Aprilia RS50 NM '00 (Melandri)
Hierbij zal ik mijn beestje maar eens posten
Setup:
Cilinder: Top Performances 80cc Roze Top
(poorten Gepolijst uitlaat poort aangepast)
Uitlaat: Yasuni HMR/2
Carb.: Dellorto 17,5mm
Membraam: Std. Met Carbon Kleppen.
Krukas: Doppler Race Volle Wangen
Lagers: C3
Sproeiert: 92
Snelheid: 120km/h (teller)
Vertanding: 12/47
Levensverhaaltje:
Voor dat ik al 16 was, had ik hem al binnen, De melandri.
Heb er toen wat kleine dingetjes aan gedaan zoals demper polijsten enzo.
Toen we een keer gingen rijden(nog altijd zonder certi) was ik op een maatje geklapt, resultaat: kromme cockpitbeugel, stuk kap weg en de mooie hap in m'n topkuip. Na een tijd had ik die weer laten repareren voor een zacht prijsje. Toen gebeurde het minder leuke: je heb wellis van die mongolen langs de weg die je roepen, ik kijk om en op precies hetzelfde moment moet er voor mij iemand een noodstop maken voor diegene dáárvoor. Had hem graag willen ontwijken, maar dat lukte helaas niet
heb mezelf toen onderuit geremt met als gevolg: koplamp zat tegen mn kroonplaat,cockpitframe in 2en geklapt, schuifschade links, kuipruit kadoek, schakelpedaal afgebroken enz. enz.
Was er echt heel lang ziek van, toen maar een "oude nieuwe" kappenset van melandri gekocht, zat alleen wat schuifschade op van die gozer. Die erop geplant samen met een nieuwe cockpitframe,schakelpedaal,koplamp,cockpit zelf. Rijd nu weer gewoon als nieuw, alleen de kuip zit echter alsnog een beetje scheef(dit doordat ik een 2ehands cockpitframe heb gebruikt, niet al te slim dus.
Planning:
-RS125 / 250 Koplamp