Apriliaforum.nl https://apriliaforum.nl/ |
|
en z'n RS50 Poggiali White edition https://apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=13&t=13966 |
Pagina 1 van 3 |
Auteur: | Dirques [ ma sep 28, 2009 8:44 am ] |
Berichttitel: | en z'n RS50 Poggiali White edition |
Sinds gisteren een trotse eigenaar van een RS50 Manuel Poggiali White edition! Het is niet zo'n mooie als die andere die zich net aangemeld heeft (kheb de foto gezien op MP) maar ik ben wel van plan hem op te knappen. Het is niet m'n eerste brommer maar heb vroeger altijd scooterers gehad en nu eindelijk een schakel. De laatste scooter was wel 6 jaar geleden dus ik moest wel weer even wennen met rijden. Ben al 25 overigens. Ik zal even foto's plaatsen zodra ik ze gemaakt heb. Dan kunnen jullie me gelijk vertellen wat voor pijp er onder zit, want ik geloof niet dat hij standaard is want hij gaat flink van kiet. Ik heb ook nog een aantal onderdelen nodig dus die zal ik hier tzt ook wel te koop vragen. Voor dagelijks gebruik heb ik ook nog een Impreza en de RS is voor de hobby. Ik heb twee vragen: 1) tips voor het afstellen van de koppeling (hij komt niet helemaal vrij, dus lastig met schakelen en voor het stoplicht) 2) hij wordt ( volgens de temp meter) warm, toevallig ideeën waar dat vandaan kan komen? Groeten, Dirk. Hierbij alvast 2 kiekjes |
Auteur: | Robertt [ ma sep 28, 2009 9:45 am ] |
Berichttitel: | Re: Dirques en z'n RS50 Poggiali White edition |
Welkom ben benieuwd naar de foto's met je vragen kan ik je niet helpen |
Auteur: | Devlin [ ma sep 28, 2009 11:18 am ] |
Berichttitel: | Re: Dirques en z'n RS50 Poggiali White edition |
Welkom! mooie machine! kan op deze foto's niet zien wat voorn pijp je hebt maar.. heb hier wat uit een HOWTO gevonden: Koppeling afstellen Draai bij je koppelingshevel je stelboutje helemaal terug. Draai op de drukplaat de moer los. Draai met een grote schroevendraaier de bout naar binnen. Doe dit om de slag en kijk dan hoe strak de koppeling staat. Stel hem naar behoefte in. Draai de moer weer vast. Nu ff controleren of alles goed zit. Haal een nieuwe dekselpakking bij je dealer. Haal ook meteen vloeibare pakking. Doe vloeibare pakking aan je deksel en aan je blok. Doe de pakking erin en daarna de deksel erop. Laat de pakking uit harden. Je boutjes borgen nu ook d.m.v. de pakking. Hoop dat je er wat aan hebt! |
Auteur: | af1-racer [ ma sep 28, 2009 11:18 am ] |
Berichttitel: | Re: Dirques en z'n RS50 Poggiali White edition |
mooie uitvoering vind ik dit altijd alleen maak hem is schoon joh |
Auteur: | Dirques [ ma sep 28, 2009 11:52 am ] |
Berichttitel: | Re: Dirques en z'n RS50 Poggiali White edition |
Bedankt voor de reacties, en devlin bedankt voor je uitleg! Als ik het goed begrijp zit de koppeling achter een deksel. Is het een natte plaat koppeling? (ben helemaal nieuw op dit gebied) Ben nog van de vario's etc En af1-racer, ik ga hem helemaal opknappen dus schoon zal die worden! |
Auteur: | Devlin [ ma sep 28, 2009 12:59 pm ] |
Berichttitel: | Re: Dirques en z'n RS50 Poggiali White edition |
ja klopt aan de linkerkant en ja is een natte koppeling dus ik zou er wat onderleggen voor alle olie die eruit komt Ik haal de kappen van me brommer af en leg hem op de zijkant dan loop je olie er ook niet uit maar dat moet je zelf weten |
Auteur: | Dirques [ ma sep 28, 2009 1:03 pm ] |
Berichttitel: | Re: Dirques en z'n RS50 Poggiali White edition |
Ik heb net even in het manual zitten spitten. Altijd handig. Maar ik ben meer van het "niks riskeren, nieuw monteren" principe. Dus ik zal even wat nieuw spul halen voor ik het open draai. Dat warm worden kan je niet verklaren? Hij word heel snel warm, hoe snel is een rs op bedrijfstemperatuur? |
Auteur: | Ari [ ma sep 28, 2009 1:08 pm ] |
Berichttitel: | Re: Dirques en z'n RS50 Poggiali White edition |
komt ie echt in het rood zegmaar? anders gewoon sproeiertje maatje of 2 groter |
Auteur: | Dirques [ ma sep 28, 2009 2:41 pm ] |
Berichttitel: | Re: Dirques en z'n RS50 Poggiali White edition |
Ja hij komt echt in 't rood. En snel ook. Ik dacht eerst aan een kapotte spanningsregelaar maar als de motor niet draait met contact aan staat ie ook in het rood. Dus is nie goed nie. |
Auteur: | ThomaSBK [ ma sep 28, 2009 2:53 pm ] |
Berichttitel: | Re: Dirques en z'n RS50 Poggiali White edition |
Als ie met alleen contact aan staat ook in het rood staat dan heeft het toch niet met het blok te maken ? |
Auteur: | *Thomas* [ ma sep 28, 2009 3:05 pm ] |
Berichttitel: | Re: Dirques en z'n RS50 Poggiali White edition |
kan zijn dat de kabel die naar de temp sensor in de cilinderkop gaat (koperkleurig ding), massa maakt :) |
Auteur: | Dirques [ ma sep 28, 2009 3:54 pm ] |
Berichttitel: | Re: Dirques en z'n RS50 Poggiali White edition |
ThomaSBK schreef: Als ie met alleen contact aan staat ook in het rood staat dan heeft het toch niet met het blok te maken ? Mijn formulering was misschien niet juist, maar hij koud is geeft de meter niks aan. Ga ik rijden, loopt de temperatuur rap op. Als ik dan de motor vervolgens af zet, en weer contact aan blijft de meter de hoge temperatuur aangeven. Ik heb wel eens een auto gehad waar de spanningsregelaar kapot was waardoor de boordspanning opliep en je een onjuiste maar hoge motortemperatuur als resultaat had. Waar zit de tempsensor, kom ik niet achter via wpl handboek. Ga straks even kijken! edit: in de kop dus |
Auteur: | rs stefan [ ma sep 28, 2009 5:49 pm ] |
Berichttitel: | Re: Dirques en z'n RS50 Poggiali White edition |
Zit er wel genoeg kvs in? |
Auteur: | Dirques [ ma sep 28, 2009 11:14 pm ] |
Berichttitel: | Re: Dirques en z'n RS50 Poggiali White edition |
Ik ben er zojuist even mee bezig geweest. Ik merk dat als ik hem even laat draaien er niks aan de hand is. Loopt niet snel op. Als de motor wat temperatuur heeft en je even flink gas geeft (lees rijden) oopt de temperatuur rap op. Als ik dan weer stil sta, loopt de temperatuur langzaam terug en blijft in het midden hangen. Dat is goed in mijn ogen. Ik heb de stekker van de temperatuurzender even aan massa gelegd, dan slaat de meter meteen maximaal uit. Dus dat lijkt mij ook goed. Ik heb gekeken naar de vloeistof, zat voldoende in. Nu heb ik de kop eraf gehaald en zag dat er een stukje pakking van de cilinder in het ontluchtingsgaatje van de thermostaat zat. Ik heb de thermostaat in de pan gehad en die opent en sluit naar mijn idee prima. Dus misschien is een luchtbel het probleem en opent de thermostaat niet. Morgen even nieuwe pakkingen halen en weer monteren en proberen. Verder heb ik de koppelingskabel even strakker gezet en schakelen gaat nu prima. De vorige knutselaar heeft een universele binnenkabel met een tonnetje op de koppelingsgaffel gezet. Dus daar kan je mee stellen. Verder kwam ik twee losse slangen tegen. Ze zitten aan een aluminium blokje naast de ontsteking. Ik denk dat één van de slangen aan het luchtfilterhuis hoort te zitten. Heb ik hem ook op gedaan. Merk geen verschil. Wat is dat voor ding en waar dient het voor? Deze: Heb ook nog even gekeken wat ik allemaal nodig denk te hebben: Voorspatbord liefst zwart of wit Rempedaal en ophangbeugel (bevestiging rempomp afgebroken) Remslang achter Beugeltje onderkuip bij standaard Choke gedeelte op linker clip-on incl kabel Diverse imbusboutjes voor kappen+clips en schroefjes voor binnenkuip Tellerkabel en meenemer voorwiel knipperlichten 4x cockpitframe |
Auteur: | Dirques [ di sep 29, 2009 8:13 pm ] |
Berichttitel: | Re: Dirques en z'n RS50 Poggiali White edition |
Niet allemaal tegelijk hoor |
Pagina 1 van 3 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |