HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu ma dec 23, 2024 3:51 pm

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 737 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 50  Volgende
 TZR Project Quintus 
Auteur Bericht
Quintus
ApriliaForum Member

Bericht TZR Project Quintus
Hallo, ik ben Quintus, Ik ga mijn TZR qua uiterlijk flink onder handen nemen, dus verwacht niet teveel van het motorische gedeelte.
Ik heb m'n TZR tweedehands bij een dealer in Barneveld gekocht. Toen zag hij er zo uit:

Afbeelding

Optische plannen:
- Yamaha R6 2006/2008 achterlicht inbouwen
- Monoseat
- Booskijkers
- Angeleyes (meerdere kleuren)
- Xenon look lampjes
- Nieuw kuipruitje
- Voetsteunen polijsten
- Tankdop polijsten
- Stuur polijsten
- Rem en koppeling hevels polijsten
- Kappen groen met zwart spuiten, met de striping van de kawasaki MotoGP motor uit 2007:

Afbeelding

- velgen zwart laten spuiten
- 2 carbonnen giannelli crossdempers
- michelin pilot sporty banden
- kleine roestplekjes op het frame wegwerken (zwart spuiten)
- Koso RX2 teller
- zwarte tankpad

Om te beginnen ben ik begonnen met m'n booskijkers, eerst heb ik de lampunits verwijderd, vervolgens ingetaped met ducktape, toen aluminiumfolie eromheen (voor de zekerheid dat er geen polyester op m'n lampen komt, en dat de lampen na afloop makkelijk te verwijderen zijn) en nog een laag ducktape, toen de lampen er weer ingezet, en met ijzeren ringetjes de lampunits er zo ingezet dat ze iets in de kappen vallen, zodat het na het polyesteren goed doorloopt.
Afbeelding

Afbeelding
-----------------------------------------------------------------------------------

Omdat het laten spuiten nogal duur zou worden hebben wij (m'n vader en ik) maar besloten het zelf te doen. we hebben een klein zijkapje als proef gebruikt, eerst goed geschuurd, toen met motip plastic primer bewerkt, vervolgens gespoten in groen metallic, en daarna afgelakt met transparante buitenlak uit een potje. niet met een spuitbus omdat dat vaak tot een sinaasappel effect leid.
Afbeelding

Afbeelding
de kleur is alleen nog niet perfect, dus ik ga van de week naar een autospuiter om op een waaier de goeie kleur groen uit te kiezen, en dan kan ik op internet spuitbussen bestellen van die kleurcode.

nieuwe update volgt snel!

------------------------------------------------------------------------------

maandag 31 maart 2008

gister en vandaag een heel stuk verder gekomen, om te beginnen met de booskijkers:

ik heb de vorm uitgeslepen, hij is nog lang niet perfect, want er gaat nog een heel stuk vanaf.

Afbeelding

Afbeelding

-----------

De achterkant,
de achterkant heb ik vandaag alvast wat strakker gemaakt, omdat ik m'n achterlicht nog niet binnne heb kan ik nog niet zo veel doen, maar ik heb de inhammen voor de tailgrip alvast gepolyesterd, eerst een formpje geshaped van oases (van de bloemenzaak), toen ductape eroverheen, en toen gepolyesterd:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

---------------------

Gister even de test striping op het kapje aangebracht en nog een laag blanke lak aangebracht:

Afbeelding
Afplakken

Afbeelding
klaar.

Vandaag ook naar de autospuiter voor een kleur groen, een hele mooie gevonden, en toch maar besloten het door de spuiter te laten spuiten.

Overmorgen nieuwe grote update!

----------------------------------------------------------------------------------

woensdag 2 april 2008

Afgelopen 2 dagen weer een hoof kunnen doen:

De booskijkers:
Ik heb de achterkant van m'n reachter booskijker aangedikt omdat die iets te dun was, toen heb ik de uiteindelijke vorm uit de linker geslepen, en met doorzichtig papier de booskijker overgetrokken, toen omgedraait en op de andere geplakt, toen wist ik precies waar ik moest slijpen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Zo zijn ze nu, er moet nog veel geschuurd worden, en ik ga waarschijnlijk ook de hele voorkuip aan elkaar maken, omdat de booskijkers niet helemaal strak mee willen lopen, en omdat het dan 1 strak geheel wordt.

-----------

Achterkant.
De achterkant heb ik gister en vandaag geplamuurd, het is nog lang niet klaar, maar het begint erop te lijken:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

deze week krijg ik m'n achterlicht binnen, en dan kan ik gaan beginnen met de underseat, zeer binnekort meer!

---------------------------------------------------------------------------

zondag 6 april 2008

gister m'n achterlicht en tankpad binnengekregen, maar daar straks meer over, te beginnen bij de achterkant, die heb ik afgeschuurd en in de spuitplamuur gezet:

Afbeelding

Afbeelding

toen zwart gespoten om eventuelen oneffenheden makkelijker te kunnen zien.

gister ook m'n achterlicht binnen gekregen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

tankpad:

Afbeelding

De achterkappen en de binnenkant (buddy) bewerkt zodat het achterlicht erin past:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

begonnen met het opvullen van de underseat.

Afbeelding

met alleen het knipperlicht.

Binnekort meer!

------------------------------------------------------------------------------

Zondag 13 april 2008

deze week een hoop kunnen doen, te beginnen bij de underseat:
eerst een tijd bezig geweest met het maken van een goede vorm (van oase)
toen ingepakt met ductape, lamp ingepakt met ductape, en toen gepolyesterd, er moesten een hoop lagen op, en ben nog steeds bezig met het indikken aan de binnenkant, ook de randen aan de binnenkant geoverlapt, en dan deze week schuren, schuren, en plamuren, en wie weet beginnen aan de monoseat!
Hier een klein verslag:

Afbeelding

deels gepolyesterd.

Afbeelding

1e laag erop

Afbeelding

aan de binnenkant meerdere lagen aangebracht ter verdikking.

-------------

De voorkappen:

De voorkappen heb ik aan de binnenkant alvast een beetje aan elkaar gemaakt, dit ga ik morgen verstevigen aangezien mijn polyester op is, morgen nieuw halen, en van de week ook de gleuven aan de voorkant dichtsmeren.

Afbeelding

alles goed vastgeplakt zodat het niet een straks een andere vorm heeft.

Afbeelding

Gepolyesterd.

-------------

ook nog even het weerstandje een andere plek gegeven zodat de achterkap er makkelijker op schuift:

Afbeelding

-------------

ik ga deze teller instaleren:

Afbeelding

DUS IS ER IEMAND DIE INTERESSE HEEFT IN EEN ORIGINELE KILOMETERTELLER VAN EEN TZR DIE PERFECT WERKT?

Binnekort meer!

------------------------------------------------------------------------

dinsdag 22 april 2008

afgelopen week weer een hoop kunnen doen, te beginnen bij de achterkant:

De achterkant is nu bijna helemaal afgeschuurden rondom de lamp heb ik het ook al gepolyesterd:

Afbeelding

Afbeelding

Vanm,iddag ga ik naar de autospuiter om een stukje staal te helen waar ik m'n monoseat (gedeeltelijk van kan maken, en een grote pot plamuur.
---------------------------

het zadel+slot:

Het zadel heb ik inmiddels afgezeet en met een nietpistool strak gespannen en vastgemaakt, het slot heb ik van achter naar voren gemaakt door een stukje hout tussen 2 opstekende stukken plastic uit de onderkant vast te maken en daar het slot in te bevestigen, toen heb ik het beugeltje van achter uit het slot weg geslepen en aan de voorkant vast gepolyester en gesmolten:

Afbeelding

Beugeltje uitgeslepen.

Afbeelding

Beugeltje in slot.

Afbeelding

Beugeltje vast smelten.

Schuim doorgezaagd:

Zadel doorgezaagd en vast gespannen:

Afbeelding

Slot gemaakt:

Afbeelding

Het past nu alemaal perfect, maar ik moest wel het halve stot systeem omdraaien.

---------------------------------

voorkant:

De voorkant is nu bijna klaar, voor en achter gepolyesterd, en alleen nog plamuren en afshuren, ik zit alleen nog te twijfelen of ik een een vorm uit ga frezen, ik dacht aan het gat wat een r6 vanaf 2006 ook heeft?

-----------------------------------------------------------------------------

Maandag 28 april 2008

Afgelopen week weer een hoop kunnen doen, om te beginnen ben ik naar de autospuiter geweest waar ik een stuk staal van de achterkant van een opel corsa heb gehaald, een popnageltang+popnagels en een grote pot plamuur.

Afbeelding

staal plaatje ter versteveging van de monoseat.

Afbeelding

het plaatje in form gebracht.

Afbeelding

Gepolyesterd en geplamuurd, bijn a klaar meer er komt nog aan het einde van de gleuf in de bovenkant een punt zodat ik dat zwart kan laten maken.

afgelopen weekend ook nog de underseat afgeplamuurd:

Afbeelding

Afbeelding

Underseat met lamp, op de lamp zit alleen nog gore troep van heel slecht ductape...

Nu de achterkant met het zadel erin vanaf de zijkant:

Afbeelding

-------------------

de koplampen:

laatst heb ik de koplamp glaasjes losgekregen van de koplamp units:

Afbeelding

nu kan ik gaan beginnen met de angel eyes, die niet groen gaan worden maar wit.

-----------------------

TE KOOP:

Aangezien ik door mijn project een aantal dingen niet meer nodig heb of vervang verkoop ik de volgende dingen:

Over de prijs valt nog te praten.

-Kilometer teller: 100 Euro

Afbeelding

-Tailgrip: 20 Euro

-Voedsteuntjes achter (los): 4 Euro (samen): 7 Euro

Afbeelding

-Voorband Phirelli sport demon 100/80/17: 30 Euro

-Achterband DEESTONE 130/70/17 Nieuw(10km): 35 Euro

-Universeel achterlicht led (clear) + 2 losse knipperlichten: 12 Euro

-Progrip Tankpad (carbon look) 5 Euro

-Yasuni Aluminium Demper Nieuw (10km) : 35 Euro

Alles is ook in 1 pakket te koop voor: 195 Euro (20% eraf)

meer foto's volgen snel!

Eventuele Verzendkosten voor de verkoper.

Binnekort Meer!

-------------------------------------------------------------

donderdag 22 mei 2008

De afgelopen weken is er een hoop gebeurt en m'n tzr is bijna af, ook ben ik 17 mei 16 geworden, en ga ik 26 juni m'n certificaat halen (hoop ik)

Om te beginnen bij de bestellingen die zijn binnen gekomen:
Josdijkman,
Koso RX2 teller
paddock
nos schakelaar
spuitbussen (motip)
voorband michelin pilot sporty's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Opvoeren.nl:

Achterband Michelin Pilot Sporty

2 giannelli cross dempers met tussenpijp

Afbeelding

Afbeelding

Easyparts.nl:

Yamaha sticker

Enkele washers

Yamaha Emblemen

Nieuw kuipruitje

Achtertandwiel 60

-----------------

Angel eyes ringen gemaakt:

Afbeelding

er komen ledjes in die 3 kleuren kunnen worden, en met een regelbare weerstand bijna alle kleuren kunnen worden!

Kroonplaat gespoten:

Afbeelding

intussen zijn ook mijn achterbrug en voorvorgek zwart gespoten, en een aantal onderdelen gepolijst, foto's volgen later.

-----------------------

SPUITWERK!

Vorige week ben ik zaterdag morgen naar de spuiter gegaan zodat ik foto's kon maken van het proces:

Afbeelding

zo stond het er eerst bij.

Afbeelding
Kappen in de primer.

Afbeelding
kappen in de groene mattallic kleur

Afbeelding

Afbeelding

Blanke lak, kappen intussen thuis:

Afbeelding

Afbeelding

Kappen op de brommer:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
-------------------

Afplakken van de kappen.

Om de kappen af te plakken voor het zwart heb ik met behulp van m'n vader en een lamp+balk de lijnen op de kappen gekregen:

Afbeelding

Afbeelding

-------------------

Kilometer teller:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

zodra de brommer rijd kan ik ook foto's maken van de andere 4 kleuren, maar tot die tijd doen jullie het hier maar mee

binnenkort 1 van de laatste update's!

---------------------------------------------------------------------

Dinsdag 27 mei 2008

hehe hij is bijna af!

afgelopen weekend de kappen en de velgen opgehaald, gister middag waren de velgen klaar bij de motorzaak en kon ik gaan bouwen!

ook heb ik de achterveer zwart gespoten en de binnenkant geschurd en gepolijst:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

nu dus voor 99 procent af, maar van het weekend de laatste puntjes op de i zetten, tankpad en yamaha stickers+emblemen!

en dan is het tijd voor een goeie fotoshoot met witte of zwarte achtergrond!

