Auteur |
Bericht |
*Vincent*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm Berichten: 5000 Woonplaats: Oegstgeest
|
Vincent's RS OM streetfighter
nieuw projectje opgehaalt van de week, maar vanwege werk geen tijd gehad om foto's te nemen en hem hier te zetten, dus bij deze.. Het is een RS 50 OM, alle kuip troep is afgezaagd, overige bedrading eraf gehaalt, en alleen een rollend frame met motorblok overgehouden... tis een AM5 blok dat voor de rest niet interessant is, met een bewerkte uitlaat (tailpipe, dikke tjoening). op dit moment doet de motor het wel, maar de koppeling doet het niet, die zit namelijk altijd vast (dus je kan niet ontkoppelen). Ik denk dat dat komt doordat de koppeling te hard is aangedraait toen het blok werd gereviceert, verder geen ramp want ik moet het blok toch nog splitsen... plannetjes voor nu: Bedrading werkend maken kickstarter erop beunen koppeling fixen Tank en spatborden spuiten, geen haast dan motorisch alles nog iets beter maken... wat ik heb liggen: Pro Race cilinderkit Pro Race uitlaat Rito as komt samen met een 19mm carb met een RS 125 luchtfilter, zou wel leuk moeten worden denk ik. foto: Bijlage:
IMAG0290.jpg [ 121.42 KiB | 3939 keer bekeken ]
heb overigens nog een heleboel onderdelen liggen voor RS NM en OM wat weg mag, PB voor info!
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
|
zo aug 01, 2010 11:01 am |
|
|
ebbo
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo okt 24, 2007 6:00 pm Berichten: 466 Woonplaats: IJmuiden
|
Re: Vincent's RS OM streetfighter
Weer een nieuw project? Hoeveel heb je er al afgemaakt?
|
zo aug 01, 2010 11:06 am |
|
|
RS 746
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jul 16, 2007 8:29 pm Berichten: 1650 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Zuid-Limburg
|
OM is altijd leuk Maar waarom een RS125 luchtfilter op de 19mm carb? Kan toch ook (via verloopstuk) met de standaard OM filter... Je hebt hier iig een basis om een sprinter te bouwen, of je kan hem (qua uiterlijk) weer origineel maken. Ik ga het iig volgen
zo aug 01, 2010 11:08 am |
Persoonlijk album
|
|
*Vincent*
ApriliaForum Member
|
ebbo schreef: Weer een nieuw project? Hoeveel heb je er al afgemaakt? alle projecten die ik de deur uit heb gedaan waren af. RS 746 schreef: OM is altijd leuk Maar waarom een RS125 luchtfilter op de 19mm carb? Kan toch ook (via verloopstuk) met de standaard OM filter... Je hebt hier iig een basis om een sprinter te bouwen, of je kan hem (qua uiterlijk) weer origineel maken. Ik ga het iig volgen OM luchtfilter heb ik niet liggen, en een RS125 luchtfilter heeft een vriend van me nog liggen. er komt in ieder geval een luchtbox op, dat wel. En zoon RS 125 luchtfilter is lekker klein, staat niet zo lomp.
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
|
zo aug 01, 2010 12:25 pm |
|
|
Martijn Derbi senda
ApriliaForum Member
|
Vet ding! Wanneer kom je langs?
|
zo aug 01, 2010 1:12 pm |
|
|
hispis
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jun 28, 2010 1:28 pm Berichten: 79 Woonplaats: Oss
|
klopt het dat je deze heb gekocht van hier op het forum ?
komt er ook een spatbordje achter op ?
_________________ Real Junky's Blow 2 Stroke.
|
zo aug 01, 2010 2:33 pm |
|
|
*Vincent*
ApriliaForum Member
|
@ Martijn: Ik kom sowieso wel even langsboeken als ik een keertje 2 dagen vrij heb, lekker doortikken.
