Eerst weer eens wat leuke fotootjes!
Bijlage:
zandbank3.jpg [ 291.37 KiB | 13909 keer bekeken ]
Bijlage:
zandbank2.jpg [ 248.23 KiB | 13912 keer bekeken ]
Bijlage:
zandbank1.jpg [ 252.43 KiB | 13900 keer bekeken ]
Bijlage:
afsluitdijk.jpg [ 243.32 KiB | 13894 keer bekeken ]
Bijlage:
tjongervallei3.jpg [ 192.71 KiB | 13882 keer bekeken ]
Bijlage:
tjongervallei2.jpg [ 257.65 KiB | 13874 keer bekeken ]
Bijlage:
tjongervallei.jpg [ 180.1 KiB | 13864 keer bekeken ]
Bijlage:
tjonger.jpg [ 269.67 KiB | 13853 keer bekeken ]
16-04-09Tot nu toe niks vreemds meer gehad, alleen de accu moeten vervangen.
Gister mijn motorrijbewijs gehaald, dus deze brommer gaat na 2,5 jaar trouwe dienst toch binnenkort in de verkoop.
Wordt nog zwaar voor me... Want ik heb er al meer dan 22.000 km op zitten met dit beestje, totaal wel meer dan 25.000 in mijn brommertijd. Ben er dus haast aan vergroeid...
Maargoed, de 125 staat inmiddels te wachten, dus dat maakt een hoop goed!
05-11-08Bijna een jaar later maar weer eens een nieuwe update. Heb de Rs nu al meer dan 2 jaar.
Weer bij precies dezelfde kmstand de ketting en tandwielen vervangen en een keer een voortadwiel omdat het hart rond was gesleten (jaja, heel vreemd).
Verder al de nodige km's met een Sport Demon band achter.
Tien weken bijna niet gereden laatst. (Stage met goede ov verbinding) Kan ik zelf ook niet begrijpen, maarja, dat heeft de accu wat minder leuk gevonden want die startte voor het eerst leeg.
Verder echt probleemloos!
Nu dan wel hard op weg naar 20.000 fijne km's!19-11-07Het is weer even stil geweest in mijn topic.
Ondertussen zo'n 12.000km fijne kilometers achter de rug met de rs!
Vandaag dan toch weer wat van de garantie gehoord, ik heb nu een nieuwe tellerunit gekregenen een claxon, het kontje staat nog in backorder. De tank vonden ze niet onder garantie vallen.
Binnenkort maak ik wel een overzicht van de (kleine) probleempjes waarvoor ik garantieclaims heb gedaan.
30-08-07Ondertussen weer wat kilometers en slijtage verder.
Bij 9.000 km waren de ketting en tandwielen af, deze zijn vervangen, dit keer 14 voor en een Renthal ketting er op, Deze bevalt goed, veel minder spannen dan die originele Iris (om 250 km). Ook het rijden met de 14 tands bevalt goed, iets meer doortrekken maar dan loopt het ook super met de huidige aanpassingen.
Een aantal weken geleden zijn de achterremblokken ook vervangen.
Sinds vorige week bleef me ketting dus steeds ratelen, en ik was toch echt in de veronderstelling dat m'n wiel recht stond, toch meerdere keren gesteld maar het bleef zo, toen voelde ik dat mijn achterwiellagers al af waren.
In de vakantie heel weinig gereden voor mijn doen, maar toch gaat de kilometerstand weer wat omhoog. Verder deze periode eigenlijk geen problemen gehad.
Morgen gaat de brommer weg voor de nieuwe lagers en de 10.000 km beurt!
Dan moet 'ie er weer tegenaan kunnen voor het dagelijkse gebruik.
23-04-07Inmiddels de belangrijkste nieuwe onderdelen besteld om de rs weer te repareren. Daarna ga ik kijken wat ik nog overhoud van het verzekeringsgeld en mischien nieuwe kuipdelen kopen. Eerst zal ik dit een beetje bijwerken.
Ben inmiddels op 6000km en morgen gaat hij voor de 5000km beurt. (beetje vertraagd door die schade/onderdelen bestellen)
Bij deze beurt gaat ook het zijtakje van de uitlaat er af, ik ben benieuwd...
Helaas ook krassen op de kont door de schoenen van iemand die achterop zat...
Ik heb al even een prijsopvraag gedaan voor Pilot Sportys, denk dat dat er wel aan zit te komen, niet zozeer om slijtage he...
Ik denk dat de Vee Rubbers het tot de 10k ook nog wel volhouden zo.
Wat zal ik nog meer vertellen? Uh...
Ik rijd nu bijna 7 maanden op deze brommer en ik raak er echt helemaal aan gewend hoor...
15-02-07Nu weer een foto update.
Deze foto's heb ik een tijdje geleden gemaakt.
Ik wou de steeds al op deze lokatie foto's maken, en toen ik de brommer gewassen had ben ik er naar toe gereden. Onderweg dacht ik: 'Owjee, het wordt al donker!' Maar toen ik daar aan kwam kon ik door de laagstaande zon juist nog wat mooie foto's maken.
Hieronder het reslutaat...
De brommer staat hier trouwens op de zogenaamde Friese taalgrens, de rivier 'de Tjonger'. Vond ik wel grappig...
24-01-07Nu gewoon maar weer eens een post met wat nieuwe foto's.
De brommer bevalt nog steeds heel goed! Ondertussen zitten er al een paar maandjes op en heb ik nu de eerste pekel kilometers er op zitten...
Totaal ben ik al wel over de 3000 km heen.
Zoals jullie in dit topic we hebben gelezen is de powerband na het ontgrenzen nog steeds mooi breed en laag. De uitlaat geeft ook wel een lekker geluid.
(Meer info over de begrenzingen en motorgedrag staan wel in dit topic en dat van Stres Kip, dus daar kun je het nalezen...)Ondertussen heb ik wel het probleem gehad dat de lak er af bladderd boven het achterlicht.
Ook was er al een dtukje van de tank af. (Bekend probleem bij de Derbi's he?) Ik ben hier achter aan gegaan wegens garantie en als ik meer weet horen jullie het.
De banden (Vee Rubber) bevallen me niet echt goed.
Zodra het vochtig wordt voel je al dat ze grip verliezen en in de regen is het echt dramatisch... Volgens mij kan de band het water niet kwijt omdat de groeven niet naar de zijkant doorlopen, dit merk je dan ook vooral in de bochten.
Met echt warm weer heb ik nog niet gereden sinds ie ontgrensd is (en goed tandwiel heeft) maar begrensd met 20 graden gingen de bochten wel best goed.
Tot zover deze post, lees voor meer info gewoon het topic even door, Bijzonderheden zal ik in het vervolg in de eerste post vermelden.
Eerste postNou, hier komt dan dat Topicje over de nieuwe RS50. De eerste van dit forum!
Eindelijk na al die vragen toch maar even een momentje uitgekozen toen het even droog was om foto's te maken. Hij is dus wel een beetje vies maar er komen binnenkort dan wel andere.
Dit is hem dan...
Tja, het is na mijn TZR wel even heel erg wennen hoor, maar dat wennen lukt echt wel aangezien hij me goed bevalt.
Ik zal hier even wat vertellen over wat ik tot nu toe heb ervaren. (in vergelijking met de TZR)
Aan het comfort is het even wennen, hij is namelijk hard afgeveerd en het zadel is ook heel hard. Dit zorgt er wel voor dat hij super stuurt. Ook de zithouding is erg voorover, maar dat went.
De TZR was hierbij vergeleken wel heel comfortabel, maar stuurde lang zo lekker niet, en voelt wel lomp aan.
Het nieuwe Derbi blok loopt nu begrenst ook super, geeft genoeg koppel bij lage toeren om goed mee te komen met het verkeer. Hij is al iets anders afgesteld zodat ik niet meer op de choke hoef te rijden, en haalt een top van zo'n 51 km/u. Trekt ook rustig op in hogere versnellingen, en er komt een zacht rustig geluid uit de RVS seatpipe. Hij schakelt ook licht en soepel.
De remmerij is ook dik in orde, en die 300mm remschijf voor ziet er ook erg mooi uit. (Evenals achter.) Ook mooi is dan die dikke USD voorvork.
Het dashboard is een complete boordcomputer, met veel lampjes, tripmeter, laptimer, accuspanning en klokje! Ook mooi rood verlicht.
De kleur is ongelakt matzwart, met ietwat fluoriserende bestickering.
De achterverlichting en richtingaanwijzers zijn ledjes, en ook uit de koplampen komt zeer goed licht.Al met al een super brommer!