Hallo
eerst maar even voorstellen
ik ben Rick
ben tot nu toe nog 21 jaar
en woon in tiel,
verleden derbi blackdevil en talloze scooter's
woonsituwatie bij me stief vader en me broer en broertje
met me vader geen contact, en me moeder is 5januwari dit jaar overleden aan longkanker...
- hier staat nog een heel stuk over de brommer hoe die was -
-
viewtopic.php?f=2&t=22747 -
zo kreeg ik de brommer, ja krijgen gerolen tegen 2 beun aeroxjes en een citta,
vanaf vandaag zou ik deze hier update
- nu setup -
70cc charmo ( look a like 50cc met wat meer koppel en nog steed belabert snelheid)
21mm dellortho op een 14mm spruitstuk met een pauper filter -.-
metrakit thower
12-48
- toekomst setup -
airsal 70/80 of een dr 70
18mm dellortho met 18mm spruitstuk
nette orginele filter
gainelli conti
12-48 kan nog veranderen
het is een derbi nieuw type blok!
iemand tips voor de toekomst setup ?
graag vermelden !
en mij update begin vanaf nu -17.12.2013-
vandaag op de zaak ( begeleiding / werk ) en goede kennis / vriend
brommertje gepoets, vacuumpomp gemaakt en gaatje in de uitlaat gedicht
en ballhoofdspelling verholpen, ook benzine filter erop gemaakt
rubber van me voetstepjes gehaalt werd toch wat te glibberig op die dingen in de kou
en hier 2tal foto's
ook ben ik bezig om een andere uitlaat te zoeken
en filter en cilinder gewoon omdat ik net wat meer koppel wil en wat snelheid om te touren
-Update 18-12-2013
vandaag weer lekker gesleuteld aan de brommer,
olie vervest nieuwe bougie erin bougie kabel vervangen
bougie dop vervangen,
helaas onderweg na huis begon me sx te zwabbere aan de achterkant
ik dacht oowjeej, dus dacht meteen aan achterbrug / achterwiel lagers.
nu ben ik tot conlusie gekomen dat me achterwiel lager eruit lig aan de linkerkant,
dit ga ik nog wel controleren vandaag of morgen..
- Update 19-12-2013 -
Vandaag toch naar de winkel geweest voor me lagers,
moest 6201 hebben, dus heb gelijk 2 nieuwe gehaalt
anders moet ik na een week die andere vervangen en daar heb ik geen zin in
- foto update -
de sx maar proberen te verhogen met een oude buddy bak van een aerox
tjah ik heb helaas geen steun om hem omhoog te houden thuis,
hij wauw denk ik even gedag tegen mij zeggen..
toen ik dit zag maar even de vorige eigenaar gebelt wat dit nou percies voor nut had..
onder de tape zitten rubbers die waren al wat gesleten ofzo en daarom tape om heen gedaan.
naja lekker beun maja hij blijf wel op ze plek zitten...
daarvoor nog een keer een nieuwe halen,
& toen schrok ik dus haha, de hele is oude lager remschijf kant, en die in stukjes lig dus de ketting kant.
damn die is goed kapot!
kieke boe ketting kant nieuwe lager!,
alleen deze morgen even vast zetten met locite
moet zeggen dat die nu ook wel goed zit maar voor de zkkrheid toch nog even insmeren met dat spul
Hallo nieuwe lager remschijf kant, als je het goed doe doe je ze alle 2 vervangen,
na veel gescheld en gevloekt weer in elkaar gezet natuurlijk het schroef draad gelijk goed ingevet,
& toen moment van de waarheid,
zou het lekker rijden? draait het soepel?
nou moet je zeggen, hij heb nog nooit zo hemels gereden als daarvoor
en dus vind ik het voor de 1ste x zelf wiellager vervangen van de brommer in me 1tje
het een erg leuk karweitje is en ben nu best trots dat het toch zo lekker rijd
alles beter als de snor tomos van me stief pa
Update- 21-12-2013
Goed het nieuwe lagers waren helaas voor korte duur..
dit keer was die kapot bij de remschijf kant en ook net 1 straat voor mijn werk..
