INTRO:Hallo allemaal!
Ik heb me hier ingeschreven, omdat het altijd handig is om 'soortgenoten' (lees: auto/brommer/motor-gekken) eens te raadplegen, als je 's iets (zeker) wil weten...
Mijn nicknaam is Ventovice; dat zal ik eerst even uitleggen:
Een tijd gelegen reed ik in een VW Vento GT 2.0 (=GTI 115 pk blok) en mijn achternaam is Vijsma; zodoende noemde ze me vroeger 'Vijs'...
en enigzins verbasterd kom je dan op
Ventovice!
(dit is tevens de naam, waarmee ik al járen bekent (berucht?) en actief ben op
http://www.volksforum.com)
Ik ben nu eenmaal een VW-gek en rijd (daarom) nu in een Moonlightblauwe VW Corrado 2.0 16V, 136 Pk uit 12-'92.
PAST:Vorig jaar kocht ik een echt nette, oranje/antraciete Peugeot Vivacity Sportline4 snor uit 2005, omdat ik dan samen met mijn vriendin op d'r Yamaha Neo's snor lekker een stukkie kon rijden naar het strand o.i.d., maar...
de Peug is me wat te klein èn vooral 'too slow'... dus ging-ie maar weer in de verkoop! (dan maar liever een helm op!)
Na op marktplaats een maand lang flink te zijn ondergeboden (goed woord?), heb ik hem uiteindelijk vorige maand voor een goede prijs verkocht aan een Poolse collega, die MP tòch niet kent en dus niet weet dat de markt voor een Vivacity snorscooter momenteel (althans: tóen, midden in de winter) niet zo goed is...
NOW!Tot zover het voorafgaande, want dit is het
Aprilia-forum en het gaat dus om Appies! Aprilia heeft ook een speciaal plaatsje in mijn hart
; we hebben al een
Amigo(!), een
SR-Morini èn een
Area 51 gehad...
Ik heb dus sinds eind maart een
Aprilia MX 50 supermotard uit 2003 gekocht, met ca. 17.500 km op de teller.
Ik had ze al vaker op foto's gezien en af en toe gegoogled, omdat ik ze zo mooi vond; alleen àls je er al één te koop zag, dan was-ie veel te duur!
Maar nu zag ik er één ruim onder de duizend euro... Dus: hebben!
Bij de bezichtiging 150 km verderop (L)... zag ik wel een vieze, uitgeleefde, vette bende, maar daar keek ik natuurlijk wel doorheen...; ff een proefritje: alles oké, behalve de achterrem...!
De vorige eigenaar moest nog wel 'ff' het overschrijvingsbewijs zoeken, nadat we al voor de eerste keer tevergeefs naar het postkantoor waren gegaan...
Maar uiteindelijk dus gekocht mèt invoerpapieren, ori. boekjes en heel veel rekeningen van o.a. het invoeren, nieuwe banden, div. onderdelen, etc., etc. t.w.v. zéker mijn aanschafprijs...
dit is hem dus geworden:
zó was-ie net een dag nadat ik hem gekocht had: grijze, vieze achterbrug, roestige uitlaatbocht, kapotte achterrem, teller doet 't niet etc....Latere foto's met daarbij wat ik er allemaal aan heb gedaan:
Na het schoonmaken heb ik o.a de uitlaat ontroest en weer zwart gemaakt...... het gereedschapbakje (helaas leeg...), de handkappen en de tilbeugel achterop weer terug geplaatst......de achterbrug gedemonteerd, matzwart gespoten (vind ik mooier dan het originele grijzige kleurtje) en wat frame-delen, de standaard, steppies, rempedaal èn de voetsteunbeugels weer mooi lakzwart gespotenIk had via MP een originele MX-teller met aandrijving en -kabel gekocht en deze geprobeert terug te draaien met een boormachine;
dit lukte dus wel, maar duurt echter zó lang dat ik er na een ruim uur maar weer mee gestopt ben (toen stond-ie pas op 24.500 ipv 24.650 km...)
links de oude zònder dagteller; rechts de 'nieuwe' gemonteerdVerder ook nog:
-Meteen de Regina-ketting ingekort en goed schoongemaakt/ ingevet, de tweetaktolie bijgevuld, de achterem gereviceerd(!).
-Voor de 'looks' ff de beide klauwen rood gemaakt en hier en daar originele Aprilia-Racing-stickers erop geplakt en wat oude boutjes vervangen voor nieuwe imbus-exemplaren...
-De stuurklem, waar de koppelingshendel in zit, was gebroken/ klemde niet meer en moest dus voor een tweedehandsje worden vervangen.
-De hoofdzekering bleek eruit te liggen; na vervanging deed ook de accu het en dus het neutraal-lampje, de claxon en het remlicht werkten ook weer zoals het hoort.
-De schakelpook weer recht gebogen...
Natuurlijk heb ik ook nog wat 'eigen' dingetjes gekocht:
een nieuw aluminium stuurtje mèt nieuwe Pro-Grip handvatten...de teller werkt dus wel weer en ook is er weer een dagteller aanwezig, maar de snelheid die aangegeven wordt is wel héél erg positief
(lees: op hoge snelheid geeft-ie zo'n 15 km/h te veel aan...) en de snelheidsmeter draait dan ook helemaal de teller uit en komt voorbij de letters 'km/h'...!!!
Dus maar even naar de Action gegaan en voor slechts € 3,50(!) (+een uurtje klussen)...:
...een digitale teller gehaald en geplaatst; ééntje die ook o.a. de hoogst behaalde snelheid onthoudt!Als laatste heb ik LED-knippers geplaatst i.p.v. die lelijke oranje 'originals'...
helaas branden ze nu allemaal tegelijk; een probleem waar ik inmiddels een thread voor heb geopend!Verdere plannen? Niet veel meer...
Alles moet elektrisch goed werken en eventueel maak ik de harten van de schijven nog mooi goud-kleurig. Zijn er anders ook wave-discs voor te krijgen?
Voor de rest alleen lekkerrr rijden (met mooi weer)!
Later een nieuwe Gianelli demper (met pijpje), alu of carbon-look; het huidige pijpje moet nl. wel bijna gaan lekken, zó erg roestig is die!
En, wat vinden jullie ervan? Reacties zijn welkom!