Auteur |
Bericht |
Carlo
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jan 19, 2004 1:22 pm Berichten: 91 Woonplaats: Den Haag
|
Jongens ben ik het helemaal mee eens  succes met het project 
_________________ RS-Powerrrrrr...!!!
|
ma apr 12, 2004 10:36 pm |
|
 |
[YRT]
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za sep 13, 2003 2:32 am Berichten: 2242 Woonplaats: ZH
|
ja dit is ook echt veel te te veel electra voor Werner  Werner snapt der niet zxo veel van maargied babbel maar lekker door als jullie het maar naar jullie zin hebben he 
|
ma apr 12, 2004 10:39 pm |
|
 |
cebess
Administrator
Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm Berichten: 3209 Afbeeldingen: 33 Woonplaats: Uden
|
Doen we ook wel, dus werner niet meer posten hier he 
|
ma apr 12, 2004 11:48 pm |
Persoonlijk album
|
 |
ruud
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 25, 2004 6:04 pm Berichten: 492 Woonplaats: hoogwoud
|
Citaat: @werner, benzinemeter zit gewoon in je tank, daar zit echt geen flowmeter tussen want anders zou je je meter elke keer na het tanken moeten resetten.
hoe vol je tank zit is niet van belang voor het gebruik dus resetten is niet nodig, dit aangezien je het verbruik dus meet op de benzine slang
enne hoe wil je digitaal de snelheid gaan meten op bijv. een rs? weer met een fietscomputer achtig systeem?
ben iig benieuwd wat, en of het ooit wat gaat worden :)
|
di apr 13, 2004 11:35 am |
|
 |
cebess
Administrator
Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm Berichten: 3209 Afbeeldingen: 33 Woonplaats: Uden
|
Op een fietscomputer achtig systeem ja, alleen op mijn TZR hoeft dat niet omdat het daar al op zit.
En over dat verbruik, natuurlijk niet met een benzinetank meter maar het zou wel kunnen. Dus als je tank vol is geef je dat aan en dan valt dat wel uit te rekenen. Maar ik wil dat precies weten als ik het gas opendraai wil ik verschil zien :) dus een flowmeter.
Ik heb nu een GOLF II 16V staan en daar zit een boardcomputer in, ik heb gisteren gekeken of ik een flow meter achtig ding kon ontdekken maar helaas.
|
di apr 13, 2004 12:02 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Mooiweerrijder
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za nov 15, 2003 1:52 pm Berichten: 45 Woonplaats: Rijswijk
|
Over die flowmeter, bij een auto zou dat wel eens gewoon uitgerekend kunnen worden aan de hand van de hoeveelheid ingespoten benzine. Tenslotte wordt dit door de processor van het motor management toch al bepaald aan de hand van de luchttemperatuur en -hoeveelheid, lambda-waarde, toerental, onderdruk enzovoort.
De lage puls-rate van de Conrad-flowsensor kan inderdaad wel eens een probleem worden, 1800 tikken per liter is wel erg weinig, afhankelijk van de stand van je rechterhand zal er niet echt snel meer dan 2 a 3 Hz uitkomen, of je brom moet echt zuipen. Misschien kan je de sensor modificeren zodat hij meer pulsen afgeeft of misschien moet je toch ook zelf iets bouwen. Je zou een klein soort turbinerad in een buisje kunnen zetten en daarmee een magneetje laten meedraaien. Het wisselende veld kan je dan aan de buitenkant oppikken met een spoeltje of een hall-sensor.
|
di apr 13, 2004 2:46 pm |
|
 |
cebess
Administrator
|
Hmm ja maar die Golf van mij heeft niet echt een computer zo te zien. Alleen een elektronische regelaar voor de ontstekeing en de injectie is gewoon mechanisch. Ik moet eens even diep in de werkplaatshandboeken duiken die ik hier heb liggen van die auto.
|
di apr 13, 2004 2:52 pm |
Persoonlijk album
|
 |
houthem
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jan 11, 2004 4:16 pm Berichten: 5 Woonplaats: Valkenburg Aan De Geul
|
cebess schreef: Hmm ja maar die Golf van mij heeft niet echt een computer zo te zien. Alleen een elektronische regelaar voor de ontstekeing en de injectie is gewoon mechanisch. Ik moet eens even diep in de werkplaatshandboeken duiken die ik hier heb liggen van die auto.
en golf heeft toch een brandstof pomp, deze maakt een X aantal omwentelingen per minuut wat dus een bruto hoeveelheid benzine per minuut geeft.
|
do apr 15, 2004 11:18 am |
|
 |
cebess
Administrator
|
Ja helaas, bij een auto zit idd een brandstofpomp maar die pomp bezine vanaf de tank naar de motor en weer terug. Dus een aanvoer en een retour leiding. Daar kan je dus niks mee.
Ik heb aan een monteur bij de vw gevraagd hoe dat precies zit bij een golf. En hij zei dat de computer dat bepaald aan de hand van de inspuitingtijd. Dus hier heb ik niks aan.
Verder ben ik op internet nog een flowmeter tegengekomen die 60000 pulsjes per liter afgeeft misschien kan ik daar iets mee.
|
do apr 15, 2004 11:26 am |
Persoonlijk album
|
 |
[YRT]
ApriliaForum Member
|
waarom maak je niet gewoone en vet groot display van 10 bij 15 CM ofzo zou ik wel onwijs vet vinden en dan met groene of blauwe neon derachter die het display oplicht in het donerk en waarom bouw je der niet meteen een digitale toeren teller op ?? met daaronder de digitale KM teller en daaronder allemaal van die karakters voor benzine verlichting olie en de warmte van me cilinder weet niet of dat mogelijk is maar dan kan je je oude cockpitje weg pleuren en zo een heel groot display neet zetten wat je ook wel in die Rally Wagens zit (jaja ben Rally fan  ) is dat mogelijk omdat zelf te maken of ?? 
|
do apr 15, 2004 4:28 pm |
|
 |
cebess
Administrator
|
Ja dat is allemaal mogelijk maar wel veel werk en zo'n display is ook niet goedkoop.
|
do apr 15, 2004 5:59 pm |
Persoonlijk album
|
 |
[YRT]
ApriliaForum Member
|
ach ja je leeft maar 1x he  GEWOON DOEN !! 
|
do apr 15, 2004 6:36 pm |
|
 |
cebess
Administrator
|
Prijzen van die diplays zijn trouwens:
180x65 mm € 93,45
170x102 mm € 114,45
komt ook nog een blacklight invertor bij van € 16,08
En dan heb je dus alleen nog maar het display van je systeempje.
|
do apr 15, 2004 7:20 pm |
Persoonlijk album
|
 |
[YRT]
ApriliaForum Member
|
tja... this duur maar dan heb je wel wat he  naja je moet het zelf weten maar zoals altijd alle projeckten kosten bakken vol geld dus geld ook voor jouw 
|
vr apr 16, 2004 6:09 pm |
|
 |
cebess
Administrator
|
Uh nou ik wil de kosten zoveel mogelijk drukken.
Kheb nu een 2x16 tekens display voor nop.
En vandaag zijn mijn atmel processoren met de post gekomen (samples) en dus ook voor niks!
Nu nog effe de tijd vinden om een print te ontwerpen maargoed dat komt wel, ik heb geen haast.
|
za apr 17, 2004 2:28 am |
Persoonlijk album
|
 |
|