Idd, viertaktblokken zijn veel leuker, toch zeker op zo'n chopper.
Ik rijd nu ook wel met een RS met Am6blok als dagelijks vervoer, maar mijn viertakt gaat nooit weg.
Een goed Honda viertakt blok is geld waard, op zo'n rechtstaande cilinder blokken (verticaal dus) zit een 6Volt contactpunten ontsteking, maar mss valt daar wel wat op te vinden. Ik ben niet zo thuis in die blokken. Ik weet dat voor de horizontale blokken (SSblokken) een imitatie 12Volt CDI ontsteking te vinden is.
mijn broer Mister D. heeft een CB blok op zijn tuareg, en dat is ook heel erg net! en net zoals op een tuareg zie je het blok op een classic ook, en dat staat wel, zeker als het dan wat gepolijst is als op de foto van deze classic.
en wat iedereen altijd zegt over dat ze trager gaan (het is gewoon minder snel, niet traag ) daar moet je niets van aantrekken hoor. daarvoor heb je geen project (tenzij een sprinter oid). Het leuke aan een Viertaktblok is, dat een uitlaat (niks of heel erg) weinig uitmaakt, je moet natuurlijk geen gekke dingen doen, maar je speelt vooral met het geluid en niet met vermogen. en vermogen heb je ook. en een luchtgekoeld blok is dan weer leuk. Het is gemakkelijker, maar het oliepomp-gedeelte aan een viertakt maakt dat dan weer gelijk.
Je moet het afwegen. Je kan een viertakt blok ook gaan opvoeren, bestaan tot 120+cc cilinders dacht ik voor de cb blokken. maarja, ben je volledig illegaal bezig.
en, een viertaktblok, onbegrenst rijd nog sneller als een begrensde aprilia
en zo rijden er ook genoeg rond. als je zo'n classic ziet, met vette sound, en met een kenteken en alles op en eraan, wie denkt dan nog dat het een brommer is? lijkt sprekend op een motor. en das toch stoer :d net wat je volgens mij probeert te bereiken met een chopper?
een viertaktblok verbruikt ook minder. het is ook leuk rijden.
normaal gezien verslijt je blok ook minder. een goed, 100% in orde honda blok kan zonder enige problemen duizenden kilometers afleggen,
het is ook super, om op je motor af te remmen, leuk gevoel, en klinkt super!
een kickstart op een blok is ook leuk, ik heb het nu op mijn RS met am6 zelf ook, en een kickstarter staat helemaal niet mis op een chopper.
om het passend te maken, moet je zoals mijn broer al eerder zei in dit topic zien dat je ketting overeenkomt. en je hoeft niet eens te sukkelen met radiator, oid. een uitlaat zal je mss ook moeten passend maken. maar er bestaan al ontelbaar veel uitlaten voor viertaktblokken. mss dat je er een kan verbouwen ipv helemaal zelf te beginnen. je moet maar eens zoeken op veschillende modellen.
Honda heeft ook een chopper model gehad. een magna 50. wel met een horizontaal blok, maar opzich ook wel leuk.
wat werner zegt is een raare maat. als je dan al 'big bore cilinders' vind, dan zijn ze meestal 65, 70, 81,85, 110,125 cc, ... het leuke is dat je ook veel meer krukassen vind (ten opzichte van am blokken) met langere slag, wat dan weer een heel ander effect heeft,
EDIT: ik zie nu pas, je hebt het over een redrose, ik ben zo niet bezig met choppermodellen, maar nu ik eraan denk, die zijn standaard toch met een RV4 blok oid? en er zit nu al een AM3blok op? een AMblok is in mijn oogpunt iets degelijker dan een RVblok, al durft een AMblok bij mij ook wel te falen
maar, als je zou twijfelen om het te doen, tja, je brommer is normaal gezien nu ook al niet "conform" dan kan je er net zo goed een unieker, en volgens mij leuker blok op plaatsen
als je meer informatie wil, over hondablokken,
kan je al eens verder zoeken op volgende sites:
http://viertakt.messageboard.nl/forum3/
http://www.daxboard.be/
http://www.hondaheaven.org/
http://www.4-strokebikecentre.com/index2.htm
http://www.dax.be/
http://www.leertouwer.com/