------------------------------------------------------------

dinsdag 3 juni 2008

afgelopen zondag een hoop foto's gemaakt, nog niet als echte fotoshoot, maar meer om te kijken of het mooi is met witte of zwarte achtergrond!
er waren trouwens een hoop foto's waarbij de kleur heel anders was dan in het echt (veel lichter)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

zo, dat was hem weer voor vandaag, deze week nog zwart racegaas monteren, yamaha stickers op de onderkuipen maken, en de puntjes op de i zetten, en da maar wachten....en wachten...tot ik eindelijk m'n theorie mag halen!!

-----------------------------------------------------------------

zondag 31 augustus 2008

De afgelopen tijd heb ik lekker gereden, na m'n certificaat gehaald te hebben met 2 fout eindelijk rijden, maar dat kon natuurlijk niet voledig goed gaan, want ik had weer wat te klagen, hij reed niet lekker, er zat gewoon geen kracht achter, dus zit er nu een doppler Er1 onder die voledig ontpropt is, nu rijd hij 80 op mijn teller (redelijk naukeurig) en heb ik voor een tandje hoger gezet...nu rijd ik 12-60.

--------------

Angel-eyes

na eindelijk een winkel gevonden te hebben die weerstandjes en kripmpous verkocht, ben ik aan de slag gegaan met m'n angel eyes, die zijn nu helemaal af.

Afbeelding

weesrandjes tussen de pootjes, solderen en kripmkous erover, en dat keer acht en je hebt een lekker bundeltje:p

Afbeelding

Afbeelding

alle kleurden aangesloten om wit te krijgen.

Afbeelding

Afbeelding

de draaiknopjes waar ik de hoeveelheid stroom mee kan regelen (dus waar ik met kleuren kan gaan spelen)

aantal kleurden die ik kan maken:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

---------------------------

ik heb intussen de yamaha stickers op de kuipen geplakt en zwart racegaas gemonteerd:

Afbeelding

Afbeelding

------------------
Vanavond nog even naar maarssen gereden om even wat foto's te maken, binnekort komt er een "echte" fotoshoot met een goede camera, maar hier een idee hoe de achtergrond zal kunnen gaan worden:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Van de week naar Alphen aan de Rijn waar ik een twinner ga laten lassen, en dan hopelijk m'n project afronden voor de zoetermeermeeting!

Binnekort meer!

----------------------------------------

Maandag 23 Februari

Zo jongens, het is ff geleden, maar er is weer eens een update!

om het kort te houden, wat is er allemaal gebeurd:

-UItlaat gelast door Daniel (vlugge Japie)

-Spiegels erop gegooit.

-voorspatbord overlapt met carbon, wordt nog afgewerkt.

-2 demperbeugels gemaakt die geheel uit carbon bestaan.

-Hele brommer uit elkaar getrokken om letterlijk ieder onderdeel weer zo als nieuw te maken.

- De volgende spullen naar de coater gebracht:
Frame, achterbrug, achterklauw adapter, zijstandaard, kuipframe, kroonplaat, schetsplaten, en m'n remklauwen.

-wat spullen gekocht:
nieuwe remblokken voor/achter, Puig ruitje, nieuwe voorvork keerringen, berg originele rommel.

- Foto's zijn een beetje te donker, maar ik kan niet met de camera overweg...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

zo, daar moeten jullie het ff mee doen, rond Pasen komt er een fotoshoot, dus dan kunnen jullie echte foto's verwachten:)

---------------------

9 maart 2009

Update:..tussenstand van het opbouwen, u moet alleen de uitlaat nog netjes gemaakt worden, spullen polijsten, en remmen fixxen, stickers plakken en klaar is Quintus!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

---------------------------------------

21 Maart 2009

Zo, brommer zit in elkaar en loopt weer goed, vandaag de hele dag lekker gereden en eind van de middag foto's gemaakt met m'n eigen camera, en in de avond heeft een vriend van mij foto's gemaakt van m'n brommert in loosdrecht, en het is echt onwijs tof geworden, maar het moet nog een keer over omdat het al pikkedonker was en er dus geen goede belichting (alleen de koplampen van z'n brommer) was!

Uitlaatje voor en na:

Afbeelding

Afbeelding

foto's van mij:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op deze foto's is de kleur goed te zien:

Afbeelding

Afbeelding

1 van de fotos van SLipstream, helaas werd het iets later dan gepland, de bedoeling was vlak na zons ondergang voor de beste lichtomgstandigheden.
We waren te laat en het was dus pikke donker, als belichting de koplampen van Slip zijn brom gebruikt.
Nood breekt wet, volgende keer gewoon vlak na zonsondergang

Afbeelding

Binnekort meer, dan waarschijnlijk stickers op de onderkuip!

-------------------------------------------------

Update 16 juni 2009:

----------

Afgelopen week m'n rem/koppelingsset binnengekregen, zijn imitatie pazzo's met een rempomp van 11mm, de afwerking is nagenoeg hetzelfde en ziet er top uit, komen waarschijnlijk nog wel gouden pazzo verstellers op..

Ook zijn wij nu bezig met het reviceren van het blok cilinder is licht bewerkt en gehoond.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Omdat bij montage van het normale remreservoir het kuipframe wordt geraakt gebruik ik nu een stukje aquariumslang van ongeveer 4cm, met als afdichting een getuned koperen dopje..moet nog afgewerkt worden..

Afbeelding

Laatst bijgewerkt door Quintus op di jun 16, 2009 3:15 pm, in totaal 7 keer bewerkt.

zo jun 01, 2008 12:43 am
Profiel
Schoutenrs
ApriliaForum Member

Bericht 
mooi project :thumleft: kende het al, van scooter-freaks ofzo? zo'n r6 achterkant maakt het toch een stuk netter :^^:

zo jun 01, 2008 12:50 am
Profiel
Quintus
ApriliaForum Member

Bericht 
haha lijkt me sterk, die heb ik er daar ook 5 minuten geleden op gezet, maar hij staat al een maand of 2 op het yamaha-schakelbrommers forum.

zo jun 01, 2008 12:55 am
Profiel
Schoutenrs
ApriliaForum Member

Bericht 
dat zal het dan geweest zijn ;) maar waar ga je je kenteken plaatsen?

zo jun 01, 2008 12:58 am
Profiel
RS 666
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 25
Bericht 
wow fucking leip project gast, respect voor je polyester en plamuur kunsten :thumleft:

zo jun 01, 2008 1:01 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
Quintus
ApriliaForum Member

Bericht 
die komt gewoon aan m'n underseat, maar daarvoor moet ik nog een beugeltje maken, dus ik maak eerst nog goede foto's voordat ik er in ga slijpen:p

zo jun 01, 2008 1:01 am
Profiel
Matthijn
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 6
Bericht 
zoo, doe je heel netjes ja :0o:

zo jun 01, 2008 1:02 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
rs joost
ApriliaForum Member

Bericht 
ziet er goed uit man , vooral zo die mono , knapt tzr echt van op

zo jun 01, 2008 1:09 am
Profiel
*Thomas*
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 32
Bericht 
erg mooi project, leuke uitlaat ook op deze manier :) :^^:

zo jun 01, 2008 10:23 am
P.O.C. Tom
ApriliaForum Member

Bericht 
mooi project. Hoeveel heeft het spuiten jou gekost?

zo jun 01, 2008 12:10 pm
Profiel
TwanMass
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 7
Bericht 
wow, zeker dik project :00/: :L: :OO: :L: :thumright: :{-):
Supernetjes gedaan :thumleft:

zo jun 01, 2008 12:42 pm
Jeffrey56
ApriliaForum Member

Bericht 
Mooi project en zeker mooi gespoten :L:

zo jun 01, 2008 12:50 pm
Profiel
!koen!
ApriliaForum Member

Bericht 
porno! :||:

zo jun 01, 2008 12:59 pm
Profiel
Quintus
ApriliaForum Member

Bericht 
vets_tom schreef:
mooi project. Hoeveel heeft het spuiten jou gekost?

dat kan ik moeilijk zeggen, want het is door een kennis gedaan, vandaar dat ik ook gewoon in de spuitkabine foto's mocht maken, en ik heb alle voorbewerking zelf gedaan dus dat scheeld ook weer.

zo jun 01, 2008 1:13 pm
Profiel
No fear
ApriliaForum Member

Bericht 
Vet ding ziet er keurig uit ;)

zo jun 01, 2008 1:19 pm
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 737 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 50  Volgende