Mijn SBK RS50! » StReS KiP
Omdat het vorige topic niet zo goed ging, even een nieuwe aangemaakt. Een frisse start
Ik wilde altijd al een scooter.. Dat zou dus een Speedfight2 of Aerox worden.. Maar toen begon mijn vader dat scooters voor meide zijn enz. Begon over schakelbrommers en dat dat veel stoerder was.. En na wat gezocht te hebben had ik wat mooie modellen gevonden van schakelbrommers van nu en was daar helemaal weg van, en zou en moest van mij worden.
Ik heb hem gekocht op 1mei 2006. Zo ging hij erin:
En daar staatie in dan, thuis
Maar zoals je al ziet, dat past niet echt.. Dus moest het maar zo:
Die avond ging ik in de straat even rijden, en het begon te regenen.. En precies toen moest ik hard remmen en remde te hard met me voorrem en ging ik onderuit.. Ik reed toen precies over zo'n gladde riooldeksel waarmee ik met me fiets ook al paar keer onderuit ben gegaan
Foto's van de schade:
Oke, niet zo leuk dus.. Toen kwamen mijn ouders met het idee om nieuwe kappen te kopen. Dus ik is wezen zoeken, maar die waren al gouw dikke 600euro.. Nja, laatmaar, ik besticker de zijkant wel opnieuw enz.
Ik had toen een Yasuni HMR/2 Oud model erop zitten. Dat liep wel lekker en powerband begon rond de 7000/7500RPM.
Ook had de vorige eigenaar een Lexus achterlicht van een Speedfight2 eronder gebouwd.
Ook de voorlamp moest eraan geloven..
Ik vind het er wel leuk uitzien. Na een week of 3 ging ik is rijden in de polder, ik reed ongeveer al een heel stuk 50/60km/h toen de uitlaat ineens een gruwelijk herrie begon te maken.. Dus ik naar huis gereden, bleek dat de lasnaad helemaal gescheurd was. Dus na wat twijfelen toch maar weer een HMR/2 besteld want dat reed wel erg fijn.. Eenmaal thuisbezorgt, de uitlaat er gelijk ondergezet. (Was binnen 2 dagen al bezorgt!! Thnx Opvoeren.NL). Great, geluid was kl*te, en reed vreselijk sloom.. Met begrenzer kwam ik niet eens boven de 30 terwijl ik normaal de 55 kon halen.. Dus uitlaat eraf, prop eruit gesloopt.. Ja echt gesloopt, dat buisje zat er echt diep in en was echt lang!! Eerst met een hamer en bijtel eruit geprobeerd te tikken, maar dat ging niet. Toen de boor maar gepakt en na heel wat boren eindelijk dat ding eruit gekregen.. Eerst maar is rustig gereden.. Toen op een lang stukje is proberen lekker op te trekken, waarvan ik schrok want bij 7,000RPM kwam ik nog steeds niet echt vooruit.. Maar bij 8,000RPM kwam de powerband eindelijk en trok die heerlijk op
En hier nog wat gewone fotootjes, wel met oude uitlaat..
Erwin en ik in de polder..
En er STOND een Wuppie op me monoseat, maar die is gestolen
En hier een foto toen we de RS'sjes geparkeerd hadden bij de brommerboer toen we zagen dat er rollerbank stond..
Van links naar rechts:
RS50 GreyDust van Leroy (werkt bij die brommerwinkel)
RS50 SBK van mij
RS50 GreyDust van Michael (zijn schakelpook was toen kapot gegaan, dus gelijk gemaakt)
RS50 GP1 van Erwin (die eerst een Zip had, maar toen ik mijn RS liet zien ook 1tje wilde
)
En dat is het wel.. Geen gepraat over mijn leeftijd enz. Posts worden gelijk gedelete door de moderator, ongeacht wat er verder in stond.