Aprilia/Honda? Rs50 Flink Verbouwt, foto`s op pag 1 VERKOCHT
Auteur |
Bericht |
XLER8R
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 27, 2009 6:57 pm Berichten: 2022 Woonplaats: Wijk en Aalburg
|
 Re: Aprilia/Honda? Rs50 Flink Verbouwt
rs50 carrera special schreef: kun je voor mij ook zo'n subframe lassen want ik wil het zelfde honda rsw125 konte gaan kopen. Je wil volges mij ook al een jaar een andere uitlaat 
_________________ Micro Power!
|
vr jul 17, 2009 2:54 pm |
|
 |
af1special
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do dec 02, 2004 2:43 pm Berichten: 4328 Woonplaats: Moerkapelle
|
ontopic 
_________________ ben z`n sprinter Nederlands Record 50 cc sprint: 7.738 & Nederlands Record 70 cc sprint: 7.117 1ste SBO Lisse 2010 1ste 50 cc Jubbega 2011 1ste SBO Lisse 2010 1ste 50 cc Damwoude 2010 1ste 50 cc Jubbega 2010 1ste 70cc Genemuiden 2012 1ste 70 cc Genemuiden 2013
|
vr jul 17, 2009 5:02 pm |
|
 |
Devlin
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr mei 18, 2007 10:28 pm Berichten: 545 Woonplaats: Dalfsen
|
Ziet er mooi uit man netjes gemaakt! Ben benieuwd naar het kleurtje dat er op gaat komen al enig idee? 
_________________ *--> Futura <--*
"© Aprilia ©"
|
za jul 18, 2009 11:25 am |
|
 |
rs50 carrera special
ApriliaForum Member
|
nee hoor ben best tevreden over mijn technigas maar ik wil een r1 en mijn cilinder ligt op het moment bij een tuner. Maar ik zou graag zo'n subframe willen 
|
zo jul 19, 2009 12:40 am |
|
 |
A.P.Versteeg
ApriliaForum Member
|
rs50 carrera special schreef: nee hoor ben best tevreden over mijn technigas maar ik wil een r1 en mijn cilinder ligt op het moment bij een tuner. Maar ik zou graag zo'n subframe willen  Ik ben de vader van Chrisz en heb het subframe verlast naar wat het nu is. We wilde een zelfdragend frame maken, zonder de onderste steun balken zoals bij het orginele subframe, zwevend dus. Ik zal binnenkort foto`s van het sub frame posten zodat het goed zichtbaar is hoe we dat gedaan hebben, misschien heb je daar wat aan. Om het goed te doen zodat het gewicht van 2 personen zonder gevaar gedragen kan worden is veel werk geweest. Ook het cockpit frame om de kuip aan de voorkant te dragen is veel werk en passen en meten geweest omdat we de orginele tellerset er wel weer in terug wilde hebben. Zal ik ook foto`s van plaatsen. Wanneer je de monoseat binnen krijgt past het voor geen meter op de tank, de punten van de tank steken heel vreemd uit en de seat sluit voor geen meter aan op de tank. De tankkap het ik op maat gesneden en warm gemaakt zodat ik de onderste punten naar binnen kon buigen, de monoseat heb ik met polyester en een kleimal op maat gemaakt zodat het zeer mooi op de tankkap aan sluit. De onderkuip heeft standaard een buld aan de rechterkant welke niet op de juiste plaats zat, deze is ook verplaatst zodat deze nu precies bij het kopelingshuis zit en dus ruimte geeft tussen kuip en warm koppelingshuis. Ook was de onderkuip aan de voorkant(bij voorwiel) open, ook deze heb ik met een ronding naar binnen gesloten zodat er geen spatwater recht de kuip in gaat bij regen. Als alles goed gaat en de kleur maandag binnen is gaat alles maandag naar de spuiter. Het stickkerset is al enige tijd binnen, eerst word alles in kleur(jaaa welke kleur) en in de eerste laag blanke lak gespoten, dan gaan we de stickers plaatsen en daarna gaan er de laatste 2 lagen blank er nog overheen. Hoop dus eind deze week wat foto`s te kunnen plaatsen. Gaat er erg vet uit zien, we hebben een nieuw frame welke net als alle andere onderdelen(wielen,achterbrug) zijdeglans zwart gespoten worden. Tot eind van deze week.   af1-racer schreef: mooi project, die kappen vind ik altijd zo vet he maar ga je motorisch ook nog iets doen?  Er zit nu een leuke cilinder plus kop op welke ik ook bewerkt heb, er komt een 17,5mm dellorto op en zoals je op de foto kan zien een Yasuni R3. Dit alles zal een veel te hoge top snelheid geven welke we terug gaan brengen door middel van een gemaakt groot achter tandwiel en een klein voor tandwiel, Veel kracht om op het achterwiel te rijden dus en hopenlijk een niet al te hoge top snelheid, veel politie hier en dus te vaak kans om op de roller te komen. 
Laatst bijgewerkt door A.P.Versteeg op zo jul 19, 2009 3:44 pm, in totaal 2 keer bewerkt.
|
zo jul 19, 2009 2:52 pm |
|
 |
af1-racer
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jul 16, 2008 10:13 pm Berichten: 1560 Woonplaats: dussen
|
ben benieuwd 
_________________ Mn Aprilia af1: viewtopic.php?t=10557 Mn Aprilia rs extrema: viewtopic.php?f=14&t=11904
Le Derbi schreef: auto wheelies geen gebrek als je met de koppeling speelt 
|
zo jul 19, 2009 3:00 pm |
|
 |
CBR1000RR
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za apr 19, 2008 11:18 pm Berichten: 333 Woonplaats: Noord Holland
|
ziet er leuk uit..
_________________ --- Aprilia AF1 Sintesi (word omgebouwd naar race motor look (RVF) Malaguti RST50 VERKOCHT
RS OM onderdelen en AF1 onderdelen + RV blok TE KOOP viewtopic.php?f=7&t=12774
|
zo jul 19, 2009 8:23 pm |
|
 |
Racekees
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma nov 07, 2005 5:17 pm Berichten: 6379 Afbeeldingen: 16 Woonplaats: Hoogkerk
|
hoge topsnelheid terugbrengen door de tandwielverhouding aan te passen is een goede optie, tot op zekere hoogte. van 100 naar 80 wil prima, maar van 100 naar bijv 60, dan worden de versnellingen zo kort dat er amper mee te rijden valt, op topsnelheid zul je dan ook erg veel toeren draaien, overtoeren zelfs (toeren draaien met te weinig weerstand) wat natuurlijk niet goed is voor het motorblokje. Denk dat je beter de brommer lekker 80 kunt laten rijden, en dan een begrenzertje monteren, deze beperkt het aantal toeren via de cdi-unit. Zou je trouwens eens een fototje kunnen maken van de rechterzijkant? niet schuin.. gewoon recht! wil eens zien hoe de lijnen van een rs125 zitje op een rs '00 dan uitkomen 
|
zo jul 19, 2009 9:05 pm |
|
 |
A.P.Versteeg
ApriliaForum Member
|
Racekees schreef: hoge topsnelheid terugbrengen door de tandwielverhouding aan te passen is een goede optie, tot op zekere hoogte. van 100 naar 80 wil prima, maar van 100 naar bijv 60, dan worden de versnellingen zo kort dat er amper mee te rijden valt, op topsnelheid zul je dan ook erg veel toeren draaien, overtoeren zelfs (toeren draaien met te weinig weerstand) wat natuurlijk niet goed is voor het motorblokje. Denk dat je beter de brommer lekker 80 kunt laten rijden, en dan een begrenzertje monteren, deze beperkt het aantal toeren via de cdi-unit. Zou je trouwens eens een fototje kunnen maken van de rechterzijkant? niet schuin.. gewoon recht! wil eens zien hoe de lijnen van een rs125 zitje op een rs '00 dan uitkomen  Over die vertanding, zit het overtoeren begrenzen niet in je rechterhand? Met een crosser op de weg is het het zelfde verhaal, heb ik jaren gedaan. 1,2,3,4 versnellingen op het achterwiel maar dan in z`n zes gewoon je gas terug en minder toeren laten maken. Is misschien wanneer je je zelf niet kan beheersen niet de beste manier maar voor oom agent hier wel de beste. En ja je eerste versnelling zal tekort zijn om volgas te kunnen geven maar daarna gaat het best als je snel kan schakelen.( kan zelfs met je voorwiel nog in de lucht) Die lijnen(honda 125RS / RSnm) komen standaard totaal niet overeen, bij ons na veel werk perfect. zie de lijn van de seat en tank, passen zo zeer mooi bij elkaar. En let er eens op hoe mooi slank de kuip op het frame past.  hier kan je de gladde overgang van seat naar tank zien, dit is pas na het verwarmen en hervormen van de tankkap punten. 
|
zo jul 19, 2009 9:52 pm |
|
 |
Racekees
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma nov 07, 2005 5:17 pm Berichten: 6379 Afbeeldingen: 16 Woonplaats: Hoogkerk
|
Kappen zijn erg goed aangepast, lijkt echt vakwerk zo!, zitten vast heel wat uurtjes in. Wat betreft het overtoeren begrenzen, tuurlijk zit het in je rechterhand, maar zal het juist dáarom niet makkelijker zijn om een bestaande lichte tandwielverhouding te pakking? 11-47 trekt bijvoorbeeld al erg vlot op, rijd op topsnelheid ook niet erg hard, wellicht makkelijker op lange duur dan zelf tandwielen laten maken? andere oplossing is het achterwiel aanpassen op een yamaha tzr tandwiel, voor het 2008 model yamaha tzr zijn namelijk 60 tands tandwielen verkrijgbaar 
|
zo jul 19, 2009 10:23 pm |
|
 |
Sanno
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo dec 28, 2008 9:06 am Berichten: 2739 Woonplaats: Terneuzen (zeeland)
|
echt heel netjes gedaan 
zo jul 19, 2009 10:50 pm |
|
 |
Chrisz
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jun 05, 2008 10:56 pm Berichten: 66 Woonplaats: Wassenaar
|
Racekees schreef: Kappen zijn erg goed aangepast, lijkt echt vakwerk zo!, zitten vast heel wat uurtjes in. Wat betreft het overtoeren begrenzen, tuurlijk zit het in je rechterhand, maar zal het juist dáarom niet makkelijker zijn om een bestaande lichte tandwielverhouding te pakking? 11-47 trekt bijvoorbeeld al erg vlot op, rijd op topsnelheid ook niet erg hard, wellicht makkelijker op lange duur dan zelf tandwielen laten maken? andere oplossing is het achterwiel aanpassen op een yamaha tzr tandwiel, voor het 2008 model yamaha tzr zijn namelijk 60 tands tandwielen verkrijgbaar  Ik heb al een enige tijd tandwiel 10 nu liggen en dan 47 achter. kijken wat dit doet, en anders vinden we wel wat 
|
zo jul 19, 2009 10:57 pm |
|
 |
Elco
ApriliaForum Member
|
Mooi project dit. kappen passen idd heel mooi, hopen dat het spuitwerk evenmooi word als het paswerk Over dat afvoeren. Een r3 icm met een 50 cc cillinder en lichte tandwielverhouding is nou niet optimaal, een yasuni r3 is een race uitlaat die ook niet echt geschikt is voor 50 cc, Als je echt niet te hard wil zou je eventueel beter een leovince v6, metrakit rk of een doppler uitlaat kunnen monteren, dit eventueel met een klein propje waardoor de toeren minder worden, als je brommer zo hoogtoerig word is het rijden ook niet fijn wanneer je in het dorp rijd omdat je je "kracht" ook pas bovenin toerengebied hebt. Ik zou gewoon voor lekker rustig rijden en zo rond de 80 km gaan voor een Doppler of Metrakit uitlaatje met een prop. een leovince v6 maakt veel lawaai 
|
di jul 21, 2009 7:24 pm |
|
 |
Racekees
ApriliaForum Member
|
ow, ik zag ook niet dat 'ie maar met een 50cctje reed? dan is een R3 al helemaal niets, een uitlaatje kan de brommer maken of breken! Elco, je mist 'yasuni hmr2' in je rijtje, die zijn ook nog eens lekker stil, en op hogere toeren zo'n lekker race geluidje 
|
di jul 21, 2009 9:22 pm |
|
 |
sbk replica
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za maart 10, 2007 2:04 pm Berichten: 2602 Afbeeldingen: 9 Woonplaats: schagen
|
hmr2 blijft gewoon een super goede allround uitlaat en loopt overal wel mooi op!
_________________ RS50 rossi, honda cbr400rr en cb350f!
|
di jul 21, 2009 9:29 pm |
Persoonlijk album
|
 |
|