HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu do maart 28, 2024 9:52 pm




Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
 Klein maar fijn. 
Auteur Bericht
driverx111
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 19, 2014 12:37 pm
Berichten: 9
Woonplaats: Grootebroek
Antwoord met een citaat
Bericht Klein maar fijn.
Goeiedag iedereen.

Laat ik me eerst even voorstellen.
Mijn Naam Kevin, 22 jaar oud en ik woon sinds kort in m'n eigen huisje in grootebroek NH.
ondanks m'n huisje en een eigen auto (Subaru Justy AWD) heb ik mijn Aprilia kunnen behouden.
Het gaat om 1 van de kleinste modellen van het merk de SR50 R Factory.
In dit geval klein maar fijn, want met perfecte afstelling en altijd 1 vaste monteur en orginele onderdelen is ie dan ook praktisch in nieuwstaat. Dit in combinatie met een fris nieuw kleurtje en wat bescheiden aanpassingen aan het uiterlijk trekt nog best veel aandacht voor een scooter. Ik tank alleen BP Ultimate om zo zuinig (1:40), soepel, schoon en snel mogelijk te kunnen met standaard onderdelen (nu ongeveer 20% vermogenswinst bovenop de fabrieks opgaves) De olie die ik gebruik is Castrol RS T2.
Ik ben gewoon begonnen met de Gele variant:

Afbeelding

Na een valpartij door iemand die me afsneed had ik flinke lakschade aan de linker kant maar verder was nagenoeg alles heel gebleven, daarom besloot ik geld te sparen en iets wat ik al een tijd in gedachte had dan ook te doen: Electric Orange laten spuiten.

Afbeelding

Afbeelding

nadat de op maat gemaakte stickertjes van BP (in plaats van de standaard Agip stickers) klaar waren en de achterveer opnieuw gespoten was is dit het huidige plaatje:

Afbeelding

Het is maar een scooter, ik hoor het nogsteeds veel mensen zeggen, maar op een slingerweggetje op een mooie zomerdag rijd ik regelmatig een stuk mee met een paar motoren zonder moeite, alleen rechtuit natuurlijk veel minder snelheid.

vragen, tips en opmerkingen mogen altijd :D

Mvg, Kevin.


wo feb 19, 2014 1:09 pm
Profiel
FlorisFerrari
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 22, 2009 7:27 pm
Berichten: 3060
Woonplaats: klaaswaal
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Klein maar fijn.
Je werd aangereden, en moest zelf sparen voor het herstel?
En dat bijhouden van motoren geloof ik nog niet helemaal.. heb je daar misschien beeldmateriaal van?

_________________
het woordenboek schreef:
Jelmer (Jel-mur) - Parasiet. Houdt zich op in Sovjet-achtige steden, waar hij het niveau nog kan bijbenen. Vertoont eigenwijs gedrag. Scheidt zuren wanneer een exemplaar geen gelijk heeft. Kenmerkt zich door gefaalde opleidingen en algeheel autistisch gedrag.


wo feb 19, 2014 3:09 pm
Profiel
driverx111
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 19, 2014 12:37 pm
Berichten: 9
Woonplaats: Grootebroek
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Klein maar fijn.
ja ik ging een rontonde op en van rechts kwam een VW golf met paar jongens erin die hem er nog even voor zette waardoor ik remde en weg gleed over los grind en onderuit ging. golf reed door en heb ik niks meer van gezien, dus verzekering inlichten hielp ook weinig.
en ja het bochtenwerk moet je idd eerst zien om het te geloven maar aankomende zomer zal ik eens een camera proberen te regelen om het te laten zien.
afgelopen zomer nog een paar kilometer achter een Tuono 1000 aangereden en vervolgens bij een tankstation nog even staan praten.
zoals ik al zei rechte stukken kan ik natuurlijk never nooit bijbenen maar niet alle motorijders rijden overal plankgas, helemaal niet op smalle dijkjes, dan heb je aan goeie remmen en kwaliteits banden al veel. ;)


wo feb 19, 2014 4:01 pm
Profiel
Valerie
ApriliaForum Member

Geregistreerd: ma aug 11, 2008 10:37 pm
Berichten: 1314
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Noord-Scharwoude (NH)
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Klein maar fijn.
driverx111 schreef:
ja ik ging een rontonde op en van rechts kwam een VW golf met paar jongens erin die hem er nog even voor zette waardoor ik remde en weg gleed over los grind en onderuit ging. golf reed door en heb ik niks meer van gezien, dus verzekering inlichten hielp ook weinig.
en ja het bochtenwerk moet je idd eerst zien om het te geloven maar aankomende zomer zal ik eens een camera proberen te regelen om het te laten zien.
afgelopen zomer nog een paar kilometer achter een Tuono 1000 aangereden en vervolgens bij een tankstation nog even staan praten.
zoals ik al zei rechte stukken kan ik natuurlijk never nooit bijbenen maar niet alle motorijders rijden overal plankgas, helemaal niet op smalle dijkjes, dan heb je aan goeie remmen en kwaliteits banden al veel. ;)


Kom maar een keertje meerijden hoor :{-): Meeten geregeld met MF bij de Mac Hoorn om de dijk daar te pakken richting Marken of de Beemster in :{-):

_________________
Venlonaer schreef:
Valerie is liev.


wo feb 19, 2014 4:52 pm
Profiel
driverx111
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 19, 2014 12:37 pm
Berichten: 9
Woonplaats: Grootebroek
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Klein maar fijn.
dijkje van hoorn naar enkhuizen via wijdenes enzo rijd ik regelmatig, daar kan je lekker sturen.
m'n top is begrenst op 65 om niet al te erg in de problemen te komen met oom agent en z'n rollerbank, dat blijft een nadeel met dat ding.
heb 1 keer de begrenzer eraf gehad toen zat ik op 97 en zat nog heel klein beetje meer in.

maar is gerust een keer te doen hoor op een mooie zomerdag. :thumleft:
ik wil zelf ook graag mn motor rijbewijs halen en dan op een RS125 gaan rijden maar daar moet ik eerst nog even flink voor sparen, eerst m'n huis op orde hebben.


wo feb 19, 2014 8:12 pm
Profiel
driverx111
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 19, 2014 12:37 pm
Berichten: 9
Woonplaats: Grootebroek
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Klein maar fijn.
ergens in mei even wat onderhoud en dan zal ik wel een keer m'n camera erbij pakken. moeten nieuwe veertjes in ofzo, heb ik niet zo veel verstand van, zijn alleen wat lam, beetje lastig met optrekken soms.


wo feb 19, 2014 8:16 pm
Profiel
ThjardoHA
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 06, 2012 8:58 pm
Berichten: 348
Afbeeldingen: 0
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Klein maar fijn.
Erg nette scooter, houden zo :thumleft:

Ik vind persoonlijk die blauwe velgen niet zo mooi, zwart of oranje zou mooi staan :L:

_________________
Aprilia RS80 Balck Red
Aprilia RS4 125 Racing Black
Yamaha Aerox


vr feb 21, 2014 8:48 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
driverx111
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 19, 2014 12:37 pm
Berichten: 9
Woonplaats: Grootebroek
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Klein maar fijn.
haha bedankt, het blauwe vind ik hem dan persoonlijk wel super staan nogsteeds, plus dat het toch een beetje het orgineel behoud, net als de onderkuip.
dat was ook altijd mijn streefpunt, customizen maar met respect voor het orgineel zegmaar.


za feb 22, 2014 2:53 pm
Profiel
Hoxyz
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jun 08, 2013 4:30 am
Berichten: 124
Woonplaats: Friesland
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Klein maar fijn.
Ben niet zo fan van scooters, maar je bent er erg enthousiast over. Deze ziet er ook nog netjes uit.

Wees er zuinig op :)


zo feb 23, 2014 5:14 pm
Profiel
brommerdave
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 27, 2011 9:05 pm
Berichten: 437
Woonplaats: arnemuiden
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Klein maar fijn.
22 staat in zijn 2e zin

_________________
color=#00FF00]APRILIA[/color]RS50 - 05DRIVER FOR LIFE!!


zo feb 23, 2014 10:54 pm
Profiel
brommerdave
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 27, 2011 9:05 pm
Berichten: 437
Woonplaats: arnemuiden
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Klein maar fijn.
zwaar mag vanaf 24 jaar tog?

_________________
color=#00FF00]APRILIA[/color]RS50 - 05DRIVER FOR LIFE!!


ma feb 24, 2014 7:45 pm
Profiel
driverx111
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 19, 2014 12:37 pm
Berichten: 9
Woonplaats: Grootebroek
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Klein maar fijn.
idd, daarom wacht ik ook, en ook omdat ik het geld nog niet heb, maar zoieso wil ik niet meteen een 1000cc onder m'n kont, liever eerst nog een kleintje en die wat aanpassen, plus dat ik de rs125 mooier vind dan de rsv ;)


ma feb 24, 2014 8:53 pm
Profiel
JvS
ApriliaForum Member

Geregistreerd: zo apr 04, 2010 12:32 am
Berichten: 2933
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Klein maar fijn.
Lolwut


do maart 06, 2014 12:12 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 13 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar: