Auteur |
Bericht |
cebess
Administrator
Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm Berichten: 3209 Afbeeldingen: 33 Woonplaats: Uden
|
rs-power schreef: cebess schreef: Citaat: Nog een vraagie. Luchtfilterolie, is dat nodig, want volgens mijn vader is dat pure zever (alé, het gebruiken, niet die olie ). luchtfilterolie is om ervoor te zorgen dat stof en zand beter blijft zitten in je filter en niet je carburateur in gaat. Op crossmotoren wordt dat daarom ook altijd gebruikt. Het nut van luchtfilterolie op een brommer zie ik niet en is ook niet echt nodig.Ondertussen ligt de (hopelijk) laatste laag plamuur erop, alleen jammer dat ons klein schuurmachien niet meer werkt, is best wel vermoeiend zo met de hand . M'n ketting is ook al bijna proper, alleen nog wat oppervlakkige roestplekjes wegwerken (iemand die daar een goed product voor kent, buiten carburateurreiniger ?) Inspuiten met wd40 of andere roestverwijderaar/kruipolie. Daarna gewoon goed invetten met kettingsmeer.Ow, en tip voor iedereen, benzine irriteerd ferm (aargh, da jeukt en pikt tegelijk ) Ben het niet helemaal met je eens Cebess als jij emt een Twin Air filter rijdt zoals ik als je die in de lucht houd zie je dat hij super veel licht doorlaat nou denk dat je dan al kan bedenken wat er met vliegende deeltjes door de lucht gebeurt Dus daarom gebruik ik toch luchtfilter olie (Twin air olie) voor me Broem
We hebben het over een standaard luchtfilter neem ik aan en over iemand die weinig geld heeft. Als je zo'n open powerfilter ding hebt dan heb je natuurlijk meer gezeik omdat daar altijd een berg vuil omheen en op gaat zitten.
|
ma feb 28, 2005 5:01 pm |
Persoonlijk album
|
|
wutske
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jan 26, 2005 7:00 pm Berichten: 221 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Kapellen (Antwerpen-België)
|
't is gewoon voor een normale filter in zo'n zwarte bak, dus daar zal het dan wel niet voor nodig zijn.
En nu maar hopen dat 'k straks een mailtje krijg waarin staat dat dat stom tandwiel er eindelijk is . Dan kan 'k hem eindelijk nog eens starten
_________________ AF1 Sintesi, 50cc, uitlaat max. begrenst, doet ie nog 65 :s
|
ma feb 28, 2005 5:44 pm |
Persoonlijk album
|
|
rs-power
ApriliaForum Member
|
wutske schreef: 't is gewoon voor een normale filter in zo'n zwarte bak, dus daar zal het dan wel niet voor nodig zijn. En nu maar hopen dat 'k straks een mailtje krijg waarin staat dat dat stom tandwiel er eindelijk is . Dan kan 'k hem eindelijk nog eens starten
ohw ja wie de fuck spuit ze normale filter ook in
_________________ [5th Territory Tuning]
Retired Mod, BMW owner (H)
|
ma feb 28, 2005 8:35 pm |
|
|
wutske
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jan 26, 2005 7:00 pm Berichten: 221 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Kapellen (Antwerpen-België)
|
Owkey, nog een vraagje.
Als je je kappen wil spuiten, wat is dan het nut van ze op te schuren, en is het dan echt de volledig laag erafschuren of gewoon wat lichtjes opschuren ???
Ow, en duurt het altijd zo lang om iets te bestellen bij aprilia ??? Djeezus, 3 maand is echt wel ni fijn hoor.
|
wo maart 02, 2005 8:00 pm |
Persoonlijk album
|
|
wutske
ApriliaForum Member
|
sintesi schreef: Waarom haal je je achterkap er niet af als je gaat plamuren? Wat voor blok heb je eronder? Wel leuk ding voor de rest! Was hij duur?
'k Haal die er niet af, omdat ik niet echt veel plaats heb om te werken. In de hangar is er wel veel plek, maar daar lekt het binnen en is het bovendien nog eens koud en is er geen elentriek.
En ik denk dat er een AM4 blok onderzit met een malossi50.
Kost me ?750 ('t is hier eigenlijk vreed moeilijk om een deftige brom voor weinig te vinden, meestal begint dat bij ?1000 ofzo)
|
wo maart 02, 2005 8:06 pm |
Persoonlijk album
|
|
cebess
Administrator
Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm Berichten: 3209 Afbeeldingen: 33 Woonplaats: Uden
|
Maak eens foto's van dat blok, standaard zit er namelijk een RV4 onder.
Bij het spuiten moet je eerst schuren om te zorgen voor een goede hechting van de nieuwe lak. Je hoeft de oude lak er dus niet helemaal af te schuren, alleen maar dof schuren. Als de oude lak slecht is en aan het loslaten is dan kan je beter alles eraf schuren. Bij kale kappen heb je kunststof primer nodig en bij opgescheurde lak in principe niet.
In jouw geval gewoon alles goed strak maken en schuren, daarna grondlak (primer) en dan weer heel licht schuren en spuiten in de kleur.
|
wo maart 02, 2005 8:15 pm |
Persoonlijk album
|
|
wutske
ApriliaForum Member
|
Thanks . 'k Hoop dat 'k ze dit weekend al wat kan spuiten, maar eerst, schuren (damned schuurmachien en damned weggevroren, pijnlijke wrat op m'n rechterhand waar ik het best mee schuur )
En 't zal dan wel een RV4 blok zijn, 'k ben ni zo op de hoogte van al die blokken enzo
|
wo maart 02, 2005 11:39 pm |
Persoonlijk album
|
|
locowine
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jan 31, 2005 9:36 pm Berichten: 499 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: bosschenhoofd (NB)
|
zorg echt dat je een warme omgeving hebt, want anders droogt het echt never nooit op of je krijgt druipers......minimaal 15 graden (pluspunt: je staat ook nog warmer!!) beste is gewoon binnen in de garage ofzo
_________________ er is geen apriliaman, die zonder imbussleutels kan
|
do maart 03, 2005 8:16 pm |
|
|
wutske
ApriliaForum Member
|
Spuiten zal toch buiten moeten . Anders klagen m'n ouders weer dat heel het huist stinkt .
Mja, 'k zal wel in dunne laagjes werken (en hopen dat het niet regent.)
|
do maart 03, 2005 11:42 pm |
Persoonlijk album
|
|
Adri
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jul 01, 2004 9:38 pm Berichten: 303 Afbeeldingen: 5 Woonplaats: Wieringerwerf
|
hey man, mooi project
ben benieuwd hoe het eind resultaat word
_________________ - HPC - Parts and Customising -
- Team H-p-c.nl -
|
vr maart 04, 2005 8:28 pm |
Persoonlijk album
|
|
wutske
ApriliaForum Member
|
Adri schreef: hey man, mooi project
ben benieuwd hoe het eind resultaat word
Ik ook
|
vr maart 04, 2005 11:31 pm |
Persoonlijk album
|
|
wutske
ApriliaForum Member
|
Fieuw, heb al een uurtje zitten schuren, is best wel zwaar werk . Hopen dat de schuurmachiene het straks weer doet
Bijlagen:
Opmerkingen bij bestand: Een uur, 6 liter water en een paar druppels regen later
DSCF3392.jpg [ 68.03 KiB | 4255 keer bekeken ]
|
za maart 05, 2005 1:46 pm |
Persoonlijk album
|
|
wutske
ApriliaForum Member
|
Dat spuiten zal zeker niet meer voor dit weekend zijn. 'k Ben (like always) te laat om nog verf te halen + het is hier veel te vochtig (kutweer ).
Kan 'k nog wat gaan voortschuren met het masjien (is wel nodig, want die plamuur valt dus absoluut niet met de hand te doen, ons vlakschuurmachiene heeft er zelfs met 60grit moeite mee )
|
za maart 05, 2005 5:48 pm |
Persoonlijk album
|
|
Sjouke
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo sep 15, 2004 5:13 pm Berichten: 263 Afbeeldingen: 10 Woonplaats: Overschild, provincie Groningen
|
Plamuur is juist heel makkelijk te schuren, denk dat je wat verkeerd doet ofzo
|
za maart 05, 2005 11:08 pm |
Persoonlijk album
|
|
wutske
ApriliaForum Member
|
Nog 2 vraagjes, welk zijn zo een beetje de betere merken van 2-takt olie en carterolie (10W40, vol synthetisch ?).
Dus niet het duurste (heeft toch geen nut), maar ook weer niet het goedkoopste (of het moets heel goei spul zijn.)
Ok, morgen ga ik hopelijk al wat kunnen spuiten, nu alleen maar hopen dat het niet regent en niet te hard waait.
|
di maart 08, 2005 11:56 pm |
Persoonlijk album
|
|
|