Apriliaforum.nl https://apriliaforum.nl/ |
|
Red rose ombouwen naar 4 takt https://apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=13&t=5376 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | frank_l [ wo jan 17, 2007 2:34 pm ] |
Berichttitel: | Red rose ombouwen naar 4 takt |
hallo.. ik ga binnenkort mijn aprilia red rose ombouwen met een 4 takt blok. ik heb er op het moment een am3 blokje onder liggen.. heb je tips over het 4 takt blok opbouwen reageer dan even hieronder. |
Auteur: | DennisRS [ wo jan 17, 2007 2:45 pm ] |
Berichttitel: | |
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... ssic+4takt Niet echt tips.. wel een filmpje, is een classic.. |
Auteur: | mister D. [ wo jan 17, 2007 3:50 pm ] |
Berichttitel: | |
goed idee ik heb het ook gedaan met mijn tuareg (ook rv motorblok ori) nu hier zijn wat tips: voor het je eigen makelijker te maken neem je best een CB motorblok (bij een dax of ss ,cd , singa blok zit te cilinder horizontaal en bij een aprilia is daar niet genoeg plaats tussen) als je een CB blok neemt dan kan je de onderste/achterste ophanging al gebruiken (alleen de bussen afslijpen) door dit te doen zit je blok al op zijn plaats (goede plaats van tandwiel) de andere ophangingen slijp ik af tot op het kader en maak ik met L-ijzers ( ijzeren plaat met een hoek van 90° overal te verkrijgen) nieuwe ophangingen om die op maat te slijpen moet je je motorblok onder ge goede hoek zetten doormiddel van spietjes ( dunne houten plankjes) dan neem je zo een spietje en slijp ze tot de goede vorm zodat het goed aansluit me het kader en het motorblok dan teken je deze over op je L-ijzers en slijp ze in de goede vorm dan boor je de gaten in de nu nog losse ophangingen en zet ze op de juiste plaats span ze vast met bout en moer en las ze dan vast op je kader ( let op er mag niets brandbaar op je brommer zijn ) let ook op da je je blok er nog uit krijgt. als je motoblok vast zit kan je je uitlaat maken hiervoor is het makkelijkst als je delen van andere uitlaten hebt dus een stuk da past op je cilinderkop en een goede bocht en een demper dan is het gewoon maar te slijpen en lassen (let op de uitlaat moet minstens 20 cm zijn anders verbrandt je je uitlaatklep) veel sucses stel gerust maar vragen aan me hier is mijn tuareg 4-stroke project http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?t=3350 |
Auteur: | theo_tamada [ wo jan 17, 2007 5:41 pm ] |
Berichttitel: | |
mm, wrom zegt iedereen dat er een blok onder zn brommer ligt,, is tog supper onhandig,:P maare k zo een cd50 blok gebruiken,, is mooi man,, suc6 |
Auteur: | [YRT] [ vr jan 19, 2007 3:47 am ] |
Berichttitel: | |
persoonlijk een 93cc blok pakken.... loop niet hard wel giganties lekker koppel ! 50cc 4t is helaas niet vooruit te branden |
Auteur: | ClassicPielk [ wo jan 24, 2007 9:40 am ] |
Berichttitel: | |
50cc viertakt wil best, kijk naar Sampers project, dat ding liep ook gewoon lekker! Natuurlijk loop je er geen 120 mee, maar een 60/65 moet te doen zijn. Bovendien rij je geen Classic om rond te blazen als een malloot, een Classic rij je voor relaxed cruisen Dat filmpje is volledig fake, dat was McDronkz die een Harley-sound in een filmpje van hem geplakt heeft. in Belgie heeft al eens iemand een 4t blok onder de Classic gegooid. Rumours want dat het best goed liep, maar ik heb de eigenaar van deze brommer nooit gesproken. Het ziet er wel gaaf uit, als je dit helemaal afmaakt heb je echt een dikke brommer! good luck and keep us posted! |
Auteur: | theo_tamada [ wo jan 24, 2007 6:16 pm ] |
Berichttitel: | |
je moet een cross blok vinden, dat zijn blokies uit de ouwe tyd, cb blokken,, met 75 of 80cc cilinders, daar zit wel pit in |
Auteur: | ClassicPielk [ wo jan 24, 2007 9:31 pm ] |
Berichttitel: | |
ja, maar als je daarmee wordt gepakt ben je goed zuur, met een std. 50cc 4t is die kans veel kleiner |
Auteur: | theo_tamada [ wo jan 24, 2007 9:33 pm ] |
Berichttitel: | |
valt meej die lopen ook niet zo hard,, trekt alleen beter |
Auteur: | Sampers [ wo jan 24, 2007 10:52 pm ] |
Berichttitel: | |
Idd, viertaktblokken zijn veel leuker, toch zeker op zo'n chopper. Ik rijd nu ook wel met een RS met Am6blok als dagelijks vervoer, maar mijn viertakt gaat nooit weg. Een goed Honda viertakt blok is geld waard, op zo'n rechtstaande cilinder blokken (verticaal dus) zit een 6Volt contactpunten ontsteking, maar mss valt daar wel wat op te vinden. Ik ben niet zo thuis in die blokken. Ik weet dat voor de horizontale blokken (SSblokken) een imitatie 12Volt CDI ontsteking te vinden is. mijn broer Mister D. heeft een CB blok op zijn tuareg, en dat is ook heel erg net! en net zoals op een tuareg zie je het blok op een classic ook, en dat staat wel, zeker als het dan wat gepolijst is als op de foto van deze classic. en wat iedereen altijd zegt over dat ze trager gaan (het is gewoon minder snel, niet traag ) daar moet je niets van aantrekken hoor. daarvoor heb je geen project (tenzij een sprinter oid). Het leuke aan een Viertaktblok is, dat een uitlaat (niks of heel erg) weinig uitmaakt, je moet natuurlijk geen gekke dingen doen, maar je speelt vooral met het geluid en niet met vermogen. en vermogen heb je ook. en een luchtgekoeld blok is dan weer leuk. Het is gemakkelijker, maar het oliepomp-gedeelte aan een viertakt maakt dat dan weer gelijk. Je moet het afwegen. Je kan een viertakt blok ook gaan opvoeren, bestaan tot 120+cc cilinders dacht ik voor de cb blokken. maarja, ben je volledig illegaal bezig. en, een viertaktblok, onbegrenst rijd nog sneller als een begrensde aprilia en zo rijden er ook genoeg rond. als je zo'n classic ziet, met vette sound, en met een kenteken en alles op en eraan, wie denkt dan nog dat het een brommer is? lijkt sprekend op een motor. en das toch stoer :d net wat je volgens mij probeert te bereiken met een chopper? een viertaktblok verbruikt ook minder. het is ook leuk rijden. normaal gezien verslijt je blok ook minder. een goed, 100% in orde honda blok kan zonder enige problemen duizenden kilometers afleggen, het is ook super, om op je motor af te remmen, leuk gevoel, en klinkt super! een kickstart op een blok is ook leuk, ik heb het nu op mijn RS met am6 zelf ook, en een kickstarter staat helemaal niet mis op een chopper. om het passend te maken, moet je zoals mijn broer al eerder zei in dit topic zien dat je ketting overeenkomt. en je hoeft niet eens te sukkelen met radiator, oid. een uitlaat zal je mss ook moeten passend maken. maar er bestaan al ontelbaar veel uitlaten voor viertaktblokken. mss dat je er een kan verbouwen ipv helemaal zelf te beginnen. je moet maar eens zoeken op veschillende modellen. Honda heeft ook een chopper model gehad. een magna 50. wel met een horizontaal blok, maar opzich ook wel leuk. wat werner zegt is een raare maat. als je dan al 'big bore cilinders' vind, dan zijn ze meestal 65, 70, 81,85, 110,125 cc, ... het leuke is dat je ook veel meer krukassen vind (ten opzichte van am blokken) met langere slag, wat dan weer een heel ander effect heeft, EDIT: ik zie nu pas, je hebt het over een redrose, ik ben zo niet bezig met choppermodellen, maar nu ik eraan denk, die zijn standaard toch met een RV4 blok oid? en er zit nu al een AM3blok op? een AMblok is in mijn oogpunt iets degelijker dan een RVblok, al durft een AMblok bij mij ook wel te falen maar, als je zou twijfelen om het te doen, tja, je brommer is normaal gezien nu ook al niet "conform" dan kan je er net zo goed een unieker, en volgens mij leuker blok op plaatsen als je meer informatie wil, over hondablokken, kan je al eens verder zoeken op volgende sites: http://viertakt.messageboard.nl/forum3/ http://www.daxboard.be/ http://www.hondaheaven.org/ http://www.4-strokebikecentre.com/index2.htm http://www.dax.be/ http://www.leertouwer.com/ |
Auteur: | Sees RS50 [ wo jan 24, 2007 11:29 pm ] |
Berichttitel: | |
Ik kan me geeneens aanmelden op dat viertakt forum. Klik ik op registreer, dan op Ik stem toe met de voorwaarden en ben ouder dan 13 jaar. En dan zegt die, je gebruikersnaam is al in gebruik, terwijl ik nog niks heb ingetypt. |
Auteur: | frank_l [ vr jan 26, 2007 2:31 pm ] |
Berichttitel: | |
Oke jongens bedankt voor de tips nu nog een honda cb50 blokje... heeft iemand er eentje in de aanbieding?? |
Auteur: | ClassicPielk [ vr jan 26, 2007 6:32 pm ] |
Berichttitel: | |
er stond er laatst eentje aangeboden op brommerforum. Zoeken op marktplaats helpt ook. Ik heb wel een 125cc blokje uit een Honda Rebel te koop, maar dat is alweer te zwaar je kunt sowieso Pistonpen Paultje van brommerforum aanschrijven, die zit nogal in dat wereldje |
Auteur: | frank_l [ do feb 01, 2007 2:29 pm ] |
Berichttitel: | |
oke dat zal ik doen bedankt voor alle tips. |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |