Re: Zundapp 448, UPDATTEEE 5 bakkkieee, en RVS adapter
wou net neer zetten benieuwd naar jullie reactie's
Ja man, is wel de bedoeling, en zoniet dan pech en moet 't nog maar een keer, Tevens wat werk aan een helmspatbord.. pfff klote werk.. is al gestraald en in de primer natuurlijk
Ik heb even gekeken of het gaat passen (mijn wiel voor is gelijk aan achter vwb afstand heb misschien zelfs wel meer ruimte met het achterwiel Ja hoor past prima De orginele afstandsbus heb ik weggeslepen die zit in de weg Moet natuurlijk wel een nieuw nokje opgelast worden, met dezelfde maat als de adapter (10e speling meer niet lijkt me ) Zo zal het eruit gaan zien, goaaffff,
Bijlage:
P6290008.JPG [ 41.41 KiB | 2620 keer bekeken ]
(let op het wiel staat scheef, maar heb ruim 1cm speling tussen de remklauwadapter en de brug, ook als ik hem helemaal voorin stel )
Bijlage:
P6290009.JPG [ 66.63 KiB | 2620 keer bekeken ]
Ga zodra de lpomp binnen is, eerst kijken waar ik die kwijt ga raken. Ga nu eerst Voorlopig met trommelrem rijden zal dus echt van de winter worden dat ik dit ga doen (dan rijd ik er toch niet mee)
-Remklauw -Remschijf -Wiel een adapter in zetten -Remklauwbusje 5mm RVS -Busje voor achterbrug nokje18x40
Het busje en het nokje draai ik zodra ik tijd heb wel effe. De schijf en klauw wil ik nieuw hebben (hoef niet van die 2e handse meuk) En dan hebben we dus de eerste 448 met 3 schijven op de orginele wielen (zoals het hoort dus)
Ja maar voorlopig stel ik het nog effe uit, want heb voorlopig wel genoeg uitgegeven.
-Coating -Bestelling -Blok volledig klaar laten maken (en dit met spoed in 2 dagen he, top van mijn reviseur)
Van de winter rijd ik er toch niet mee dus heb ik meer tijd (en ook de zin) om het uit te gaan voeren, Kan ik ook effe sparen De schijf achter komt meer bij kijken als de meesten denken vwb euro's
-Materiaal voor adapter het draaien, lagers -> €125 (besteed dit wss uit vanwege geen toegang tot machine's) -Remklauw -> €50 -Remschijf > €50 -Remleiding >€50 -Busjes en troep €15 -Rempomp €80 Toch een goede 300 euro En al het werk komt meer bij kijken als de meesten denken, Zodra dit klaar is (kan ook wel dat ik het zo in 1x af heb soms ben je bezig en dan ) ga ik eerst die Koso's kopen (oude set is verkocht, geld nodig) die ik echt wil hebben. En hierna een Alu achterbrug bouwen.
Ronny, eventueel heb ik trouwens een Datasheet, deze remadapter begeeft het pas bij 1000kg remkracht, dat ga je niet redden met je schijfje achter dan rem je je band al platjes
Bijlagen:
mises-stress.JPG [ 18.26 KiB | 2609 keer bekeken ]
Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm Berichten: 1705 Woonplaats: Regio Antwerpen
Re: Zundapp 448, pag 82, vol met ploaties.
af1rs schreef:
Ronny, eventueel heb ik trouwens een Datasheet, deze remadapter begeeft het pas bij 1000kg remkracht, dat ga je niet redden met je schijfje achter dan rem je je band al platjes
Jezus man, lees nu eens wat ik type! Maar ik doe een laatste poging. Dit ding is lomp zwaar -> Lees veel te stevig voor zijn toepassing. Het KAN gewoon veel lichter en mooier door dit lichter uit te voeren, terwijl het nog zat stevig zal zijn.
Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm Berichten: 1705 Woonplaats: Regio Antwerpen
Re: Zundapp 448, boel foto´s 82 en 83, blokkie enzo.
af1rs schreef:
intern nieuw en uiteraad netjes glad (geflowed noemen battieboys dat)
Gelukkig ben ik geeb battieboy en kan je dit echt niet flowen noemen
Inlaat gat zit uit het center van de carbu en de luchkanaaltjes zijn zo hoeks als wat. Flowen is een kelk ervoor draaien zodat je het inlaatkanaal kan centreren en het inlaatkanaal kan kan uitdraaien, inclusief de luchtkanaaltjes mooi in de kelk laten opgaan.
Wel lekker strak bezig ;p Je pakt het mooi aan. Alles lekker vers!
Geregistreerd: di jun 20, 2006 3:38 pm Berichten: 2931 Woonplaats: Nederhemert
Re: Zundapp 448, shiny parts ;3
FEM analyses zijn net zo accuraat / relevant als de kennis van de gene die de analyse maakt en de juiste constraints oplegt.
Het eventueel bezwijken bij 1000 kg kracht blijkt volgens de huidige analyse overigens meer een bout / gat effect dan dat je hele adapter tot aan vloei belast word.
Je zou dus iig goed lichter en sterker kunnen als je het ontwerp nog wat aanpast
Wat voor lengte remleiding haal je btw, datie 50 euro moet kosten?
Geregistreerd: wo dec 30, 2009 10:42 pm Berichten: 10527 Woonplaats: 0527
Re: Zundapp 448, shiny parts ;3
ja idd, als je een mooie goodridge leiding koopt, betaal je bij biesheuvel al 30 euro per meter, maar daar weet je al zeker dat je teveel betaalt! ja goed, als je daar ook nog wat koppelingetjes besteld kom je wel aan die 50 euro
_________________
af1rs schreef:
ik heb een kromme lul hij loopt heel iets scheef naar links, een beetje raar gezicht maar hij functioneert verder prima.
Inlaat gat zit uit het center van de carbu en de luchkanaaltjes zijn zo hoeks als wat.Flowen is een kelk ervoor draaien zodat je het inlaatkanaal kan centreren en het inlaatkanaal kankan uitdraaien, inclusief de luchtkanaaltjes mooi in de kelk laten opgaan.
Zoals ik al zij, Battyboys. Ik weet zelf wel ongeveer hoe het zit maar dan word het wel heel veel werk voor een straat setup netzoals dat een goede kelk berekend is maar, ik rijd op straat, heb er nog wel aangedacht, maar ga zelfs weer met een dicht luchtfilter rijden (lees Luchtfilter herrie, word smerig en kan netter gemonteerd worden zie het ook wel vaker hoor, dikke kelken op mikuni's zoals dit ook weer maar om daar nou je winst mee te pakken
Bijlage:
2012-04-23180934.jpg [ 123.9 KiB | 2939 keer bekeken ]
Vwb de RVS Adapter, Tsja, ik vind het prima, mooier kun je het niet maken als ik wil polijst ik dat ding tot hij glimt als mijn eikel (en die shined.. ) en er is geen andere (mooiere) manier van monteren als deze subtiel orginele remklauw en niet tveel in het zicht, let op is allemaal niet van mij maar geleend van JP. (Jean Paul)...
Bijlage:
074.JPG [ 85.29 KiB | 2939 keer bekeken ]
Bijlage:
009%20(7).JPG [ 108.62 KiB | 2939 keer bekeken ]
en de pomp moet onder de uitlaatbeugel komen is de bedoeling of in het frame.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum