Heey AFers!
Cope(Kevin) hier, ben net nieuw aangekomen op dit forum na mijn aanschaf van een Aprilia SX50 uit 2008!
Eerst maar wat van mezelf laten horen dan
Ik ben Kevin, 17 jaren jong en woon in Uitgeest. Ik werk/studeer als leerling-kok in Van der valk en doe de opleiding kok niveau 2( 2e lj.)
mijn eerste anderhalf jaar als ''legale'' bestuurder reed ik een simpele Citta Gilera, die ik ong. een week voor mijn 16e verjaardag had aangeschaft om naar school en werk te reizen.
Na 1,5 jaar en veel geld erin laten verdwijnen, was ik dat blauwe plaatje en de bakken met onderhoud (lees:zelf kapot raggen) wel zat en ging ik eerst op zoek richting de Derbi.
Uiteindelijk na wat zoekwerk kwam ik uit bij deze Aprilia SX50 2008 bij mij in de buurt voor een spotprijsje gezien de uiterlijke staat van de brommer. Natuurlijk heengegaan, en zenuwachtig als een 5 jarige diealleen naar de kermis mag maar een proefritje gedaan! Het schakelen had ik al binnen vijf minuten door ( niet vlekkeloos maar wegrij-niveau
) en vond alles super, als een leek in de schakelwereld, en heb de aanschaf gemaakt. Gelijk 30km naar huis gereden erop na de aanschaf, en genoten.
Nu ong. anderhalf week later werd het wel tijd voor een nieuwe achterband, en aangezien ze een mooie bij een motorzaak in het dorp hadden liggen, en de montage gratis was, gelijk gedaan.
Op de brug daar toch wel moeite met de achterrem eraf halen, blijkt dat er geen mm beweging in de remzuigers zitten. Uiteindelijk maar stapvoets zonder remblokken naar huis gereden. (kon wel me brommer daarlaten maar aangezien de uurprijsjes en de tijd dat ik hem kwijt ben doe ik het liever zelf.)
Thuis aangekomen maar de achterband er weer af, kijk ik naar m'n tandwielen (dom dat ik het niet eerder had gezien), blijkt dat m'n ketting over 2 zaagbladen loopt
Dus ook maar twee nieuwe tandwielen en een mooie ketting erbij gegooid op het bestellijstje
Nu staat hij dus zonder achterwiel op de motorkrik in m'n schuur, wachtend op een mooi bestellingkje!
To-do lijstje:
[x]carb. schoonmaken en pakkingen vervangen
[x]nieuwe luchttoevoer
[x]nieuwe achterremklauw en blokken
[x]nieuwe hendels, kickstart, schakel- en rempedaal (rempedaal komt later, ze hadden de carbon besteld, ipv de rode..)
[x]nieuwe tandwielen en ketting
[x]nieuwe choke hendel
[x]stickers verwijderen
[x]kappen opschonen/poetsen
[ ]remklauwen rood verven
[x]oude velglint verwijderen en nieuwe dunnere velglint plaatsen - Oude is weg, nu alleen nog de nieuwe plaatsen
[x]nieuwe achterremzuiger monteren
Hieronder wat foto's van de Aprilia.
De mooie tandwielen:
Nieuwe achterbandje:
De brommert zelf:
(foto toen ik hem net had)
En nu:
De o-zo mooie Koso RX1N aan het werk