Apriliaforum.nl https://apriliaforum.nl/ |
|
Schoutenrs Aprilia RS50 MY06: VERKOCHT https://apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=13&t=8165 |
Pagina 1 van 11 |
Auteur: | Schoutenrs [ vr nov 16, 2007 11:18 pm ] |
Berichttitel: | Schoutenrs Aprilia RS50 MY06: VERKOCHT |
Hee, Ik ben Rutger uit Hoek van Holland. Ik heb dus een nieuw type Aprilia Rs en hij is nu een jaartje oud. Heb best wel wat kleine mankementen gehad maar dit is netjes door de dealer opgelost. Dit is hem, toen ik hem net kreeg UPDATE: Zo eindelijk weer een update heb me brommer nou al 10 maanden dus ik zou maar even beschrijven wat er is gedaan en gebeurd De plannen waren: - Spatbord inkorten, - Rood velgen lint halen - Prop uit uitlaat, loopt nou 65 - Als VeeRubbers versleten zijn, michelin banden. Begin er nou al mee te glijden als het nat is schiet niet op - Spatbord is nu een stuk korter, maar misschien binnekort ga ik een paar beugels maken om het kenteken mooier te bevestigen. - Rode Reflectietape zit er nu op maar ik kwam iets te kort linksachter en het laat een klein beetje los, dus ik ga binnekort een nieuw rolletje velgen lint bestellen wat ook iets dikker is maar wel reflecteert Toen was me 1e velg gedaan: - Me brommer liep eerst 65, door een dat er een prop in de orginele uitlaat zat, maar de orginele uitlaat ligt nu ernaast en word weer mooi zwart gemaakt, maar hij ziet er nog vrij goed uit( weinig roest) en de demper glimt ook nog mooi. De uitlaat is vervangen door een Giannelli Carbon die er nu naar alle tevredenheid onder zit, alleen me brommer moet nog goed worden afgesteld door een dip bij 5/6000 toeren dus ik ga het zelf nog even proberen en als het dan niet lukt wil ik hem op een testbank laten afstellen? ( als iemand een adresje weet in Zuid-Holland, omgeving Rotterdam, graag even laten weten ) Tandwiel is van 13 naar 14 gegaan. Foto van Giannelli Uitlaat toen die nieuw was: Toen die eronder zat: Wat er ook nog in het jaar is gebeurd, dit was toen ik de brommer net een maand had, is dat ik er een klein schuivertje mee heb gemaakt, ik verremde me in een bocht en ik kwam in de berm terrecht( bleef er wel op zitten omdat ik al flink was afgeremt ) maar toen ik weer de weg op wilde viel de brommer op de grond( 10 km per uur reed ik toen) en ik had hem nog vast maar ik kon het gewicht niet hebben toen die viel , resultaat op de linkerkap een flinke kras. Komende weken word de kap weer gespoten en weer netjes gemaakt De banden: Achterband was trouwens DURO en niet Veerubber en voor is nog steeds VeeRubber. Maar in deze vakantie als ik tijd heb worden er michelins pilot sport's besteld Over het algemeen heb ik niet veel last gehad van de banden, zijn geen top banden maar hier op het forum word het soms wel erg overdreven De nieuwe plannen zijn: - Nieuw, dikker velgenlint - Linkerkap laten spuiten - Banden bestellen - Brommer goed (laten) afstellen Verder heb ik ook nog een tijd terug een filmpje gemaakt en natuurlijk ook een paar nieuwe foto's On board, met giannelli: http://www.youtube.com/watch?v=qrtOEl-q-Ec Paar foto's, deze zijn pas gemaakt : Als er weer nieuwe dingen gebeuren of veranderen maak ik wel weer een update er zijn verder nog wel wat plannen maar dat komt pas op langer termijn Als je nog vragen, aanwijzingen, tips, opmerkingen hebt zijn altijd welkom |
Auteur: | Matthijn [ vr nov 16, 2007 11:19 pm ] |
Berichttitel: | |
nette brom hoor mare, wat voor problemen heb je gehad dan? |
Auteur: | Schoutenrs [ vr nov 16, 2007 11:24 pm ] |
Berichttitel: | |
Ik heb hem 2e hands gekocht bij hamaparts, en toen hep ik verschillende problemen gehad. Hij startte slecht ( nu nog steeds niet perfect, als het egt koud is geweest) en gewoon veel kleine dingetjes Remblokken zijn al vervangen, standaard was doorgezakt daarom stond die heel erg schuin( was nog van de vorige eigenaar) , viel uit bij stationair lopen en nog meer van die kleine dingetjes. Maar de dealer vervangt al die dingen met imitatie maar dat werkte gewoon kut dus nu heeft die weer orginele onderdelen erop gezet. Alles viel trouwens onder de garantie |
Auteur: | TwanMass [ za nov 17, 2007 12:13 am ] |
Berichttitel: | |
je ketting span je door je twee bouten aan allebei de zijkant los te draaien, en met je inbusboutten draaien die aan allebei de kanten achter zitte, de imbus maat is 5, en de bouten zijn 22 ik heb zelf een gpr uit 2005 dus dat is hetzelfde ast goed is maar verder vette brommer |
Auteur: | Schoutenrs [ za nov 17, 2007 12:16 am ] |
Berichttitel: | |
Hee dankjewel Ik kon het nergens eigenlijk vinden is ook niet zo heel moeilijk volgens mij, jij hebt ook dikke brommer Maar dat velgen lint bij jou ziet er dik uit Ga morgen ook ff der voor kijke, was je erlang mee bezig om het mooi te krijgen? |
Auteur: | Felix [ za nov 17, 2007 12:19 am ] |
Berichttitel: | |
Mooiuh brommert! |
Auteur: | Racekees [ za nov 17, 2007 12:20 am ] |
Berichttitel: | |
velglint plakken is niet moeilijk, vergt alleen wat concentratie en geduld! je velg ff goed ontvetten met wasbenzine of gewoon wat wasmiddel!, als het maar goed schoon en vetvrij is, ook is licht erg belangrijk, ga dus niet in een donkere ruimte te werk, dan gewoon rustig plakken en om de 10 cm ff ophouden, achteruitlopen en kijken of het goed gaat! |
Auteur: | Schoutenrs [ za nov 17, 2007 12:27 am ] |
Berichttitel: | |
Hee bedankt voor de tips en prop eruit halen? Is dat als beginner te doen of niet? Uitlaat loshalen, prop eruit, takje eraf ( lassen ofzo), tandwiel 13/14 en nog andere sproeiers? vergeet ik dan iets. Best veel werk of niet? |
Auteur: | Racekees [ za nov 17, 2007 12:29 am ] |
Berichttitel: | |
je hebt nog garantie toch? laat het dan door de dealer doen bij de eersvolgende servicebeurt, die stelt em gelijk voor je af je kan het wel zelf doen, maar ik raad je dan aan om eerst ff dit forum goed door te lezen (vooral het afstellen gedeelte) |
Auteur: | Schoutenrs [ za nov 17, 2007 12:33 am ] |
Berichttitel: | |
Ja ik heb wel garantie maar zo profesioneel vind ik ze daar niet en wat gaat dat geintje kosten? Doe het liever zelf |
Auteur: | Racekees [ za nov 17, 2007 12:38 am ] |
Berichttitel: | |
sproeiers; 10 euro (ff stuk of 5 meenemen) maat? rond de 90 a 100 mja verder niets eigenlijk. gewoon de uitlaat erafhalen, en bij de flens (waar je uitlaat de cilinder in gaat) daar zie je de prop vanzelf zitten, zal met 1 of 2 lasjes vastzitten,, die ff losslijpen met dremeltje en dan eruittrekken met een tang.. dat takje gaat iets anders. die slijp je er gewoon af en las je het gaatje dicht (kijk wel uit, lasapparaat moet op lage spanning!!) |
Auteur: | BuxirS [ za nov 17, 2007 7:17 pm ] |
Berichttitel: | |
Mooie brommer hoor, owjah doorgazakte standaard komt mij ook bekend voor, ik heb ook nog een van de eersten. Suc6 ermee en hou um overeind he! |
Auteur: | Schoutenrs [ za nov 17, 2007 7:20 pm ] |
Berichttitel: | |
haahha bedankt Maar ik heb er nu al een flinke kras links voor op zitten Daarom zou ik ook graag michelin's willen want die Veerubbers is helemaal nix vooral als het regent. Hoe gaat eigenlijk het starten bij jou? Gaat die altijd in 1 keer aan met electrische start of moet je ook choken? |
Auteur: | BuxirS [ za nov 17, 2007 7:23 pm ] |
Berichttitel: | |
Met dit weer wel choken ja, en dan redelijk snel choke er af anders slaat ie vet. |
Auteur: | Schoutenrs [ za nov 17, 2007 7:25 pm ] |
Berichttitel: | |
okw bedankt, ik gebruik nu ook choke erbij. Maar als die heel koud is toen het stormde en regende en buiten stond, moest ik hem aanlopen Heb je dat wellis of hoef je hem nooit aan te lopen? |
Pagina 1 van 11 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |