de kabelboom bij het balhoofd en draai het contact weer om en dan doen ze het weer goed.
Voornaamste oorzaak is kortsluiting in de buurt van het balhoofd, maar heeft iemand hier een ander idee?
3.
Accu was dus vandaag (zo goed als) leeg (11.5V), fijn was net aan 't afstellen enz... dus ik wil de reserve accu die ik hier heb liggen (12.6V) erin proppen. Nou gezegd zo gedaan, vervolgens gaat de elektronica echt heel raar doen...
In de eerste instantie werkt de teller, maar vervolgens gaat 't allemaal uit en gaat mijn temperatuurdisplay vaag flikkeren. Gewoon een beetje ''schemeren''.
Meest logische verklaring, dat 12.6V teveel spanning is????
Daarna werkte niks meer trouwens, wel met die andere accu weer..
Hulp is welkom, elektronica basics kan ik wel maar ben ff de kluts kwijt
_________________
Keiji. schreef:
wanneer gaan we dit ding in de beton molen kieperen en een echte motor voor je zoeken?