Hey !
ik zal me even voorstellen ik ben Robin , 16 jaar oud en kom uit culemborg,
Ik hoorde op het puchforum veel over dit forum dus ik denk ik post mijn rs ook maareens,
ik heb altijd veel puchjes gehad en toen mijn certificaat maar eens gehaald en daarna heb ik een hele tijd op een honda mb rondgereden,
Ik heb nu ondertussen ook een RS gekocht de mb heb ik dus nog steeds en daar twijfel ik nog over wat ik ermee doe want daar heb ik zoveel werk in gestoken dat ik hem eigenlijk niet kwijt wil,
Zo zag de RS eruit vlak nadat ik hem gekocht had met wat nodige aanpassen want er waren wat dingen die ontbraken ( bijv: handvaten, knipperlichtjes ) ,
en nou ben ik afgelopen woensdag flink op mijn smoel gegaan, , ketting brak af in de bocht en die sloeg vast om het achterwiel waardoor er geen houden meer aan was.
schade valt mee alleen nu heb ik een nieuw : voortandwiel, achtertandwiel , ketting moeten komen waarvan het achtertandwiel vandaag binnkomt op zijn vroegst, en toen ik in de brommerzaak was zag ik een mooi dubbel uitlaatsysteempje liggen dus die maar gekocht en ziet er behoorlijk goed uit :V
zo staat ie er nu bij,
ps verder opgevoerd word de rs waarschijnlijk niet want ik heb met mijn mb lang zat over de 100 gereden en de nodige crashes meegemaakt en mijn beste maat is afgelopen week met zijn gpr met 130 km/h frontaal op een auto gepklapt en met hem gaat het weer goed maar ik ben effe genezen van al dat hard rijden,
update 3 - oktober - 2008
Ik vreesde dat mijn uitlaat ging scheuren want de dempers hoorde oorspronkelijk vast te zitten aan de voetsteunen maar dat vond ik geen mooie combinatie dus dan maar zelf een ophanging maken,
aangekomen bij de gamma hem maar naast zijn grote broer gezet haha,
Mooi stukkie alluminium gekocht,
effe kijken hoe het moet worden,
dan effe zagen en boren,
en dan heb je 2 mooi beugels,
ziet er goed uit toch,
en zo staat ze er nu bij,
nu alleen nog kijken waar ik een monoseat vandaan kan toveren of er zelf 1 maken als iemand er iets meer vanaf weet zou ik het graag horen,
Nog even gauw 2 mooie details op mijn rs,
en dit is trouwens mijn kleine beunhokje,
zo staat de mb er trouwens bij, die gaat vandaag voor een groot geldeelte weer helemaal in elkaar maar
eerst een nieuw zuigertje regelen, is wel zo netjes voor degene die hem koopt,
Update 7 - oktober - 2007
ik zou toch bijna de agent die mij een gevaar op weg noemde nog echt gaan geloven,
zaterdagochtend op weg naar doorn vanuit culemborg en vlak voor wijk bij duurstede duik ik een flauw bochtje in met +- 80 km/h maar er moest natuurlijk weer grind op weg liggen dat ik uiteraard veels te laat zag, brommer begon te glijden terwijl ik behoorlijk plat door de bocht ging dus er was geen houden meer aan.
Ik ben samen met de rs een keer over het asfalt gestuitert en toen tussen een betonnen paaltje en een heg door en daarna hebben we alle 2 nog genoeg koprollen gedaan maar ik kon nog net zien hoe ze voor de laatste keer op de neus terecht kwam.... en das geen leuk gezicht haha,
Ik heb gelijk fotos genomen dat maakt het wat duidelijker,
de bocht,
De brommer had ik alleen overeind gezet op de plek waar ze terecht kwam, hier zie je die paaltjes en het lijkt maar een klein stukje hé
nou wel iets meer dan dat haha....
en minstens 3 wagens hebben het zien gebeuren maar denk je dat er ook maar iemand vraagt of ik hulp nodig heb, vind ik echt heel waardeloos maarja,
de brommer van het gras af,
en het is toch hard gegaan moet je het stuur zien.... de koppelingshevel vond ik 10 min daarna meer dan 30 meter verderop (bl)
en het allerergste.... nouja
eenmaal thuis kon ik zien hoe krom die echt was,
de rest,
en na een klein uurtje knutselen zag het stuur er weer netjes uit ( en recht ! )
en nu ga ik het groots aanpakken ook, ik ben altijd al gek geweest van streetfighters dus ga ik mijn rs die stijl ook maar eens meegeven, en met al die krassen kan ik hem net zo goed een ander kleurtje geven, wit uiteraard maar deze keer metallic.... en zo heb ik nog wat plannetjes maar die hou ik nog even voor mijn eigen,
zo staat ze er nu bij,
ik ga nu ook weer verder aan mijn brommert dus bij deze tot de volgende keer,
update 16 - 10 -07
de laatste tijd heb ik het nogal druk maar ik heb al een hoop aan mijn rs kunnen doen, hier even gauw wat fotos van hoe ze er nou bijstaat en binnekort post ik er wat meer
update 8 nov 2007
de MB is verkocht aan iemand hier van het forum dus ik heb weer flink tijd gehad om aan de rs te werken,
als eerst heb ik er wat neon eronder gegooid dat nog bij een maat van lag, de mensen kijken wel altijd mooi op haha,
zo zat het er eerst onder,
maar ivm de kuip kon het zo niet blijven zitten dus dan maar op een ander manier,
en zo zit het onder mijn zitje... lang leve het lijmpistool haha,
dit is trouwens ook wel leuk, ik heb zelf een beugel gemaakt voor mijn kenteken plaat want orgineel
zit er zo'n groot plastic spatbord op maar dat is niet echt mijn smaak, maar nu kun je de plaat niet meer
lezen door alle opgespatte modder maarja ik zit er niet mee haha
ondertussen heb ik al weer wat kappen gespoten,
`
en ik heb al wat snelle spulletjes binnen maar ik moet nog een paar dingen hebben dan kan
ik eens beginnen om die rs iets harder te laten lopen,
en zo zag trouwens de gpr van mijn beste maat eruit,
Update 22 nov 2007
ik had weer wat tijd over dus ben ik maar gauw wat aan de rs gaan beunen haha, ik heb er een heuse " politie " sirene op gezet wat stiekem toch wel wat erg leuk is en met de standaard verlichting zie ik snachts veels te weinig als ik over de dijk naar huis knal dus heb ik zelf maar wat gefixt,
ik heb trouwens ook een 125cc mt van een maat van mij overgenomen en daar ga ik mooi de overgebleven mt / mb zooi ( 28mm carb - mallossi 6klepper - en nog meer... ) op bouwen dus de rs word niet meer opgevoerd, dan kan ik mooi met een gangetje van 90 naar mijn werk en terug en als ik hard wil gaan pak ik de mt maar daar open ik binnekort wel een topic over
de pics,
De sirene mooi verstopt in mijn voorkap,
het "kastje"
De lamp die ik nog had liggen,
lamp + koplamp,
en zo staat ze er nu bij,
Op mijn werk,
Het enigste wat nu nog moet gebeuren is het kontje af maken maar ik zal vast nog wel 1 of ander idee krijgen waarmee ik mijn rs skonner kan maken
Update 29 nov 2007
Ik ben al weer een stukkie verder met mijn rs-je,
gister ben ik naar de lokale bromboer gegaan voor een spruitstukje en choke kabel maar die had ie alle 2 niet
liggen dus dat was mooi balen, dacht ik...... er lag een mooie 19mm dellorto met choke en spruitstuk ( die van dezelfde rs afkomt als waar mijn uitlaat vanaf komt ) dus die maar gekocht zie hier de fotos,
de 21 en 19mm,
Mijn choke,
Hier een filmpje van de rs met 12-47 als tandwiel verhouding,
http://www.youtube.com/watch?v=wdvpcsK2rBw
en hier de rs met 13-47 als tandwielverhouding, rijdt een stuk beter hij maakt veel meer snelheid (Y)
http://www.youtube.com/watch?v=IyLdy39ySn0
tja als alles zo goed gaat moet wel iets fout gaan hé, op weg naar huis reed ik over dijk richting het fort op topsnelheid en ik trap de achterrem in maar ik trap er helemaal doorheen..... dan maar over op de voorrem maar met al het zand op de dijk moest het ook rustig dus ik kwam net voor de spoorboom tot stand haha
voortaan toch maar eerder de blokjes vervangen want er is er 1 gewoon uitgekomen die onderweg flink mijn velg beschadigde en nu ergens op de dijk ligt haha,
zie het resultaat,
update 13 - 01 - 08
hey hallo ! , ik had afgelopen zaterdag mooi de tijd dus der is weer veel gebeurd aan mijn rs wat eigenlijk ook hard nodig was haha zoals :
achtterrem gemaakt,
olie ververst
remolie ( achter ) vervest
koelvloeistof ververst,
ketting gespannen en gesmeerd,
en een 70cc polini w poort gemonteerd !
zie de foto's :
zo stond ze er gisterochtend bij,
Mijn ( 2e hands ) 70 polini cilindertje,
Pakkingsetje + sproeiers om alles in 1 keer goed te doen,
Ik mag zaterdags de werkplaats van mijn baas gebruiken dus daar ben ik mooi aan de slag gegaan,
zuiger + kop schoongemaakt
dit is ook wel een leuke foto, mijn cilindertje naast de kop van een opel astra die ik er vrijdags vanaf gehaald heb en uit elkaar gehaald heb om de kop te kunnen reviseren.
Italiaans spul
,
toen even die cilinders swappen,
de 50cc gilardoni2 cilinder was in een veel betere staat dan ik verwachtte (Y)
dan het polini cilindertje erop,
en dan is het tijd om te gaan afstellen maar dat is gelukkig kei vlot verlopen
het blokje,
de achterrem er weer op,
En nu staat ze er weer warmpjes bij ,
Er zit nou onder de RS : 70 polini w poort - 19,5 mm dellorto met open filter - fasmen duo pijp, en een of ander racekrukasje die er bij aan koop al in zatmaar die houd zich tot nu toe goed,
met de 70 polini loopt de rs echt als een dier hij trek kei fel en hard op en ik reed gister voor een 316i van een maat van mij en die zag op de teller dat ik 115 km/h reed,
alleen nu de brommer veel meer toeren maakt merk ik pas hoe erg de koppeling versleten is want van de 9 tot 13k slipt de koppeling constant, maandag bestel ik nieuwe koppelingsplaten waardoor ze een heel stuk fijner zal rijden en ook wat harder neem ik aan want het slippen zal de snelheid niet echt bevorderen lijkt mij,
de zijkappen en heel die plastic winkel komen er weer op als ik de koppeling gedaan heb,
ik zal proberen vanmiddag wat filmpjes te maken en mits dat lukt zie je ze vanaf hier verschijnen en anders word het iets later,
en het beloofde filmpje,
http://www.youtube.com/watch?v=FxMyjRWgzQU
foto van mij en een maat van mij die geholpen heeft met filmen,
dat was het weer
14 - 01 - 08
ik heb net een mooi koppelingsetje op de kop kunnen tikken dus dat is geregeld,
en voor de malossi stickers heb ik ook een doeleind kunnen vinden.....
Update 21 - jan - 08
het is glad en wie gaat er bochtjes liggen rijden ? juistem god straft onmiddelijk....
'
koppeling heb ik ondertussen al vervangen en de brommer loopt perfect en exact 120 km/h,
binnekort volgen meer filmpjes als ik haar weer opgeknapt heb
ik hoor graag wat jullie ervan vinden,
Groeten Robin