Auteur |
Bericht |
Sjouke
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo sep 15, 2004 5:13 pm Berichten: 263 Afbeeldingen: 10 Woonplaats: Overschild, provincie Groningen
|
Misschien dat ik later nog wel een andere cilinder koop, eerst maar ff kijken hoe dit gaat. De kappen heeft Werner vorig jaar laten spuiten door die Jim ja. Op alle plekken waar er gaten zijn dicht gemaakt zitten wat rare plekken, mono die niet goed geschuurd is, de voorkap zie je nog de lijn van waar de koplamp zat, etc. Snap het gewoon niet waarom het zo slecht is voorbewerkt, als spuiter zie je dat toch ook als je de grondverf erop spuit?! Erg jammer, maar ik heb het ding voor weinig gekocht dus ik kan er wel mee leven. En zo dramatisch is het ook weer niet, maar ik wil het gewoon netjes hebben. Hoop dat ik nog genoeg geld krijg voor deze kappen, dan kan ik ook wel weer een mooie parelmoerkleur voor mn andere kappen gaan uitzoeken
Die bidalot, wat wil je daarvoor hebben? Dat is dezelfde uitlaat als yasuni toch?
|
ma apr 11, 2005 12:40 am |
Persoonlijk album
|
|
rs-power
ApriliaForum Member
|
125e
maargoed als je er iets over wil weten hier is de topic:
http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?t=1113
_________________ [5th Territory Tuning]
Retired Mod, BMW owner (H)
|
ma apr 11, 2005 1:37 pm |
|
|
ClassicPielk
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo feb 08, 2004 1:52 pm Berichten: 350 Afbeeldingen: 5 Woonplaats: Benthuizen
|
nja als je het el-cheapo laat doen niet Werner was het na een paar dagen schuren wel zat (en ik ging niet schuren, want het polyesterwerk had ik al gratiz gedaan en de eerste laag plamuur...)
_________________ 25kW Suzuki GS500E te koop, bel 0616495467.
|
do apr 14, 2005 9:15 am |
|
|
Sjouke
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo sep 15, 2004 5:13 pm Berichten: 263 Afbeeldingen: 10 Woonplaats: Overschild, provincie Groningen
|
Volgens Werner heeft het spuitwerk hem 600 euro gekost, bullshit dus.
Maar een paar matjes leggen en de eerste laag plamuur stelt ook niks voor he
|
do apr 14, 2005 10:42 am |
Persoonlijk album
|
|
locowine
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jan 31, 2005 9:36 pm Berichten: 499 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: bosschenhoofd (NB)
|
maar ja, van Werner heb ik wel een stuk meer bullshit gelezen, dus het is geen nieuws
_________________ er is geen apriliaman, die zonder imbussleutels kan
|
do apr 14, 2005 11:14 am |
|
|
ClassicPielk
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo feb 08, 2004 1:52 pm Berichten: 350 Afbeeldingen: 5 Woonplaats: Benthuizen
|
neej maar ik heb de matjes en de plamuur betaald, waarvoor hij me nog op zijn knietjes mag danken
_________________ 25kW Suzuki GS500E te koop, bel 0616495467.
|
do apr 14, 2005 12:34 pm |
|
|
locowine
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jan 31, 2005 9:36 pm Berichten: 499 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: bosschenhoofd (NB)
|
dat zal een lieve duit geweest zijn ja, polyester-setje betaal je al 30 euro voor (0,5 m2) en plamuur kost een superklein teringpotje al een euro of 7, 8
|
do apr 14, 2005 1:01 pm |
|
|
Chris Lameijer
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo okt 20, 2004 2:23 pm Berichten: 71 Afbeeldingen: 15 Woonplaats: Amstelveen
|
Hey Sjouke, een erg leuk project! Erg mooi hoe je die kappen met polyester bewerkt! Ben ook heel benieuwd hoe mijn europa kapje geworden is, nu jij eraan gezeten hebt (zal wel netjes geworden zijn, kan haast niet anders). Setje mooie sintesi velgen eronder..... Mooi werk!
|
wo mei 18, 2005 5:03 pm |
|
|
Sjouke
ApriliaForum Member
|
Ja, dit weekend heb ik als het goed is een setje sintesi velgen! Verder ligt dit project een beetje stil.. Als ik al tijd heb ben ik bezig met die andere, want daar wil ik wel weer eens mee naar school! Oja de blauwe kappen zijn inmiddels ook verkocht. Ik heb ook al een nieuw ontwerp voor de kappen, dus het word wel een mooi(ste) af1 straks
|
do mei 19, 2005 11:53 am |
Persoonlijk album
|
|
rs-power
ApriliaForum Member
|
Sjouke schreef: Ja, dit weekend heb ik als het goed is een setje sintesi velgen! Verder ligt dit project een beetje stil.. Als ik al tijd heb ben ik bezig met die andere, want daar wil ik wel weer eens mee naar school! Oja de blauwe kappen zijn inmiddels ook verkocht. Ik heb ook al een nieuw ontwerp voor de kappen, dus het word wel een mooi(ste) af1 straks
hoeveel heb je ervoor gevangen?
en sintesi velgen zijn echt mooi
_________________ [5th Territory Tuning]
Retired Mod, BMW owner (H)
|
vr mei 20, 2005 8:28 pm |
|
|
randier
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo dec 07, 2003 10:49 pm Berichten: 3 Woonplaats: Temse
|
Ik rijd ook met een af1 futura en zou HEEL graag de voorkant ook zo dicht hebben... Maar kan iemand me zegge hoe dit moet gedaan worden Want de plastic kap kan tog moeilijk met polyester dicht gemaakt worden .... deze scheurt dan tog bij het plooien van de kap niet ?
Let me know
_________________ * Aprilia Af1 Futura Rv-6 *
- 80cc top performance 49mm
- Jolly moto sp 80cc
- race krukas
- 24mm dello
- versterkte platen + langere veren
|
do jun 16, 2005 11:24 pm |
|
|
locowine
ApriliaForum Member
|
welk materiaal is dat dan die voorkap? PP ?
|
vr jun 17, 2005 12:04 am |
|
|
Sjouke
ApriliaForum Member
|
[quote="randier"]Ik rijd ook met een af1 futura en zou HEEL graag de voorkant ook zo dicht hebben... :_: Maar kan iemand me zegge hoe dit moet gedaan worden :00: Want de plastic kap kan tog moeilijk met polyester dicht gemaakt worden .... deze scheurt dan tog bij het plooien van de kap niet ?
Let me know ;)[/quote]
Ik had die van mij eerst met polyesterplamuur etc gedaan, maar dit heb ik er vorige week weer afgehaald omdat het begon te scheuren. :{}:
Nu ga ik het overnieuw doen door een oud stuk kuip zo groot als het gat van de koplamp erin vast te smelten met een soldeerbout. Ik heb gehoord van iemand dat je dmv aceton en stukjes abs een plamuurmiddel kan maken om het aan de voorkant af te werken, er schijnt ook kunstofplamuur te zijn, maar daar heb ik me verder nog niet in verdiept, geen tijd opt moment.
De kappen zijn volgens mij van ABS, maar dat weet ik ook niet zeker, het staat er niet op.
Verder heb ik ook ergens gelezen dat als je met polyester werkt op ABS dat het niet goed komt wanneer het zonnetje erop komt, dan gaat het spul uitzetten, dat moet je natuurlijk ook niet hebben, maar daar heb ik nog geen last van gehad. In die blauwe kappen, die ook bewerkt zijn met poly, zitten ook wat lelijke plekken, misschien komt dat ook wel door de zon, anders is niet goed afgewerkt voor het spuiten.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt, over een paar week ga ik alles ff uitzoeken en ga ik die kap ff overnieuw doen, maar dan goed! :^^:
|
vr jun 17, 2005 3:21 pm |
Persoonlijk album
|
|
Sjouke
ApriliaForum Member
|
zo nu eerst weer een update.
Tijdje geleden een straalpistool gekocht om t frame te stralen, want dat zag er niet uit. Achterbrug, kroonplaten en die driehoek + dat andere ding gestraald, ging hardstikke mooi. De verf vloog eraf
Toen het frame. Met mn pa eerst alle oude lasjes eraf geslepen en toen nieuwe eroverheen gejaagd. Zit nu wel wat beter vast dan eerst Nog een ophangpunt voor de uitlaat gemaakt en daarna maar weer gaan zandstralen, maar dat ging niet zo best. Al die hoekjes.. en maar stralen en maar stralen.. compressor werd er warm van Dus maar verfafbijt geprobeerd, wat een dikke rommel is dat man! bovenste verflaag krulde er zo af, maar de grijze coating werd zo zacht als rubber en probeer dat er maar af te stralen! Die zure troep gebruik ik nooit weer.
Dus vanochtend was ik er schijtziek van en heb ik hem maar naar een straalbedrijf gebracht, 5 min, was alles eraf ben ik toch dom bezig geweest. Vanmiddag alles in een of andere roestwerende washprimer gespoten met de compressor. Hier het resultaat, moet nog wel een laagje overheen, want dat ging niet helemaal goed, zat nog wat verf van 5jr geleden in de verfspuit wat met de primer ging reageren. Morgen spul halen om die spuit schoon te maken en zwarte lak.
|
wo aug 31, 2005 10:02 pm |
Persoonlijk album
|
|
cebess
Administrator
Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm Berichten: 3209 Afbeeldingen: 33 Woonplaats: Uden
|
netjes
Idd die oude lassen zagen er echt niet uit, beter zo.
|
wo aug 31, 2005 11:46 pm |
Persoonlijk album
|
|
|