Aprilia RS 07/08 en 09 van Ruben
Ik zal mezelf eerst ff voorstellen.
Kben Ruben, 17 jaar oud en wonend in Damwoude. Zo'n dorp in Friesland (dichtbij Dokkum voor de kenners)
Opt moment zit ik in de 6e klas vant gymnasium
Nou na 1,5 jaar togh maares een topic aanmaken
Miss dat mensen dr nog wat van kunnen leren fzow.
Het begon allemaal toen ik 15 jaar was, al mijn vrienden hadden scooters.
In 1e instantie wou ik ook een scooter ( een SR factory of een Runner SP50)
Toen zag ik op de Aprilia site een RS50 staan en ik was meteen verkocht
Mijn ouders waren dr allemaal niet zo voor maar dat maakte niet zoveel
Dus 3 maanden voor mijn verjaardag naar de dealer, en toen kon ik een witte m06/07 goedkoper krijgen dan een zwarte wegens transport schade.
Toen het eindelijk zover was, heb ik 2 dagen nadat ik jarig was mijn certificaat gehaald met 2 fouten.
Groot succes dus.
Eerst ging mijn brommer 50-55km/h wel leuk, maar na 1000km beurtje de ontgrenzing eraf gehaald en hij reedt 85-90 km/h.
3 maanden later kreeg ik een ernstig ongeluk met een fietser
Het was niet mijn schuld, maar volgens de dealer had ik toch aan 2200 roebels schuld.
Mijn schouder was zwaar gekneust en mijn hand ook.
Na 2 maand later kon ik dan eindelijk weer brommerrijden.
Voor hetzelfde geld kreeg van de verzekering kon ik bij mijn dealer ook een nieuwe brommer krijgen.
Dus toen hebk weer een white my06/07 genomen en ik was weer helemaal blij
Na 500km heb ik de begrenzing van de uitlaat verwijderd en liep hij weer een mooie 85/90 km/h
Maar dat ging na 2 maanden toch wat te traag. Dus toen heb ik een Gianelli carbon gemonteerd.
Met 14/53 ging hij een 100/110km/h en was ik erg tevreden (maakte wel veel herrie).
Zo heb ik een halfjaar rondgereden.
Toen heb ik een vastloper bij 90km/h gehad gehad en mijn cilinder was kapot.
Daarna heb ik een Airsal 70cc gekocht in combinatie met een Metrakit pro race en nog meer pretspul.
Het zaakje liep allemaal iets te goed, dus na 2 maand heb ik alles verkocht en van mijn vakantiegeld de nieuwe RS50 black/red gekocht.
Het was niet echt fijn dat mensen me al vanaf 1km al konden horen.
Verder ga ik niet te veel meer veranderen aan mijn RS50 aangezien ik over 4 maand ook al 18 wordt.
Waarschijnlijk nog ontgrenzen. Geen gianelli meer, want die heeft een doodpunt (tussen 6/7k touren) en maakt ook niet echt een fijn geluid.
Togh ist leukste van brommerrijden, mensen inhalen die moeten fietsen en vooral als er veel tegenwind is
Owjah en naar de chicks toeteren is ook wel lol
Genoeg geluld tijd voor de foto's
RS toen ik hem net had.
RS
Schade ongeluk :(
Nieuwe RS na ongeluk
Met gianelli
Bezig met 70cc te plaatsen
Bezig met afstellen
Recenste foto (nog zonder pro race) van mijn oude RS
Nieuwe RS nadat hij net binnen was
14-okt.