Aprilia RS50 '08 Red/White Update 26-7-2009nieuwe feuteau's
(gewassen, gewaxt, doorgesmeerd, bijgevuld, noem maar op)
Mzzl!
Barry.
Update 13-4-2009fotoshoot met R1
bijna dezelfde kleurenstelling
tjuus,
Barry
Update 7-4-2009voorjaars schoonmaak + 5000km beurt.
zo begon ik er aan:
en dat werd al snel dit (bezig met schoonmaken van het blok e.d.) :
nieuwe vertanding erop. alles schoongemaakt en hij is ook echt helemaal gestript geweest, spatborden eraf, kettinggeleider eraf, ketting randje ook. alles schoonmaken en op ieder boutje een lik vet zodat ik het de volgende 5000km weer normaal uit elkaar kan halen
uitlaat geschuurt en opnieuw gespoten:
de voetsteunen zijn ook los geweest, helemaal schoongemaakt en voetrem opnieuw ingevet enzo.
Totaalplaatje wat gebeurd is:
- nieuw luchtfilter, benzinefilter, bougie
- Nieuwe tandwielen + Iris MX-pro ketting
- versnellingsbakolie ververst (Agip)
- remklauwen schoongemaakt en opnieuw ingevet
- kentekenplaat steunen opnieuw gestraald en gespoten en nieuwe plaathouder erop.
- uitlaat gespoten
- binnenkant van de kappen gewassen (was echt nodig)
- de complete brommer schoongemaakt, waaronder de binnenkanten van de spatborden, frame en blok.
- hele brommer gewaxt
- en ik zal nog wel wat dingen vergeten zijn
brommer zit alweer in elkaar, binnenkort zal ik ff foto's maken.
Tjuus,
barry.
Update 14-3-2009nieuwe foto's
ze zijn niet al te scherp, tis met me Touchwiz gemaakt die ik op 'bewolkt' had staan, ik denk ff proberen
mzzls
Update 18-2-2009nieuwe tandwielen binnen, de RXP ketting is onderweg.
alleen het achtertandwiel is vreselijk slecht afgewerkt (eigenlijk gewoon niet). de bramen hangen er nog aan. en het is een vreselijke kleur dat verzonken goud.
nadat ik het hele tandwiel afgewerkt heb, heb ik hem gelijk geschuurd en overgespoten. want op een brommer die rood/wit is hoort geen goud iets
:
en de brommer gepoetst, glimt weer als de ziekte
mzzl.
Barry.
Update 9-11-2008nou hij zit eronder, moest nog wel een beugeltje maken, zo zie je de demperklem ten minste niet
Streetfighter
cilinder is een beetje vies, maar er zit vet onder, dus het vreet niet in.
Stripje gemaakt, de meegeleverde rubbers passen niet/heb ik niet gebruikt:
zo zit het koning
Update 4-11-2008Jolly is binnen!
Update 13-10-2008Wat foto’sss:
mzzl,
Barry
Update 22-9-2008om een beetje vooruit te komen heb je ten eerste nodig:
Naft dus, die 20 liter is nu op.
en een beetje olie, speciale power voor RS:
om vervolgens het klimrek eraf te halen en de fiets te poetsen:
en daarna was de kenteken plaathouder droog en kon gemonteerd worden
:
Ook heb ik de reflectors van het voorspatbord gehaald
eigenlijk zijn het geen mooie foto's, maarja, het geeft een idee
Mzzl,
Barry.
Update 17-9-2008Jeuh! steuntjes binnen!
en de Gianelli, bijna niet te zien. hij is al behoorlijk verkleurd, overmacht noemen ze dat
mzzl,
Barry
Update 1-9-2008Vandaag jarig, 16 geworden, en gelijk me certi gehaald in Utrecht
hij staat nu in de woonkamer. al compleet met Xenon, Aprilia tankpad, naamstickers.
alleen er waren nogal wat problemen toen we hem van het werk, naar huis toe reden. hij ging dus niet harder dan 25km/h. de hele carb zat verstopt met 'vergumde' benzine. (tegenwoordig is de benzine zo arm aan stoffen, dat het verstoppingen veroorzaakt en gaat 'vergummen'). bij thuis komst gelijk de linker kap en de tank eraf gehaald om de boel door te blazen. er kon gelijk een nieuwe gel accu in, omdat die ook verrot was van het stilstaan. 1 cel van de accu was dood.
inmiddels rijd hij met z'n 2e erop precies 46km/h. maar ik ben wel van sproeiermaat 68 naar 76 gegaan. omdat het apparaat gewoon ZO arm staat afgesteld vanwege de emissie eisen van tegenwoordig (Euro 2 etc.) maar ik ben nog lang niet klaar met afstellen, want hij loopt nog steeds beroerd. het is zo moeilijk afstellen vanwege al die begrenzingen. hij wordt aan alle kanten geknepen.
foto's:
duidelijk Xenon
Stukje feestrijden
:
Tjuus,
Barry
1 goede dag heren
,
ik zal mezelf even voorstellen, want ik ben nieuw hier, ik loop al heel lang topics te bekijken en vooral de foto's van Kevin zijn '08 Red/White
.
ik ben Barry van den Haak, 16 jaar, wonend in Breukelen. ik ben al heel lang actief op het Puchforum. aangezien ik ook meerdere Puch projecten heb. verder struin ik nog wat rond op andere fora. maar hier en het puchforum het meest.
in begin september ga ik hier pas mee rijden, dat schiet al aardig op.
na de 500km gaat de prop eruit, de luchtfilter begrenzing ook (varkensneus) en de vertanding gaat dan hoogstwaarschijnlijk ook 2 tandjes groter/zwaarder vóór.
van de week is mijn nieuwe Ap Rs binnen gekomen op me werk, en vandaag heb ik hem rijklaar gemaakt.
foto's:
hier bij binnenkomst
:
toen was hij klaar
:
Wat is het toch een mooie fiets
De tijd is al ingestelt, ook die ronden tijden meter is ook leuk
:
ook moet ik nog even een tankpad scoren, het liefst 1 van Aprilia
ik heb er trouwens gelijk even een papier benzinefilter ertussen gezet, want het filter van de vacuüm kraan is net ff te grof. daar bedoel ik het filter mee die in de tank steekt.
Niet zeuren over die banden, want die zijn gewoon kut. ik heb al heel veel klachten over deze banden gelezen en gehoord op glad en nat wegdek. de compound van de band is te hard.
hopelijk kunnen er hierna gelijk Pilot Sports onder
Gegroet,
Barry.