1993 Aprilia RS 50 Reggiani Replica restauratie
Leek me wel leuk om eens een gedetaileerd verslag van 1 van mijn restauraties bij te houden dus bij deze het begin.
Ongeveer een maand geleden kocht ik een RS 50 uit 1993 in de kleuren van Loris Reggiani.
De brommer was 99% compleet en in nette staat, zeker gezien zijn leeftijd.
Pas na wat zoekwerk op Google ontdekte ik dat het hier om een Reggiani Replica ging.
Ik had deze kleuren nog nooit gezien en kon ook maar 3 foto's vinden van de 50cc versie.
Wel enkele foto's van de 125cc versie maar de 50cc versie leek me toch erg zeldzaam.
Meteen maar gebeld en bij het zien van de brommer direct de koop rondgemaakt.
Uiteraard mankeert iedere brommer wel iets maar het meest storende (voor mij) waren de blauw gespoten spiegels, de niet originele uitlaat en het achterlicht.
Diezelfde avond meteen een nieuw kuipruitje, origineel achterlicht en een setje nieuwe spiegels besteld.
Hieronder twee foto's van hoe de RS eruit zag toen ik hem kocht, nog bij de vorige eigenaar gemaakt.
Enkele dagen later verscheen op Marktplaats een originele uitlaat, en nog in de buurt ook.
Meteen gebeld en ook weer diezelfde avond op pad om de uitlaat op te halen.
Bij aankomst bleek dat de eigenaar in geldnood zat en een complete 1998 RS 50 Rossi in zeer goede staat, maar wel in onderdelen had liggen.
Tja, was er toch.....dus maar alles meegenomen, restauratie topic hiervan volgt nog
Op dit moment ben ik begonnen met de demontage en het verzamelen van onderdelen.
Hieronder twee foto's van het demonteren.
Originele uitlaat gemonteerd:
De kappen waren allen nog in best nette staat maar voor het mooie worden ze toch allemaal opnieuw gespoten en bestickerd.
Gelukkig waren de kappen nog in de originele kleuren en ook de originele stickers zaten er nog op.
Hierdoor kon ik als eerste de stickers na laten maken bij een Sign bedrijf waarna de kappen zijn afgegeven bij de spuiter.
Vond het wel jammer dat ik met het mooie weer niet kon rijden (had geen proefrit gemaakt) dus heb ik tijdelijk de Rossi kappen op de Reggiani gezet.
Na een flinke proefrit nog even snel een foto gemaakt.
Op dit moment zijn alle kappen er weer af omdat ik volgende week een hoop onderdelen verwacht.
Een gedeelte daarvan kan meteen gemonteerd worden, de rest monteer ik zodra het spuitwerk klaar is.
Helaas ontbraken (zoals zo vaak) de luchthappers op de zijkappen dus deze heb ik nieuw gekocht.
Zodra ze binnen zijn breng ik die nog even naar de spuiter en dan kan hij aan de slag.
De eerste lading nieuwe onderdelen uit Italie is ook onderweg, zelfs een monozitje in de goede kleur gevonden :)
Er zullen nog heel veel onderdelen meer volgen, zodra ik wat gemonteerd heb zal ik weer foto's plaatsen.
Hieronder een foto van hoe hij weer moet gaan worden maar dan met een monozitje en origineel (helder) kuipruitje.