Auteur |
Bericht |
af1-err
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo mei 01, 2005 11:18 pm Berichten: 15 Afbeeldingen: 7 Woonplaats: den bosch
|
 aprilia af1 europa
ik heb sinds kort een aprilia af1 in mijn bezit
heb hem gerolen tegen een honda mb + kleine bij betaling
hij liep niet want de krukas was naar de klote en de versnellings bak zat vast
versnellings bak probleem was snel opgelost want er bleek een bitje van een ratel in het blok te zitten waardoor de tandwielen geblokkeerd werden. de krukas was wel helemaal naar de klote want er zat geen lager of iets meer in de big end.
mijn blok wordt op dit moment gereviceerd zit alleen al weken op een krukas te wachten die maar niet binnen komt
verders was de bedrading ook een probleem want het grootste deel van de draden was doorgeknip of zelf een beetje aan elkaar gemaakt
voor de rest mist hij een aantal onderdelen maar dat was niet zo'n probleem.
toen ik hoorde dat van Lee in nuland nog een sloop af1 had staan heb ik die gekocht voor 75 euro en heb alle onderdelen die ik nog nodig had eraf gehaald
opzich niet veel geld voor een af1 waar alleen de voorvok superkorm van is en en het blok van mist. heb hem nu helemaal in onderdelen uit elkaar liggen dus als ik ooit nog iets nodig heb ligd het in de scheur op de zolder.
het is de bedoeling dat hij naar de zomer een nieuw kleutje krijgt omdat de lak niet super mooi meer is. waarschijnlijk bordeaux rood metallic of donker blauw metallic.
ik wil er ook een ander koplamp + tellers opzetten omdat ik deze niet mooi vind (waarschijnlijk digitaal met sf kapje)
ook word de achtekant aangepast en word hij aan de voorkant wat velaagd voor een mooier sf uiterlijk.
als uitlaat heb ik gewoon de ori uitlaat met een twinner (merk weet ik niet (ziet er wel mooi uit)
setup:
60cc(komt ori 50cc op)
ori onbegrenste uitlaat +twinner demper
15mm carb
ori luchtfilter box met snelle aanzuigrubbers
oke wat ga ik komende tijd doen:
ik ga mijn achterkant ophogen
mijn kroonplaat stuur ombouwen
mijn uitlaat omlassen to seatpipe(dus twinner onder de kont)
en een vet streetfighter kapje monteren (denk dat ik zelf iets ga knutselen met een dubbele koplamp)
Laatst bijgewerkt door af1-err op wo jun 29, 2005 3:35 pm, in totaal 7 keer bewerkt.
|
do mei 26, 2005 11:55 am |
Persoonlijk album
|
 |
sintesi
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jan 31, 2005 1:48 pm Berichten: 69 Afbeeldingen: 8 Woonplaats: Berlicum
|
mooi hoor thomas! Geduld hebben voor je krukas jonge... haha.
_________________ AF1 sintesi in opbouw!
|
do mei 26, 2005 5:16 pm |
Persoonlijk album
|
 |
rs-power
ApriliaForum Member
|
Ik meot zeggen een af1 europa met een SF kapje haalt de magie een beetje eraf van de brommer zelf maar wel tring gruwleijk om er een brute streetfight te maken
leuke setup eronder
een mrd cockpit is ook vet :)
overigens bezichtig ik nu voor het eerst een achterkant van een af moet zeggen vindt het echt een mooie achterkant 
_________________ [5th Territory Tuning]
Retired Mod, BMW owner (H)
|
do mei 26, 2005 6:52 pm |
|
 |
af1-err
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo mei 01, 2005 11:18 pm Berichten: 15 Afbeeldingen: 7 Woonplaats: den bosch
|
iemands nog tips wat ik er nog aan zou kunnen veranderen om hem nog vetter te maken?
|
do mei 26, 2005 9:05 pm |
Persoonlijk album
|
 |
af1-err
ApriliaForum Member
|
effe nog wa foto's toegevoegd helaas kunnen er maar 10 want heb er nog wel wa meer
|
vr mei 27, 2005 8:44 pm |
Persoonlijk album
|
 |
RS Rens
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za okt 09, 2004 7:12 pm Berichten: 906 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Veldhoven
|
af1-err schreef: iemands nog tips wat ik er nog aan zou kunnen veranderen om hem nog vetter te maken?
Een super dikke special paint laten maken.
_________________ RPP Crew
Mijn ex-Aprilia RS50 `04 Manuel Pogiali Black Edition
|
vr mei 27, 2005 9:57 pm |
Persoonlijk album
|
 |
cebess
Administrator
Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm Berichten: 3209 Afbeeldingen: 33 Woonplaats: Uden
|
af1-err schreef: effe nog wa foto's toegevoegd helaas kunnen er maar 10 want heb er nog wel wa meer
Nu mag je er 50 per bericht doen 
|
za mei 28, 2005 1:20 am |
Persoonlijk album
|
 |
af1-err
ApriliaForum Member
|
bedankt!!!!!
|
za mei 28, 2005 11:33 am |
Persoonlijk album
|
 |
af1-err
ApriliaForum Member
|
wordt op moment een beetje aangepast om hem wat meer een sf uiterlijk te geven er komt binne kort een sf kapje op + digi teller de achterkant woordt dicht gemaakt en de voorkant is 4cm verlaagd
|
za mei 28, 2005 4:28 pm |
Persoonlijk album
|
 |
sintesi
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jan 31, 2005 1:48 pm Berichten: 69 Afbeeldingen: 8 Woonplaats: Berlicum
|
He thommie, netjes die achterkant joh! Voorvork verlaagd, ja dat doe ik mss ook nog wel, kijk ff hoe dat staat en zo! Goed bezig voor de rest, nu nog die krukas 
_________________ AF1 sintesi in opbouw!
|
zo mei 29, 2005 1:34 pm |
Persoonlijk album
|
 |
af1-err
ApriliaForum Member
|
jah ik hoop dat het wat gaat worden maar dat zal allemaal wel gaan lukken dadelijk na mijn examens tijd zat dus kan ik mooi mijn brommer een beetje opleuken
|
zo mei 29, 2005 4:17 pm |
Persoonlijk album
|
 |
af1-err
ApriliaForum Member
|
heb even zitten fotoshoppen om te kijken welke kleur mijn brommer moet krijgen(zie foto's) denk dat het de rode wordt maar wat vinden jullie ervan ?
tips zijn welkom
|
vr jun 03, 2005 6:47 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Nollie
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma feb 07, 2005 10:58 pm Berichten: 944 Afbeeldingen: 4 Woonplaats: Sprang-Capelle
|
ik zou hem dan orange maken valt meer op 
_________________ Een echten man zorgt dat hij bier zuipen kan!
|
vr jun 03, 2005 7:08 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Daan88
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo apr 06, 2005 11:55 am Berichten: 1887 Afbeeldingen: 7 Woonplaats: beemster
|
mooi ding !
|
vr jun 03, 2005 9:00 pm |
Persoonlijk album
|
 |
locowine
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jan 31, 2005 9:36 pm Berichten: 499 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: bosschenhoofd (NB)
|
die rode vind ik echt het vetst 
_________________ er is geen apriliaman, die zonder imbussleutels kan
|
za jun 04, 2005 9:30 am |
|
 |
|