HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu vr jan 03, 2025 3:01 pm




Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 Aprilia RS-T (TimoO) 
Auteur Bericht
TimoO
ApriliaForum Member

Geregistreerd: wo aug 19, 2009 6:08 pm
Berichten: 41
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia RS-T (TimoO)
Das stimmt :D

Vandaag was m'n bochtje klaar op school, eventjes alles in elkaar gelast. Resultaat: een knetterzooi waar je u tegen zegt en een foto:

Afbeelding

Morgen even wat afstellen en testen. Hopelijk wilt ie een beetje :D


di jan 26, 2010 9:50 pm
Profiel
2SLOW4ME
ApriliaForum Member

Geregistreerd: di aug 26, 2008 6:34 pm
Berichten: 887
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia RS-T (TimoO)
Mooie pijp!! :^^:


di jan 26, 2010 9:52 pm
Profiel
Daan Vrieze
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 16, 2008 9:32 pm
Berichten: 1268
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia RS-T (TimoO)
Ziet er gaaf uit, nog een mooi dempertje bij fixen en 't is super :^^:

_________________
TZR :D !
viewtopic.php?f=11&t=12490


di jan 26, 2010 9:54 pm
Profiel
Logitech1
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 19, 2009 7:48 pm
Berichten: 605
Woonplaats: Geesteren (OV)
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia RS-T (TimoO)
Nice uitlaat jonge :L: :OO:

_________________
Honda CBR 600 RR Fireblade!

http://apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=37&t=22364


Ex Aprilia RS 50 Manuel Poggiali #54 <3

>> EX Aprilia Rs50 <<


di jan 26, 2010 9:54 pm
Profiel
TimoO
ApriliaForum Member

Geregistreerd: wo aug 19, 2009 6:08 pm
Berichten: 41
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia RS-T (TimoO)
Ik ga waarschijnlijk zelf een dempertje maken. Deze demper is me iets te crossmotor achtig :00:

Bedankt voor de reacties :D


di jan 26, 2010 9:55 pm
Profiel
Torque
ApriliaForum Member

Geregistreerd: ma jan 28, 2008 9:32 pm
Berichten: 80
Woonplaats: Krommenie
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia RS-T (TimoO)
TimoO schreef:
Ik ga waarschijnlijk zelf een dempertje maken. Deze demper is me iets te crossmotor achtig :00:

Bedankt voor de reacties :D


demper zit een beetje ver naar achter
verder een mooi pijpie man!


di jan 26, 2010 10:00 pm
Profiel
TimoO
ApriliaForum Member

Geregistreerd: wo aug 19, 2009 6:08 pm
Berichten: 41
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia RS-T (TimoO)
Thanx men :D Tailpipe heb ik expres zo lang gemaakt, inkorten kan altijd :^^:


di jan 26, 2010 10:41 pm
Profiel
BKD
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr feb 02, 2007 4:42 pm
Berichten: 783
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia RS-T (TimoO)
uitlaat ziet er goed uit zo. heb je hem zelf berekend, of laten berekenen?

_________________
BKD 70cc sprinter


wo jan 27, 2010 11:39 am
Profiel
XLER8R
ApriliaForum Member

Geregistreerd: di jan 27, 2009 6:57 pm
Berichten: 2022
Woonplaats: Wijk en Aalburg
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia RS-T (TimoO)
Grafische rekenmachine jonge, Calc Intersect :<>:

_________________
Micro Power!


wo jan 27, 2010 12:10 pm
Profiel
Racekees
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 07, 2005 5:17 pm
Berichten: 6379
Afbeeldingen: 16
Woonplaats: Hoogkerk
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia RS-T (TimoO)
Je moet je uitlaat eigenlijk berekenen alsof je Aprilia een automaat is, zoals je vespa'tje ; veel kracht bij het overschakelen, zeker met die DR heb je daar voordeel van, hoogtoerig en smalle powerband gaat gewoon niet werken met een koppelcilinder als die DR, rijd ook niet bepaald lekker

denk er maar eens over na.

Ow, ik heb nog wel een klein voorbeeldje, wanneer een schakel getuned is als een automaat, dan krijg je dit effect;

*zal even een filmpje uploaden voor je*

edit;

Link


aan het eind.


wo jan 27, 2010 5:09 pm
Profiel
TimoO
ApriliaForum Member

Geregistreerd: wo aug 19, 2009 6:08 pm
Berichten: 41
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia RS-T (TimoO)
Ja, de powerband is nu ook nog te smal vind ik. Maar ik ga de eindconus ervanaf slijpen en een langere erop zetten.

In ieder geval, ja ik heb hem zelf berekend. Ofja, deels berekend en deels gekeken naar wat er verbeterd kon worden aan m'n vorige uitlaat, en dit in een nieuw ontwerp gestoken.


wo jan 27, 2010 6:45 pm
Profiel
Racekees
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 07, 2005 5:17 pm
Berichten: 6379
Afbeeldingen: 16
Woonplaats: Hoogkerk
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia RS-T (TimoO)
TimoO schreef:
Ja, de powerband is nu ook nog te smal vind ik. Maar ik ga de eindconus ervanaf slijpen en een langere erop zetten.

In ieder geval, ja ik heb hem zelf berekend. Ofja, deels berekend en deels gekeken naar wat er verbeterd kon worden aan m'n vorige uitlaat, en dit in een nieuw ontwerp gestoken.


De bocht (header) zul je dan moeten verlengen. (eindconus 4cm verlengen = header 4cm verlengen)


wo jan 27, 2010 8:36 pm
Profiel
TimoO
ApriliaForum Member

Geregistreerd: wo aug 19, 2009 6:08 pm
Berichten: 41
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia RS-T (TimoO)
Wat is dan precies de relatie tussen de lengte van de header en de reflector? Even brainstormen:

De header heeft als functie de zuigende werking van de diffuser te verlaten. Hoe korter je header hoe sneller je diffuser die onderdruk kan creëeren.
Je reflector zorgt voor de omzetting van je negatieve drukgolf naar een positieve drukgolf. Hierdoor word mengsel in je uitlaat de cilinder in geperst. Als je de reflector langer maakt komt de piek van de powerband vroeger, omdat de effectieve lengte van de uitlaat zich van de uitlaatpoort tot het midden van de reflector bevindt.

Dus omdat de powerband vroeger komt (in lager toerental) moet de onderdruk in de cilinder dus ook later komen (zodat deze ook het beste werkzaam is op lage toerentallen), om deze twee bij dezelfde toerentallen hun beste werking te geven?

Klopt hier een beetje van? :D


wo jan 27, 2010 11:59 pm
Profiel
BKD
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr feb 02, 2007 4:42 pm
Berichten: 783
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia RS-T (TimoO)
Racekees schreef:
TimoO schreef:
Ja, de powerband is nu ook nog te smal vind ik. Maar ik ga de eindconus ervanaf slijpen en een langere erop zetten.

In ieder geval, ja ik heb hem zelf berekend. Ofja, deels berekend en deels gekeken naar wat er verbeterd kon worden aan m'n vorige uitlaat, en dit in een nieuw ontwerp gestoken.


De bocht (header) zul je dan moeten verlengen. (eindconus 4cm verlengen = header 4cm verlengen)


hoezo moet dat gelijk zijn? ligt wel aan wat meer factoren. miss heeft hij zijn verhouding nu wel helemaal verkeerd.

_________________
BKD 70cc sprinter


do jan 28, 2010 12:14 am
Profiel
TimoO
ApriliaForum Member

Geregistreerd: wo aug 19, 2009 6:08 pm
Berichten: 41
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia RS-T (TimoO)
Ja ik heb ook geen rekening gehouden met die verhouding :P verlengen ga ik ook niet doen omdat de uitlaat dan niet meer helemaal past maar ben gewoon geinteresseert in waarom dat zou moeten zijn :D

En 1 ding wat ik me dan wel weer bedenk, de snelheid in de header is sneller dan in de reflector. Dus zou de header in grotere maatte verlengt moeten worden als de reflector.


do jan 28, 2010 12:28 am
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron