Apriliaforum.nl https://apriliaforum.nl/ |
|
Mblovers RS50 2002 en TZR 2005 https://apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=13&t=6183 |
Pagina 1 van 2 |
Auteur: | mblover [ ma apr 16, 2007 12:50 pm ] |
Berichttitel: | Mblovers RS50 2002 en TZR 2005 |
Nja ik zal ook maar ff verhaaltje vertellen. Ik heb eigenlijk nooit wat met brommers gehad. Toen ik 15 was had een klasgenoot van me een mb die ik wel geil vond. De zomervakantie voor ik 16 werd (4 maanden ervoor) dus maar een mb opgehaald met mams (wijsgemaakt dat het net boven amsterdam was, maar had beter kunnen zeggen dat t net onder den helder was maar goed). Ding was uiterlijk gaar, maar technisch leek hij goed, maarja ik was een noob. Ding uit elkaar gehaald, en toen maar aan zitten kloten. Later mt onderdelen bijgehaald nog, half mt en half mb opgebouwd, toen 2 dagen oid met me mt gereden en jawel, vastkaaier. Vervolgens een imi cilinder erop, maar dat liep ook niet echt geweldig. En ik bleef maar aan het kloten ermee, en ik was het zat. Toen alsnog op me pa's aanbod in kunnen gaan en na een proefrit een tzr gekocht bij de dealer met ca 1100km op de teller. Achteraf heb ik er spijt van dat ik geen nieuwe heb laten bestellen en dat ik toen geen rs geprobeert heb maar oke. hiermee een tijdje std ontgrenst rondgereden, alleen eerste prop eruit, dat liep 80 ofzo, maar trok voor geen meter. Toen maar een 70cc airsall gekocht en een hmr2, en dat erop laten zetten bij de eerste servicebeurt (kreeg ik gratis), dat liep ondanks de kleine carb toch nog best hard. Ook nog een keer mee op de rollerbank gestaan, 2kw alsof het niks was, in de 3e versnelling. Nouja, toen een hele lichte warmloper gehad in het begin van de zomervakantie (voor ik 17 werd), en toen maar een zwarte top erop geschopt samen met een 22mm dell en een twin air. Ook nog ff mee rond gereden tot ik m'n aprilia kocht, en toen heb ik de tzr maar weer standaard, deels begrenst gemaakt om ermee de stad in te gaan enzo zonder de hele tijd over de schouder te kijken en bij elke witte auto met striping en feestverlichting 7 kleuren te schijten. Ik wilde al een tijdje een aprilia rs hebben. Op een gegeven moment zag ik een leuke rs op marktplaats staan die door een autospuiter gespoten was. Alleen de koppelingsplaten waren niet goed zei de verkoper. Dit keer bij de Belgische grens, kort bij antwerpen. Nouja, mams weer overgehaald en erheen gereden om die rs op te halen. Daar even proefritje gemaakt, koppelingsplaten vielen erg mee, alleen afstelling was niet echt geweldig. Toen ding maar ingeladen en ermee naar huis toe. Thuis meteen kappen eraf gehaald en spullen voor de koppeling bestelt. Vervolgens koppelingsdeksel los, kom je een bijna nieuw uitziende metrakit koppeling tegen. Nouja, toch mijn eigen nieuwe koppeling er maar ingebouwd. Voor de airsall die ooit warmgelopen was maar een nieuwe zuiger gehaald, en de cilinder een beetje getuned (wat gelukt is imo). Airsall erop met 22mm dell, twin air, en hmr2 en afgestelt. Nu ziet ie er zo uit: |
Auteur: | DennisRS [ ma apr 16, 2007 9:27 pm ] |
Berichttitel: | |
Leuke rs! Maar moet zeggen dat je tzr er ook goed uitzag! |
Auteur: | G-Force [ ma apr 16, 2007 11:09 pm ] |
Berichttitel: | |
Zeker geile RS |
Auteur: | StReS KiP [ di apr 17, 2007 9:32 am ] |
Berichttitel: | |
Leuke setup voor je RS, ga je denk je nog verder met opvoeren? Je TZR ziet er ook wel stoer uit |
Auteur: | mblover [ di apr 17, 2007 10:02 am ] |
Berichttitel: | |
StReS KiP schreef: Leuke setup voor je RS, ga je denk je nog verder met opvoeren? Je TZR ziet er ook wel stoer uit wil misschien nog een andere cilinder die slijtvaster is. Veel harder hoeft t niet te lopen voor mij. mhr ofzo is misschien wel wat. |
Auteur: | StReS KiP [ di apr 17, 2007 12:09 pm ] |
Berichttitel: | |
heb nog mhr50team ligge, nieuw. alleen stationair gedraait |
Auteur: | mblover [ di apr 17, 2007 2:11 pm ] |
Berichttitel: | |
Nee geen 50, 50cc is kut ik wil mhr80 en dan de gewone. |
Auteur: | mblover [ ma apr 23, 2007 1:56 pm ] |
Berichttitel: | |
Ik heb een 80cc polini opgehaald. Deze komt samen met de hmr2 en de 22 dell op een brommer, en de andere brommer ga ik standaard verkopen. Ik zit alleen met het dilemma welke brommer ik zal verkopen. Argumenten om de tzr te houden en de rs weg te doen: - tzr heeft veel minder gelopen - ik vind een tzr heel ietsje mooier als een rs - op een tzr zit je comfortabeler, en kan je langer achter elkaar rijden zonder last te krijgen - tzr heeft een emotionele waarde - frame en nog wat kleine meuk word vers gepoedercoat als ik hem houd. Argumenten om de rs te houden en de tzr te verkopen: - Rs is weereens wat anders - Rs sleutelt ietsje fijner - De kappen van de rs zijn van hogere kwaliteit als van de tzr - Met de rs kan je lekker bochtjes pakken, en rijd sportiever, maar je krijgt wel last als je lang zit. - Hij voelt niet aan als een lomp slagschip, en de tzr wel - Bij rs kan ik zo met een 80 polini gaan rijden, bij tzr moet ik eerst een andere krukas inbouwen. Me ouders vinden dat ik de tzr moet houden. Ik neig zelf ook naar de tzr, aangezien ik toeren belangrijker vind als iets harder door de bocht kunnen, en de tzr lekkerder zit, en ik het zitten langer vol kan houden. |
Auteur: | BuxirS [ ma apr 23, 2007 2:04 pm ] |
Berichttitel: | |
Ik wist het ook niet meer toen ik me tzr had weggedaan... Miste het comfort enzo wel erg... Nu met de RS weet ik al niet beter meer, en vind ik het sturen alleen maar leuker geworden. Ik vindt het een groter plezier om rs te rijden... Ik maak ook redelijk wat kilometers hoor, en toer ook met dit weer haast elk weekend, maargoed het blijft een persoonlijke keuze natuurlijk! |
Auteur: | *Thomas* [ ma apr 23, 2007 2:10 pm ] |
Berichttitel: | |
de rs heeft meer overgenomen van de lichte 125cc racers dan de tzr ik zou voor de rs gaan, vind de kwaliteit van de hele brommer gewoon beter en als het omwille van het aantal kms is, dan wissel je gewoon de 2 blokjes |
Auteur: | petertzr [ ma apr 23, 2007 2:16 pm ] |
Berichttitel: | |
Regel een krukas en kom met je blok nog n x hierheen . Je rs is overgespoten en tzr is nog originele kleuren, minder kilometers zoals je zegt en bochten nemen met een tzr kan ook best . Blokjes wisselen zoals thomas kan wel, moet je enkel ontsteking ff over zetten. |
Auteur: | BuxirS [ ma apr 23, 2007 2:29 pm ] |
Berichttitel: | |
En de Tzr vang je denk ik het meeste voor, dus als je die verkoopt hou je nog wel wat over misschien... Zoals ze voor mij al zeiden, blokjes wisselen en kies de brommer met de beste kwaliteit, dan heb je er het langst plezier aan toch? |
Auteur: | DennisRS [ ma apr 23, 2007 2:54 pm ] |
Berichttitel: | |
Ik zou ook je tzr houden! Mooi ding is dat! |
Auteur: | mblover [ di apr 24, 2007 9:35 am ] |
Berichttitel: | |
BuxirS schreef: En de Tzr vang je denk ik het meeste voor, dus als je die verkoopt hou je nog wel wat over misschien... Zoals ze voor mij al zeiden, blokjes wisselen en kies de brommer met de beste kwaliteit, dan heb je er het langst plezier aan toch? het frame van de tzr gaat morgen gepoedercoat worden. Verder is het verschil in kwaliteit zeker wel aanwezig maar in mijn ogen niet doorslaggevend. Ik heb beslist dat de appie weer weg gaat, omdat de tzr toch comfortabeler zit. |
Auteur: | roel88 [ di apr 24, 2007 12:06 pm ] |
Berichttitel: | |
Wat is dit vooor forum zeg. APRILIA BOVEN ALLES!!!!! |
Pagina 1 van 2 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |