Hallo mijn naam is tim zit al een tijdje op het forum,
maar besluit toch even een soort van biography te schrijven.
Ik ben 20 jaar woon in amsterdam, en ben al sinds mijn 16e kleinschalig bezig met scooters/brommers.
Op mijn 16e kreeg ik een Aprilia SR Ditech van mijn vader.
Die kreeg ik standaard en begon na een half jaartje te vervelen.
Besloot toen om hem op te voeren via de gameboy met een polini injectie veer.
en een leovince zx terugloop uitlaat dit was goed voor 110 op de teller.
Na veel gezeik te hebben gehad met het injectie systeem besloot ik om de brommer weg te doen.
Hier een foto daar van:
De Aprilia sr heb ik toen geruild voor een honda Nsr met bijbetaling van zijn kant.
De Nsr was helemaal standaard reed 45 km en was niet vooruit te branden
Ding was in nieuwstaat kappen strak, blokje netjes.
Had grootse plannen ermee 6bak 80cc ge2 cillinder enz.
Foto van de NSR :
toen ging ik nadenken wat het mij allemaal zou kosten..
Besloot om de NSR toch maar te verkopen.
en toen kwam ik een advertentie tegen van een aprilia RS met volle metrakit Setup.
Tijdje me vader lief aangekeken en toen kon ik mijn RS melandri ophalen
Aankoop Foto's:
Setup was bij aankoop:
Cillinder : Metrakit Pro race 2 70cc
Krukas : Metrakit Pro race krukas( MK lagers en keringen)
Uitlaat : Metrakit Pro race special edition
Koppeling : 5Plaats Koppeling Metrakit ( met MK behuizing )
Carberateur : 21mm dellorto met kabelshoke
Powerfilter : onbekend
Powerbox : Dellorto
Membraam : Metrakit
Ontsteking / CDI : Metrakit .
ik kocht de Rs met 10.112km op de teller
had pas zijn beurtjes gehad.
Alles wat eronder zat was zo goed als nieuw 100km oud.
Eigenaar zat in geld problemen.
Heb een korte tijd hiermee rond gereden
Totdat ik moest uitwijken voor een fietser en daar door een schuiver gemaakt heb.
Waardoor ik Diepe Groeven in mijn kappenset heb gekregen.
Dit gebeurde met 10.800km op de teller.
Hevels afgebroken schakelpedaal afgebroken.
Cockpit frame krom.
Helaas helaas.. was erg verdrietig maar besloot gewoon door te gaan !
Ik begon eerst met onderdelen te kopen:
Blokje laten reviseren.
28 Dellorto VHST Red Racing Carburateur.
metrakit race zuiger.
Conti Crx membraam en spruitstuk.
Dopler Endurance Krukas.
Nieuwe koppelingsplaten.
Regina Gold Ketting
Nieuwe tandwielen 13/47
MTKT Underseat.
MTKT Monoseat.
Stuurgewichtjes.
Achterspatbord.
Nieuwe hevels , Schakel pedaal.
Gas kabel & koppelings kabel
Nieuw cockpit frame.
Tankpad.
Rood breed Velglint.
Nieuwe Bandjes Continental Twist achter 130/70 en continental go voor 100/80
De carburateur :
De Membraam en Spruitstuk:
Opgeknapte uitlaat:
Toen begon ik mijn kappen te schuren.
Heb ik heeel veel werk aan gehad.
maar zeker wel resultaat !
Kappen zijn gespoten met Motip hoog glans zwart en een blanke lak laag als finishing touch.
Y kapjes en achterspatbord heb ik matzwart gespoten.
En ook mijn helm gespoten
Jammer genoeg spatte het verf zo van mijn voor spatbord af ..
Hier het Resultaat daar van:
En zo staat hij er nu bij !
Wat er nog moet gebeuren:
Zwart voor Spatbordje , Nieuw Zadeltje een de achter veer rood spuiten.
De Rs Kan nog wat beter Afgesteld worden , ik wacht hierbij op het wat betere weer.
Filmpjes volgen.
groetjes !