Hoi,
Vandaag een digitale camera gekocht, dus plaats gelijk maar ff mijn vorderingen van mijn af1, samen met wat ideeën en zo.
zo was hij toen ik hem kocht voor 300 euro:
FOTO 1
Blok bleek een RV-6 te zijn, maar later bleek hij dus ook onbruikbaar (paar happen uit carter van motorophangingspunten etc. ook was de koppeling helemaal uitgevreten, dat nippeltje zeg maar.) Blok is evt. wel te koop zonder onsteking etc. Krukas is goed.
Ook zagen we (mn pa en ik) dat de motorophangingspunten helemaal kapot waren, op twee na. Echt zonde! De kappen zijn wel origineel, maar de lak is helemaal dof en oud. Ook zitten er heel wat krassen op.
zo wil ik hem gaan spuiten:
FOTO 2
Het moet dus met. blauw worden, denk aan subaru-blauw of zo. Met zwart metallic wielen en die kuip ook half zwart. Ik wil de remklauwen beide rood hebben. De voorschijf wordt in het midden matgoud, beetje motorachtig
Ik heb dit idee een beetje afgekeken van de TZR. Frame wordt trouwens mat zwart, net zoals de achterbrug.
Op het blok zit zo'n snelle Gilardoni 2, met die fluitpoorten enz. Die was nog wel goed! Daar ben ik wel blij mee. (vergeten foto's te maken, sorry!)
Die cilinder gaat (hopelijk
) samenwerken met deze uitlaat, een Boss:
FOTO 3
dit is de kappenset mooi opgeborgen
FOTO 4
Frame + achterbrug in primer:
FOTO 5
FOTO 6
En zo staat mijn af1 er momenteel bij:
FOTO 7
Mijn blok was dus niet goed, dus ik naar Robbie Leerkes vergezeld met mn pa, en daar een RV-4 gekocht. Tegelijk maar een frame meegenomen, die ik had was een belg en de motorophanging was dus zoals gezegd niet meer OK. En een kabelboom. Aardige kerel die Robbie!
Ik moet nog nieuwe tandwielen o.a. hebben, wat is een goede twv voor die Gilardoni 2 met een boss uitlaat en een 12mm? Ik wil gewoon ook lekker trekken, zeg maar gewoon goed verdeeld tussen trekken en top.
En hoe hard loopt dit ongeveer?
Raden jullie mij aan om de oliepomp te gebruiken, of moet ik die afsluiten? Ik heb daar wel 's dingen over gehoord, maar vroeg me af of het waar is, dat ze plots stukgaan en zo.
Waar kan ik mooie stickers kopen? Net als die op Foto 1, die witte Aprilia letters... Ook moet ik nog een nieuw membraan hebben denk ik, maar waar hebben ze die voor deze cilinder?
Ik denk dat dit het voorlopig ff is, weet ff niks meer te vertellen
*** UPDATE!!! zie foto 8
Alles is in de tussentijd gespoten door mn vader... Ik weet alleen niet helemaal goed wat ik met de kleuren aanmoet... ik zou best graag rossi bv. na willen spuiten, maar zag op internet dat hij alweer een nieuwe uitvoering krijgt?
Ik had een frame, blok (RV-4) en kabelboom gekocht bij Robbie.
In de tussentijd is het blok ook voorzien van C3 lagers en nieuwe keerringen + pakkingen door Sebastiaan! Bedankt nog hè!
Iets heel anders, als ik mijn vliegwiel ronddraai, draait mijn kickstarter mee en bovendien tikt er dan soms iets... Wat is dit?
Weet iemand meer over de twv. die ik moet nemen... top en trekken beide goed.
Ik begin er nu echt al zin in te krijgen... dat opbouwen is echt heftig
En Thomas bedankt nog voor het helpen
Hopelijk hebben jullie nog tips/opmerkingen voor mij!