@ Hispis: Allebei de spatborden komen er nog op, en de kentekenplaat ga ik ook nog monteren, en ik ga de velgen en de tank nog eens spuiten. Maar ik ben eerst bezig met alles netjes laten werken, voordat ik kijk naar het uiterlijk. de motor lijkt nergens op, dat wordt een leuke pro race setup met een degelijke carb erop, zit nu een 19mm acherre op ofzoiets... tis in ieder geval een slechte carburateur, voor de rest is hij denk ik helemaal ori van binnen. dus er komt nog een kruk binnekort, en een koppelingsplaten setje, en dan pas kan ik beginnen met het harder laten gaan...
|
zo aug 01, 2010 8:02 pm |
|
|
MartinW0527
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo dec 30, 2009 10:42 pm Berichten: 10527 Woonplaats: 0527
|
arreche?
ma aug 02, 2010 12:08 am |
|
|
*Vincent*
ApriliaForum Member
|
mag ook. tis in ieder geval geen echte kwaliteit, dus dat moet ik ook nog even bestellen, maar zit me nu eerst zorgen te maken over mijn stufi... dat is blijkbaar weer verkloot.
|
di aug 03, 2010 1:01 am |
|
|
*Vincent*
ApriliaForum Member
|
Hydraulische koppeling aangeschaft, kickstart deksel binnen, morgen krukas bestellen en eventjes storten zodat ik een Mikuni kan kopen. Hopelijk over 3 weken beetje behoorlijk kunnen rijden met de 50cc, misschien zelfs al met de pro sjees.
|
wo aug 04, 2010 8:01 pm |
|
|
*Vincent*
ApriliaForum Member
|
Kickstart gemonteerd, koppeling gefixt, hyraulische koppeling nog niet geinstalleerd omdat hij niet op dat butty-spruitstuk past. Maar tis toch een kut carb, dus meteen maar een Keihin 28 gekocht. dus nu wachten tot die binnen is, en dan meteen het blok maar splitsen om de nieuwe kruk te monteren. begin nu beetje te twijfelen om met deze te gaan sprinten, was gisteren bij een vriend en daar was Icey Snowman van t forum ook, die zei dat t wel een leuk ding was en dat hij met de setup zeker potentieel had om te winnen... de 10.8 seconde van Sebas moet ik sowieso wel halen
Laatst bijgewerkt door *Vincent* op ma aug 09, 2010 10:13 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
ma aug 09, 2010 9:57 pm |
|
|
SdeHaan
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di feb 26, 2008 5:17 pm Berichten: 603 Woonplaats: Genemuiden
|
Je snapt dat ik het puur voor de lol deed he moat
_________________ *Aprilia RS250*
|
ma aug 09, 2010 10:01 pm |
|
|
*Vincent*
ApriliaForum Member
|
Je snapt natuurlijk wel dat iedereen het voor de lol doet. Maar blueprinten van je cilinder is het belangrijkste wat er is en jij hebt het niet gedaan, en daarom ging ie zo langzaam. Ik denk dat er toch wel 19 PK in zat als je hem had geblueprint...
|
ma aug 09, 2010 10:13 pm |
|
|
Itakura
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 04, 2007 11:08 pm Berichten: 6447 Afbeeldingen: 19 Woonplaats: Raalte
|
blueprinten? wasda een blueprint is een bouwtekening dus je bedoelt het uittekenen van je poortmap? waarom zou dat moeten?
di aug 10, 2010 6:11 pm |
Persoonlijk album
|
|
ThomasSX
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jul 01, 2009 4:14 pm Berichten: 4505 Woonplaats: Hedikhuizen [NB]
|
tekening van maken en tussen je cilinder en je zuiger doen. scheelt zo 8 pk
geen idee
_________________ Thomzz Creationzz Derbi zupfamoto: viewtopic.php?f=11&t=16304 <3 petertzr
|
di aug 10, 2010 6:25 pm |
|
|
|