Mblovers RS50 2002 en TZR 2005
Nja ik zal ook maar ff verhaaltje vertellen.
Ik heb eigenlijk nooit wat met brommers gehad. Toen ik 15 was had een klasgenoot van me een mb die ik wel geil vond. De zomervakantie voor ik 16 werd (4 maanden ervoor) dus maar een mb opgehaald met mams (wijsgemaakt dat het net boven amsterdam was, maar had beter kunnen zeggen dat t net onder den helder was maar goed).
Ding was uiterlijk gaar, maar technisch leek hij goed, maarja ik was een noob.
Ding uit elkaar gehaald, en toen maar aan zitten kloten. Later mt onderdelen bijgehaald nog, half mt en half mb opgebouwd, toen 2 dagen oid met me mt gereden en jawel, vastkaaier.
Vervolgens een imi cilinder erop, maar dat liep ook niet echt geweldig. En ik bleef maar aan het kloten ermee, en ik was het zat.
Toen alsnog op me pa's aanbod in kunnen gaan en na een proefrit een tzr gekocht bij de dealer met ca 1100km op de teller. Achteraf heb ik er spijt van dat ik geen nieuwe heb laten bestellen en dat ik toen geen rs geprobeert heb maar oke.
hiermee een tijdje std ontgrenst rondgereden, alleen eerste prop eruit, dat liep 80 ofzo, maar trok voor geen meter.
Toen maar een 70cc airsall gekocht en een hmr2, en dat erop laten zetten bij de eerste servicebeurt (kreeg ik gratis), dat liep ondanks de kleine carb toch nog best hard. Ook nog een keer mee op de rollerbank gestaan, 2kw alsof het niks was, in de 3e versnelling.
Nouja, toen een hele lichte warmloper gehad in het begin van de zomervakantie (voor ik 17 werd), en toen maar een zwarte top erop geschopt samen met een 22mm dell en een twin air. Ook nog ff mee rond gereden tot ik m'n aprilia kocht, en toen heb ik de tzr maar weer standaard, deels begrenst gemaakt om ermee de stad in te gaan enzo zonder de hele tijd over de schouder te kijken en bij elke witte auto met striping en feestverlichting 7 kleuren te schijten.
Ik wilde al een tijdje een aprilia rs hebben.
Op een gegeven moment zag ik een leuke rs op marktplaats staan die door een autospuiter gespoten was. Alleen de koppelingsplaten waren niet goed zei de verkoper. Dit keer bij de Belgische grens, kort bij antwerpen.
Nouja, mams weer overgehaald en erheen gereden om die rs op te halen.
Daar even proefritje gemaakt, koppelingsplaten vielen erg mee, alleen afstelling was niet echt geweldig. Toen ding maar ingeladen en ermee naar huis toe.
Thuis meteen kappen eraf gehaald en spullen voor de koppeling bestelt.
Vervolgens koppelingsdeksel los, kom je een bijna nieuw uitziende metrakit koppeling tegen. Nouja, toch mijn eigen nieuwe koppeling er maar ingebouwd.
Voor de airsall die ooit warmgelopen was maar een nieuwe zuiger gehaald, en de cilinder een beetje getuned (wat gelukt is imo). Airsall erop met 22mm dell, twin air, en hmr2 en afgestelt.
Nu ziet ie er zo uit: