Auteur |
Bericht |
petertzr
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jun 20, 2006 3:38 pm Berichten: 2931 Woonplaats: Nederhemert
|
Hmm zal zeker wat moois worden, daar ben ik van overtuigd! Geweldig zoals die rs er op die eerste link uitziet fast-rider 
_________________ Thom'z BeunBaas
|
do okt 19, 2006 10:54 am |
|
 |
Furia Master
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di nov 22, 2005 5:16 pm Berichten: 210 Woonplaats: Sint-Annaland (Zeeland)
|
@ fastrider: Dat ziet er inderdaad toch zeker niet verkeerd uit dat spitse kontje  maar ik ga eerst alles motorisch e.d. in orde maken zodat ik eventueel volgend jaar kan sprinten op jubbega, uiterlijk aanpassingen en speciale kappen en eventueel seatpie komt daarna wel als ik wat meer tijd heb ervoor
@ mblover: Roze top heb ik al even mee gereden op mijn furia...was qua prestatie's vergelijkbaar met de 70 gila die er daarvoor had. Dat viel me een beetje tegen...ik had gehoord en gelezen dat deze sneller was dan de gila
Bleek vorige week dat de poorten van die Roze Top nog lang niet helemaal opengingen...uitlaatpoort was misschien 70% geopend @ ODP
Heb dus een paar ophoogplaatjes besteld, vervolgens cilinder wat afdraaien en gaan met die banaan
Het straatblokje is niet echt voor woon/werk verkeer..ik kan namelijk meestal met mijn oom meerijden, maar het is alleen voor als ik een keer niet mee kan rijden ivm vrije dag of ziekte of wat dan ook, en natuurlijk om lekker een beetje mee te scheuren hier door het dorp
28 PWK zal geen overkill zijn hoor..dat geloof ik iet.
Ken er 1 van school die heeft met een 28mm pwk gereden @ gila 2, en het reed nog goed ook 
_________________ AM6 blok en onderdelen te koop.
Laatst bijgewerkt door Furia Master op ma okt 23, 2006 8:57 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
vr okt 20, 2006 12:47 am |
|
 |
Bullet
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do mei 01, 2003 7:37 pm Berichten: 223 Afbeeldingen: 45 Woonplaats: Almere
|
als je nog een echte PWK zoekt moet je maar ff een PB sturen.
_________________ B.T. [Bullet Tuning]
http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?t=2676&start=0
|
vr okt 20, 2006 1:23 am |
|
 |
mblover
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di sep 19, 2006 12:18 am Berichten: 222 Woonplaats: vlakbij Nijmegen, en Almaty
|
Citaat: @ mblover: Roze top heb ik al even mee gereden op mijn furia...was qua prestatie's vergelijkbaar met de 70 gila die er daarvoor had. Dat viel me een beetje tegen...ik had gehoord en gelezen dat deze sneller was dan de gila Bleek vorige week dat de poorten van die Roze Top nog lang niet helemaal opengingen...uitlaatpoort was misschien 70% geopend @ ODP Heb dus een paar ophoogplaatjes besteld, vervolgens cilinder wat afdraaien en gaan met die banaan Het straatblokje is niet echt voor woon/werk verkeer..ik kan namelijk meestal met mijn oom meerijden, maar het is alleen voor als ik een keer niet mee kan rijden ivm vrije dag of ziekte of wat dan ook, en natuurlijk om lekker een beetje mee te scheuren hier door het dorp 28 PWK zal geen overkill zijn hoor..dat geloof ik iet. Ken er 1 van school die heeft met een 28mm pwk gereden @ gila 2, en het reed nog goed ook 
Spitse kont staat zo slecht idd niet :)
roze top klinkt ook niet slecht
Mede gezien het benzinegezuip, en ook kwa overkill in prestatie's leek 28mm me dus een beetje veel maar het valt dus mee :)
Seatpipe op de goede manier is wel bruut
kan je niet een pijp van een crosser/sm aanpassen voor je rs, zonder dat je al teveel verandert waardoor hij kut gaat lopen?
van mx/rx ofzo?
_________________ BLAAT
|
vr okt 20, 2006 8:12 pm |
|
 |
Furia Master
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di nov 22, 2005 5:16 pm Berichten: 210 Woonplaats: Sint-Annaland (Zeeland)
|
21-10-2006
Vandaag weer even verder gesleutelt aan dit ding
Ik was er van overtuigd dat het valse lucht was waardoor hij niet goed wou lopen maar nadat ik mijn eigen carb en spruitstuk heb over gezet had ik nog steeds hetzelfde probleem
Toen cilinder er maar eens af geropt...en jawel hoor....de Athena is overleden
- Zat maar aan 1 kant van de zuiger een circlip in
- Van de 12 pennen in het naadlager zitten er nu nog maar 6 in
Zuiger is gaar, cilinder is gaar (stuk uit 2 van de poorten), kop is gaar....krukas niet maar dat maakt nu ook niet meer uit want het blokje gaat nu toch uit elkaar.
Heb helaas nog geen foto's van de cilinder en naaldlager maar die komen zodra ik de mogelijkheid heb om foto's te maken
Morgen ga ik het blok er dus maar van onder halen, morgen paar onderdelen en lagers bestellen en daarna monteer ik mijn Roze Top er maar op. Ben wel benieuwd hoe die het nu eigenlijk doet hoor...heb ik nooit echt uit kunnen proberen op de furia omdat de ontsteking er geen zin in had, en er 2 dagen later de brui aan gaf 
Laatst bijgewerkt door Furia Master op ma okt 23, 2006 9:00 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
za okt 21, 2006 11:29 pm |
|
 |
Furia Master
ApriliaForum Member
|
@ mblover:
Roze Top kan ik binnenkort eindelijk uittesten dus dan hoor je er wel meer van. Eerst blokje reviceren
Ik heb er nu op het moment nog een 21mm op maar die gaat er binnenkort toch echt vanaf hoor...eerst die 28 binnenkrijgen en het spruitstuk ervoor bestellen
IK vind het er wel vet uitzien die seatpipe maar het probleem is dan ik niet zomaar even een uitlaat van een crosser aan kan passen...daar zijn namelijk niet zulke goede uitlaten voor te krijgen als voor bijv. RS en bij een sprinter gaat het tenslotte toch om de prestatie's he
Misschien als ik nog eens geld overheb dat ik een opmaat seatpipe laat maken maar daar lijkt het voorlopig nog niet op 
Laatst bijgewerkt door Furia Master op ma okt 23, 2006 8:58 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
za okt 21, 2006 11:34 pm |
|
 |
mblover
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di sep 19, 2006 12:18 am Berichten: 222 Woonplaats: vlakbij Nijmegen, en Almaty
|
Furia Master schreef: mblover schreef: Citaat: @ mblover: Roze top heb ik al even mee gereden op mijn furia...was qua prestatie's vergelijkbaar met de 70 gila die er daarvoor had. Dat viel me een beetje tegen...ik had gehoord en gelezen dat deze sneller was dan de gila Bleek vorige week dat de poorten van die Roze Top nog lang niet helemaal opengingen...uitlaatpoort was misschien 70% geopend @ ODP Heb dus een paar ophoogplaatjes besteld, vervolgens cilinder wat afdraaien en gaan met die banaan Het straatblokje is niet echt voor woon/werk verkeer..ik kan namelijk meestal met mijn oom meerijden, maar het is alleen voor als ik een keer niet mee kan rijden ivm vrije dag of ziekte of wat dan ook, en natuurlijk om lekker een beetje mee te scheuren hier door het dorp 28 PWK zal geen overkill zijn hoor..dat geloof ik iet. Ken er 1 van school die heeft met een 28mm pwk gereden @ gila 2, en het reed nog goed ook  Spitse kont staat zo slecht idd niet :) roze top klinkt ook niet slecht Mede gezien het benzinegezuip, en ook kwa overkill in prestatie's leek 28mm me dus een beetje veel maar het valt dus mee :) Seatpipe op de goede manier is wel bruut  kan je niet een pijp van een crosser/sm aanpassen voor je rs, zonder dat je al teveel verandert waardoor hij kut gaat lopen? van mx/rx ofzo? Roze Top kan ik binnenkort eindelijk uittesten dus dan hoor je er wel meer van. Eerst blokje reviceren Ik heb er nu op het moment nog een 21mm op maar die gaat er binnenkort toch echt vanaf hoor...eerst die 28 binnenkrijgen en het spruitstuk ervoor bestellen IK vind het er wel vet uitzien die seatpipe maar het probleem is dan ik niet zomaar even een uitlaat van een crosser aan kan passen...daar zijn namelijk niet zulke goede uitlaten voor te krijgen als voor bijv. RS en bij een sprinter gaat het tenslotte toch om de prestatie's he Misschien als ik nog eens geld overheb dat ik een opmaat seatpipe laat maken maar daar lijkt het voorlopig nog niet op 
Ik gaf eerder al aan dat ik doelde op een seatpipe voor op straat omdat t zo vet is, voor op straat loopt t toch wel hard zat.
En dan voor de sprints wel onderlangs omdat dat sneller is. :)
_________________ BLAAT
|
zo okt 22, 2006 1:32 am |
|
 |
Fast-Rider
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 27, 2004 12:05 am Berichten: 831 Woonplaats: Roosendaal
|
mblover schreef: Furia Master schreef: mblover schreef: Citaat: @ mblover: Roze top heb ik al even mee gereden op mijn furia...was qua prestatie's vergelijkbaar met de 70 gila die er daarvoor had. Dat viel me een beetje tegen...ik had gehoord en gelezen dat deze sneller was dan de gila Bleek vorige week dat de poorten van die Roze Top nog lang niet helemaal opengingen...uitlaatpoort was misschien 70% geopend @ ODP Heb dus een paar ophoogplaatjes besteld, vervolgens cilinder wat afdraaien en gaan met die banaan Het straatblokje is niet echt voor woon/werk verkeer..ik kan namelijk meestal met mijn oom meerijden, maar het is alleen voor als ik een keer niet mee kan rijden ivm vrije dag of ziekte of wat dan ook, en natuurlijk om lekker een beetje mee te scheuren hier door het dorp 28 PWK zal geen overkill zijn hoor..dat geloof ik iet. Ken er 1 van school die heeft met een 28mm pwk gereden @ gila 2, en het reed nog goed ook  Spitse kont staat zo slecht idd niet :) roze top klinkt ook niet slecht Mede gezien het benzinegezuip, en ook kwa overkill in prestatie's leek 28mm me dus een beetje veel maar het valt dus mee :) Seatpipe op de goede manier is wel bruut  kan je niet een pijp van een crosser/sm aanpassen voor je rs, zonder dat je al teveel verandert waardoor hij kut gaat lopen? van mx/rx ofzo? Roze Top kan ik binnenkort eindelijk uittesten dus dan hoor je er wel meer van. Eerst blokje reviceren Ik heb er nu op het moment nog een 21mm op maar die gaat er binnenkort toch echt vanaf hoor...eerst die 28 binnenkrijgen en het spruitstuk ervoor bestellen IK vind het er wel vet uitzien die seatpipe maar het probleem is dan ik niet zomaar even een uitlaat van een crosser aan kan passen...daar zijn namelijk niet zulke goede uitlaten voor te krijgen als voor bijv. RS en bij een sprinter gaat het tenslotte toch om de prestatie's he Misschien als ik nog eens geld overheb dat ik een opmaat seatpipe laat maken maar daar lijkt het voorlopig nog niet op  Ik gaf eerder al aan dat ik doelde op een seatpipe voor op straat omdat t zo vet is, voor op straat loopt t toch wel hard zat. En dan voor de sprints wel onderlangs omdat dat sneller is. :)
Als jij een opmaat uitlaat hebt dan is onderlang niet sneller als gewoon seatpipe hoor.
_________________ DISCLAIMER:
Fast-Rider (Bas) is niet verantwoordelijk voor de inhoud van deze post en wijst iedere aansprakelijkheid af met betrekking tot de plaatsing van dit bericht onder invloed van drank en/of andere verdovende middelen.
|
zo okt 22, 2006 10:22 am |
|
 |
mblover
ApriliaForum Member
|
We hadden het over crosser uitlaten pas maken?
Mijn mening is dus, als je met fabriekspijpen aan de gang gaat:
-Seatpipe voor straatsetup.
-Onderlangs voor sprint.
En bij Opmaat zou ik ook op straat seatpipe nemen omdat t gewoon zeer bruut is. Bij sprinten nog steeds onderlangs, aangezien je dan ook makkelijk uitlaten kan verwisselen om te testen :)
_________________ BLAAT
|
zo okt 22, 2006 10:38 am |
|
 |
Fast-Rider
ApriliaForum Member
|
ik neem aan dat je bij sprints niets meer hoeft te testen. zou wel beetje erg laat zijn.
Fast-Rider (Bas) is niet verantwoordelijk voor de inhoud van deze post en wijst iedere aansprakelijkheid af met betrekking tot de plaatsing van dit bericht onder invloed van drank en/of andere verdovende middelen.
|
zo okt 22, 2006 11:06 am |
|
 |
mblover
ApriliaForum Member
|
Fast-Rider schreef: ik neem aan dat je bij sprints niets meer hoeft te testen. zou wel beetje erg laat zijn.
Voor de sprints.
Je test bijvoorbeeld meerdere opmaatjes (Luc F, Overmars, Blair, van een andere tuner) en misschien nog 1 of 2 fabriekspijpen.
Als je al die opmaatjes in een bovenlangsvorm wil gaan lassen is dat een kutkarwei.
Maak je ze voor onderlangs lijkt me een stuk makkelijker.
Zelfde verhaal met fabriekspijpen aanpassen. Als dat allemaal bovenlangs gemaakt moet worden... 
_________________ BLAAT
|
zo okt 22, 2006 11:13 am |
|
 |
petertzr
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jun 20, 2006 3:38 pm Berichten: 2931 Woonplaats: Nederhemert
|
Furia Master schreef: Roze Top kan ik binnenkort eindelijk uittesten dus dan hoor je er wel meer van. Eerst blokje reviceren Ik heb er nu op het moment nog een 21mm op maar die gaat er binnenkort toch echt vanaf hoor...eerst die 28 binnenkrijgen en het spruitstuk ervoor bestellen IK vind het er wel vet uitzien die seatpipe maar het probleem is dan ik niet zomaar even een uitlaat van een crosser aan kan passen...daar zijn namelijk niet zulke goede uitlaten voor te krijgen als voor bijv. RS en bij een sprinter gaat het tenslotte toch om de prestatie's he Misschien als ik nog eens geld overheb dat ik een opmaat seatpipe laat maken maar daar lijkt het voorlopig nog niet op 
pro race bovenlangse uitlaat bestaat voor zover ik weet hoor?  als je maar genoeg wilt investeren zullen er best bovenlangse snelle uitlaten zijn.
_________________ Thom'z BeunBaas
|
zo okt 22, 2006 1:25 pm |
|
 |
Matthijn
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 10:02 pm Berichten: 8434 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: Marknesse
|
pfff iritant zeg al dat gequote
pro race pijp is er toch ook voor een senda? of ben k nou in de war 
_________________ [s]Aprilia RS50 NM Identikit 2002[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Black [/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Xerox Replica[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 MY07 White[/s] SOLD [s]Aprilia RS125 NM Grey Dust[/s] SOLD Aprilia RS50 MY07 Alitalia Replica
|
zo okt 22, 2006 1:37 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Fast-Rider
ApriliaForum Member
|
mblover schreef: Fast-Rider schreef: ik neem aan dat je bij sprints niets meer hoeft te testen. zou wel beetje erg laat zijn. Voor de sprints. Je test bijvoorbeeld meerdere opmaatjes (Luc F, Overmars, Blair, van een andere tuner) en misschien nog 1 of 2 fabriekspijpen. Als je al die opmaatjes in een bovenlangsvorm wil gaan lassen is dat een kutkarwei. Maak je ze voor onderlangs lijkt me een stuk makkelijker. Zelfde verhaal met fabriekspijpen aanpassen. Als dat allemaal bovenlangs gemaakt moet worden... 
als je aan het lassen bent. maakt het niet mee ruit of je ze uitsnijd voor onderlang of bovenlangs. allebei evenveel werk.
alleen wisselen zou langer kunnen duren. dat licht maar net aan de ruimte etc. want als je gaat testen zitten je kappen etc er toch niet op dus is dat al geen obstakel.
|
zo okt 22, 2006 2:11 pm |
|
 |
MAD L
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do apr 06, 2006 7:58 pm Berichten: 927 Woonplaats: angeruh
|
ik wordt ook gek van dat ge-quote iederekeer
maar met verwisselen is het iid makkelijker onderlangs.... maar daar doelt hij denkik zelf ook op, onderlangse pijpen voor afstellen voor sprint omdat die makkelijker te verwissele zijn....... en bovenlangs is mooier 
_________________ I live my life for a quarter mile at the time, nothing else matters, for those ten seconds or less. i'm free
2-TAKT MAAKT DE MOOISTE MUZIEK
|
zo okt 22, 2006 3:10 pm |
|
 |
|