Hooi,
Ben Joerii, momenteel 17jaartjes jong.
Boyfriend van BIKERGIRL
.
Mijn passie voor brommers begon op mijn 14de, toen kocht een vriend van me een heuze Yamaha Aerox.
Was meteen verkocht van brommers en ik wou er ook 1.
Mocht toen van mijn ouders nog geen brommer, moest wachten tot ik 15 was.
Eindelijk 15 geworden en beginnen rondkijken achter brommers.
Eerst heel gewoon naar Aeroxjes en Boosters.
Op een dag toen ik 15 en 4 maand was kwam ik op 2dehands een Aprilia Rs50 tegen.
Was stapelverliefd op die brommer, wou hoe dat het ook ging, moest naar die brommer gaan kijken.
Afgesproken met die jongen en gaan kijken naar die Rs.
Vondt het echt een mooie brommer, gelijk mijn rekening gaan plunderen en Rsje meegenomen.
Hij had alleen schade op de linkerzijkap, opzich niet zo erg.
Voor de rest was hij in perfecte staat.
Toen thuis gelijk paar fototjes geschoten en toen zag die er zo uit.
Bijlage:
PICT1208.JPG [ 43.04 KiB | 3840 keer bekeken ]
Bijlage:
PICT1206.JPG [ 36.39 KiB | 3840 keer bekeken ]
Optische Plannen:
Kappen spuiten in metallic zwart.
Zelfde stickerset als BIKERGIRL halen maar in metallic goud + stickers plakken.
Velgenranden, kroonplaat, stepjes, uitlaat demper, misschien uitlaat zelf polieren.
Uitlaat inkorten.
Tnt voetsteunen.
Chromé schakelpedaal.
Chromé achterrempedaal.
Zuiger ventieldopjes.
Motorische plannen:
MHR team 50cc.
Doppler race krukas.
Stage 6 24mm carbu.
Metrakit koppelingsplaten.
Malossi vl6 membraan.
HPI binnenrotor 2006.
Top performence schakelwals.
Top performence tandwiel 6de versnelling.
Yasuni HMR/2 met gepolierde demper.
Toen ik nog niet legaal mocht rijden, mocht ik van mijn ouders af en toe wel eens door het straat rijden.
Na een tijdje begon die orginele uitlaat toch wel te vervelen en was opzoek gegaan naar een andere uitlaat.
een jongen bij me in de klas had een yamaha tzr, hij verkocht zijn yasuni HMR/2 voor 80€
deze heb ik dan voor dat prijsje van hem overgenomen.
Ook had ik een motorkit underseat gaan halen en deze gemonteerd.
Na dit alles vondt ik een wel een grote verandering maar nog niet goed genoeg.
Vondt die spiegels en pinkers vanvoor spuug lelijk dus deze er ook maar onderuit getrapt.
toen maar fotoshoot gehouden met een vriend van me.
Bijlage:
PICT1326(1).jpg [ 68.6 KiB | 3839 keer bekeken ]
Bijlage:
PICT1335(1).jpg [ 61.11 KiB | 3840 keer bekeken ]
Bijlage:
PICT1336(1).jpg [ 58.16 KiB | 3839 keer bekeken ]
Na deze verandering vond ik hem best wel af.
Toch was er ng iets dat me wa verveelde, dus voetsteunen voor douzitter er maar afgedaan en gwn een metaalplaatj voor gemaakt.
zo vond ik hem wel af genoeg en kon er zo de baan mee op als ik 16 zou worde.
Bijlage:
PICT1390(1).jpg [ 59.77 KiB | 3837 keer bekeken ]
Toen ik een paar keer met me brommer was gaan rijden begon mn ketting nogal lost te hange,
Was tijd voor deze aan te spannen.
Ging natuurlijk niet egt goed zonder het gepaste gereedschap.
Toen maar verchroomde paddockstand gefixt voor 20€.
Zag er egt goed uit.
Bijlage:
PICT1406(1).jpg [ 65.41 KiB | 3838 keer bekeken ]
Toch vond ik dat er ng iets miste op me rs,
Uitlaat was redelijk leeg dus maar yasuni stickertjj gehaalt
Sticker op uitlaat
Bijlage:
PICT1451(1).jpg [ 47.43 KiB | 3837 keer bekeken ]
Bijlage:
PICT1505(1).jpg [ 57.45 KiB | 3813 keer bekeken ]
Bijlage:
PICT1506(1).jpg [ 57.55 KiB | 3813 keer bekeken ]
Zo meer als een jaartje rondegereden zonder problemen.
Toen sloeg het noodlot toe.
Was onderweg van vriendin naar huis,
Ineens zo man met een bus vertrekt terug aan zijkant van de weg en moest uitwijken met 65km/u en daar lag ik.
Kwam er vrijwel nog goed vanaf, buiten enkele schaafwonden.
Brommer was er erger aan toe.
Heel de linkerkant van brommer vol met krassen, schakelpedaal afgebroken, dat stuk waar je voetsteun op vastzit verbogen.
Toen maar beslist voor rs uit elkaar te halen en vanalles aan te passen en nieuwe onderdelen te kopen.
Helaas geen foto's van brommer na ongeluk.
Had Besloten men velgranden te polieren && velg metallic goud te spuiten, kappen metallic zwart, en wat onderdelen nog polieren.
Brommer na dat die al voor een deel gestript was.
Bijlage:
PICT1894(1).jpg [ 69.05 KiB | 3833 keer bekeken ]
Ook maar ineens begonnen met velgranden te schuren.
Zo ziet velg eruit na paar uurtjes schuren.
Bijlage:
PICT1905(1).jpg [ 38.21 KiB | 3827 keer bekeken ]
Ook stonden er was krassen op men nafttank, deze gelijk weg geplamuurt en de hele kap geschuurt.
Kap na plamuren & schuren, klaar voor in primer gezet te worden.
Door school niet veel tijd gehad voor mn pagina, morge eens werk van maken voor de foto's te verkleinen die jullie
nog te goed hebben van mij. Morgen ook nog aantal dingen aan rs doen zoals spatborden schuren, en langs ijzerwinkel
voor paar buizen voor achterste stuk frame.
Wou eerst van me orginele achterkap zit wegwerken, tot ik naar foto's van brommers aant kijken was en ik dacht
wrm niet gewoon een achterkap kopen waar die zit al weg is. dus ik aan het zoeken, kwam ik op een site waar ze van die
race achterkappen verkopen voor een honda rs125, morge eve zien voor zo 1tje te bestellen. Voor die prijs ga ik het zeker niet laten.
Bijlage:
PICT1945(1)(1).jpg [ 61.28 KiB | 3825 keer bekeken ]
Bijlage:
PICT1946(1)(1).jpg [ 59.4 KiB | 3823 keer bekeken ]
Bijlage:
PICT1948(1)(1).jpg [ 72.12 KiB | 3823 keer bekeken ]
Na achterkap te hebben ontvangen een tijdje met me vriendin aan brommer bezeg geweest.
We hebben de voorkap, en zijkappen er even bijgenomen en stickertjes getrokken.
Na dit gebeurt was zijn we ze gaan schuren, na een paar uurtjes krijg je dit.
(foto's komen nog)
Me voorspatbord en achterspatbord had ik al een tijdje geleden afgeschuurt.
Ze lagen er egt te roepen om een grondlaagje, dus dit maar gedaan.
en dan krijg je zoiets al dit.
(foto's komen nog)
Na de eerste grondlaag even lekker opgeschuurd met korrel 1000 en nog een me de spuitbus erover.
Zo heb je al wat meer resultaat wa het zou moeten worden. denk dat we dit nog wel eens een keertje gaan herhalen.
(foto's komen nog)
Zoals jullie wel weten had ik me achterkap al een tijdje liggen.
Op een dag vond ik het wel eens tijd om hier verandering in te brengen.
Zodus maar met de achterkap naar het werkhok gegaan en aan de slag gegaan.
Bij dit kwamen een aantal probleempjes boven.
Achterkap wou maar niet gaan passen over het achterste stuk frame.
Wat doe je dan? Juist ja, je gaat je achterste stuk frame bewerke met de slijpschijf en uit de achterkap een stukje hale voor je oliebakje.
Hier de achterkap op scooter al een stuk bewerkt, nog lang niet goed.
Bijlage:
DSC00227(1).jpg [ 40.74 KiB | 3823 keer bekeken ]
Bijlage:
DSC00228(1).jpg [ 37.77 KiB | 3822 keer bekeken ]
Alles bewerkt voor het op het frame te laten passen.
Dan wil je toch wel zien hoe het staan.
Beugel voor voorkap er ook maar terug opgezet en tellers even opgekuist.
Gelijk me hele cockpit en toerenteller terug aangesloten.
Voor km-teller moet ik nog een nieuwe kabel halen en een adaptor voor op de velg.
Deze zijn beide al een hele tijd stuk, kwam gewoon door het rijden.
Dit is al me 3de km-tellerkabel. Snap er egt niets van hoe dat komt.
Ook een tijdje geleden me voorvork naar beneden gezet, zo een 4cm is best genoeg voor op straat denk ik.
Kroonplaat moet nog paar schuurbeurtjes krijgen en wordt dan gepolijst.
Tijdje geleden ook maar even een domino snelgas en killswitch gemonteerd die ik nog had liggen.
Bijlage:
DSC00231(1).jpg [ 44.11 KiB | 3822 keer bekeken ]
Bijlage:
DSC00232(1).jpg [ 48.7 KiB | 3820 keer bekeken ]
Bijlage:
DSC00233(1).jpg [ 41.56 KiB | 3819 keer bekeken ]
Bijlage:
DSC00234(1).jpg [ 36.48 KiB | 3818 keer bekeken ]
Bijlage:
DSC00236(1).jpg [ 37.61 KiB | 3819 keer bekeken ]
Had me ring van naftdop een tijdje geleden geschuurt.
Deze maar even aan de vader van me vriendin gegeven voor een polijstbeurtje.
Moet zeggen vindt het resultaat best wel goed.
de rest van de onderdelen die gepolijst worden gaan ook zo worden.
(foto komt nog)
Binnekort weer een nieuwe update van me kapjes in grondlaag.