dit vond ik bizar want had alles goed nagekeken,
wat bleek nou was de tusse bus die tussen de lagers zit te kort.
dus dit maar even verholpen met een dik ringetje
toen was mij probleem weer weg en natuurlijk weer 2nieuwe lagers erin gezet en wat navraag gedaan,
( dit keer met flink korting meestal krijg ik ze voor inkoop prijzen , maar nu nog zelf goedkoper dan dat haha )
nu zitten ze er alle 2 weer goed in, alle 2 ingesmeert met loctite en geborgt door met een centerpunt
3tukjes te geven naast de lager dus op de naaf.
dit wel op de zaak gemaakt met een brug tot beschikking en een kist vol met nieuw gereed schap,
dus dat was wel een stuk makkelijker dan in de schuur haha
als dit nog een x stuk loop ga ik toch maar voor een nieuwe velg!
onder tusse na huis vaak uitgevallen. wat ik echt bizar vond
heb het vacuum kraantje nieuw gehaalt en een benzine filter tussen gezet,
maar denk dat de benzine filter niet genoeg benzine doorlaat.
dus dat ga ik morgen weer even fiksen,
hier wat foto's
- & ja hij rookt best veel was 1 best koud en 2 toen ik ging tanken stond er een briefje bij de meng pomp dat ze waren uitgeshoten met de oliefles
dit mengen ze btw altijd goed en ze mengen het 9 van de 10 x voor je neus, en gebeurdt nog met zo oude mengpomp , dus daar heb ik altijd wel vertrouwen in
maar doe er soms toch maar 2dopjes extra bij you never know !
UPDATEE!! -28-12-2013
Vrijdag erachter gekomen dat het aanvoer kanaal van de benzine naar vlotterbak compleet verstop is / was,
nou had ik dus de neiging om een andere carb erop te zetten aangezien de 21 niet veel nut had op mijn spruitstuk
na veel gevloek en chaggo te zijn, overal gevraagt en gebelt,
niks kunnen vinden dus maar op de sr van de zaak na huis getuft,
Zaterdag;
toen wauw ik me 18dellorho / spaco erop zetten, want had spruitstuk binnen,
blijk het spruitstuk voor een honda mb te zijn ... wat dus ook niet past.
dus ik weer vloeken en heb het weer terug gestuurdt
toen kwam mij begeleider / baas van de zaak met een idee,
bel Go-Parts mischien hebben die wat liggen,
ik dus gebelt en ja hoor ze hadden een 17.5 voor een vrienden / collega prijs,
en als dat nog wat was kreeg ik ook nog is 30% korting omdat we dat altijd bij die zaak krijgen,
dus ik heb voor 20 eu een gloednieuwe 17,5 dellortho met aangepast spruitstuk en membraam,
dus ik blij,
toen erop gezet en afgesteld, en moet zeggen verdomme wat rijd dat heerlijk, beter dan eerst
dus ik ga denk ik toch ergens begin nieuwjaar toch met 13 voortandwiel rijden dan met 11.
staat nog heel iets te rijk, maar dat laat ik voorlopig zo,
koude weer staat weer voor de deur,
UPDATE 29-12-2013!
vandaag ook weer heerlijk stukje gereden
& ook wat foto's geschoten, sommige zijn bewerkt omdat me vriendin zich verveelde :haai:
daar stond ik dan vrijdag met een kapotte carb langs de weg..
met tijdelijk vervoer tot dat de schakelbrum klaar was
toen zaterdag andere carb eropgezet en afgesteld en vandaag lekker dijkjes gereden
& de bewerkte versie
op de boog staan allemaal kleine gebouwtjes, kon geen scherpe foto maken,
want was daar heel druk met mensen die hardlopen met afstand van 5 en 10 km,
& de bewerkte versie
& als laaste een foto van de brum dicht bij,
& de bewerkte versie
& als last, Alvast een gelukkig nieuwjaar en een gezond 2014 met veel brommer plezier! :wave:
Tot het nieuwejaar,
en laat je handen vooral heel en drink niet te veel!
GELUKKIG NIEUWJAAR!! :thumbup: :wave:
dit was het voor nu
met tips / commentaat meld het dan!
kan altijd nog wat tips gebruiken haha
alvast bedankt!